fbpx

Omul de afaceri Adrian Marțian, achitat în dosarul numerelor de înmatriculare: ”S-a făcut lumină”

Judecătoria Cluj-Napoca l-a achitat pe omul de afaceri Adrian Marțian în dosarul în care a fost trimis în judecată pentru că ar fi pus în circulație o mașină cu numere de înmatriculare false. Dosarul a creat un adevărat ”război” între un polițist și