fbpx

Boc, luat la întrebări în Consilliul Local despre proiectul Cartierul Tineretului, intrat în faliment

După ce firma de proiect Cartierul Tineretului Cluj SRL a intrat în procedura falimentului, primarul Emil Boc a primit mai multe întrebări în ședința de Consiliu local din 22 ianuarie.

”Am înțeles că a fost numit lichidator RTZ Partners cu privire la proiectul Cartierul Tineretului. Doresc să știu de ce nu am fost informați cu privire la toate procesele care au avut loc din 2016 până în prezent?

Totodată, dintr-o participare la capitalul social de 51%, doresc să știu cum am devenit din asociați majoritari în asociați minoritari? Nu să mă trimiteți vă rog că voi primi un răspuns scris, pentru că la toate întrebările care eu vi le fac de 3 an în Consiliul Local, îmi răspundeți: ”veți primi un răspuns”. Nu am primit niciodată niciun răspuns scris.

Vreau să vă mai întreb, în calitate de asociat la acest proiect, de ce nu v-ați prezentat la AGA în care s-a supus la vot majorarea capitalului social?

Care este prejudiciul UTA Municipiul Cluj-Napoca în urma asocierii cu SC Polus Real Estate SRL privind acest proiect?  Care sunt măsurile luate de Primărie pentru tragerea la răspundere materială sau penală a persoanelor vinovate pentru acest faliment? Cer oficial să primim periodic o informare despre ce se întâmplă cu acest proces de faliment.”, a întrebat consilierul local Anca Ciubăncan (PSD).

Boc a replicat:  ”Mulțumesc doamna consilier local. După cum știți, noi am desemnat un reprezentant, pe domnul Gliga, să reprezinte Consiliul Local la acest întruniri. Rog departamentul de specialitate din primărie să vă dea un răspuns. Avem o sentință câștigătoare de 63 milioane lei sau euro. Să dați și numărul sentinței. O sentință obținută în primă instanță de Primăria Cluj-Napoca de 63 milioane de euro.”

Ciubăncan: ”Vă rog să dați temă juriștilor primăriei să vină cu răspuns la cele cinci întrebări până la finalul ședinței. Vă rog insistent să-mi răspundeți punctual”

Boc: ”Primarul vă răspunde prin intrumentele direcțiilor de specialitate. Așa scrie în lege. Primaruș nu deține monopol asupra adevărului în această lume. Rog departamntele de specialitate să vă ofere răspuns în termenul legal. ”

”Vă rog doamna secretare să notați că voi primi răspuns în termen legal”, a mai spus consiliera.

Discuția pe tema Cartierul Tineretului începe la 02.09.00

 

Soluția pronunțată de Tribunalul Specializat Cluj:

”Admite cererea debitoarei CARTIERUL TINERETULUI CLUJ SRL, reprezentata de lichidatorul desemnat in baza Legii nr. 31/1990, RTZ & PARTNERS SPRL si, in consecinta:

Dispune deschiderea procedurii insolventei in forma simplificata impotriva debitoarei CARTIERUL TINERETULUI CLUJ SRL.

Desemneaza in calitate de lichidator judiciar provizoriu RTZ & PARTNERS SPRL, care va indeplini atributiile prevazute de art. 63 din Legea nr. 85/2014, instrumentand prezenta procedura de faliment in forma simplificata pana la eventuala sa confirmare sau schimbare, in conditiile Legii nr. 85/2014.

Stabileste in favoarea lichidatorului judiciar provizoriu un onorariu provizoriu lunar de 2.000 lei + eventuala TVA plus un onorariu de succes de 5% + eventuala TVA din sumele recuperate in cadrul procedurii, plafonat la suma de 7.000 lei + eventuala TVA in ipoteza prevazuta de art. 121 alin. 1 lit. a din Statutul privind organizarea si exercitarea profesiei de practician in insolventa.

Stabileste in sarcina lichidatorului judiciar provizoriu obligatia de a depune la dosar in termen de 40 de zile de la deschiderea procedurii un raport asupra cauzelor si imprejurarilor ce au dus la aparitia starii de insolventa a debitoarei, cu mentionarea persoanelor carora le-ar fi imputabila conform art. 64 lit. a din Legea nr. 85/2014.

Dispune in sarcina lichidatorului judiciar provizoriu obligatia de a efectua notificarile prevazute de art. 99-100 din Legea nr. 85/2014.

Dispune in sarcina lichidatorului judiciar provizoriu obligatia de a efectua inventarierea bunurilor debitoarei, in termen de 60 de zile de la deschiderea procedurii, conform art. 101 din Legea nr. 85/2014.

Dispune desemnarea administratorului special in vederea reprezentarii intereselor asociatilor.

Dispune comunicarea prezentei hotarari instantelor judecatoresti in a caror jurisdictie se afla sediul debitoarei si tuturor bancilor unde debitoarea are deschise conturi, aceasta din urma obligatie fiind in sarcina lichidatorului judiciar provizoriu.

Stabileste in sarcina debitoarei obligatia de a pune la dispozitia lichidatorului judiciar provizoriu toate informatiile si documentele apreciate ca necesare cu privire la activitatea si averea sa, precum si lista cuprinzand platile efectuate in ultimele 6 luni anterioare deschiderii procedurii si transferurile patrimoniale facute in cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii.

Da dispozitie tuturor bancilor la care debitoarea are disponibil in conturi sa nu dispuna de acestea fara ordinul judecatorului sindic sau al lichidatorului judiciar sub sanctiunea prevazuta de art. 86 alin. 2 din Legea nr. 85/2014, obligatia de notificare revenind lichidatorului judiciar provizoriu.

Fixeaza termenul limita pentru depunerea de catre creditori a opozitiilor la hotararea de deschidere a procedurii pentru data de 12 februarie 2024, precum si termenul de solutionare a opozitiilor pentru data de 21 februarie 2024.

Fixeaza termenul limita pentru inregistrarea cererilor de admitere a creantelor asupra averii debitoarei la data de 20 decembrie 2023, termenul de verificare a creantelor, de intocmire si publicare in BPI a tabelului preliminar de creante la data de 31 ianuarie 2024, termenul pentru depunerea contestatiilor fata de tabelul de creante, cu privire la creantele si drepturile trecute, sau, dupa caz, netrecute de lichidatorul judiciar in tabelul preliminar de creante, de 7 zile de la publicarea tabelului preliminar de creante in BPI si termenul pentru solutionarea eventualelor contestatii si pentru definitivarea tabelului de creante la 21 februarie 2024.

Dispune desfasurarea primei sedinte a adunarii creditorilor la sediul profesional al lichidatorului judiciar provizoriu RTZ & PARTNERS SPRL, in Cluj-Napoca, aleea Detunata, nr. 4, jud. Cluj, la data de 5 februarie 2024, ora 14:00.

Dispune sigilarea bunurilor din averea debitoarei si indeplinirea celorlalte operatiuni de lichidare.

Dispune in sarcina lichidatorului judiciar provizoriu obligatia de a depune lunar un raport cuprinzand descrierea modului in care si-a indeplinit atributiile, justificarea cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente in averea debitoarei, onorariul incasat, cu precizarea modalitatii de calcul al acestuia precum si, daca este cazul, stadiul efectuarii inventarierii, un extras al acestuia urmand a fi publicat de catre lichidatorul judiciar provizoriu in BPI.

Stabileste termen de judecata pentru examinarea stadiului procedurii si solutionarea eventualelor opozitii, contestatii si pentru definitivarea tabelului preliminar de creante pentru data de 21 februarie 2024, sala 249, ora 12:00.

Cererea de deschidere a procedurii insolventei debitoarei CARTIERUL TINERETULUI CLUJ SRL depusa in prezentul dosar de creditorul MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, devine cerere de admitere a creantei, conform art. 66 alin. 6 din Legea nr. 85/2014.

Executorie.

Cu drept de apel in termen de 7 zile de la comunicare, apel care va fi depus la Tribunalul Specializat Cluj.”

Istoria proiectului

Primăria Cluj-Napoca și firma Polus au înfiinţat în 2007 societatea-vehicul Cartierul Tineretului Cluj, constituită în următoarele condiţii.

Consiliul Local a adus aport în societate un teren în suprafaţă de 203 ha în valoare de 28.705.860 lei – în schimbul a 51% din părţile sociale. Firma Polus a vărsat fonduri în valoare de 27.580.140 lei (echivalentul a aproximativ 8 milioane euro) – în schimbul a 49% din părţile sociale. Obiectul de activitate şi scopul societăţii Cartierul Tineretului Cluj era limitat la realizarea unui proiect imobiliar, ce trebuia să cuprindă 1500 de locuinţe, precum şi construcţii şi amenajări, cum ar fi parcuri, şcoli, spitale, drumuri publice etc. O parte din construcţiile realizate de Cartierul Tineretului Cluj urmau să revină asociatului majoritar Consiliul Local (384 de locuinţe cu destinaţie socială, precum şi amenajările administrative), iar restul (peste 1000 de apartamente şi case) urmau a fi vândute de Cartierul Tineretului Cluj, iar profiturile împărţit între cei doi asociaţi (Consiliul Local şi Polus). Asociaţii (Polus şi Consiliul Local) au stabilit o durată de funcţionare a societăţii de 5 ani de la constituirea acesteia.

Comments

comentarii

Duminică, 19 mai, s-a disputat barajul din play-out pentru obţinerea dreptului de participare în cupele europene dintre Oţelul Galaţi şi Universitatea Cluj. Echipa clujeană a câştigat meciul cu 2-0.... Citește mai mult
Străzile din Cluj-Napoca au fost „pline ochi” sâmbătă, iar în fața instituțiilor de cultură s-au format cozi mari, cu ocazia Nopții Muzeelor.... Citește mai mult

Lasă un răspuns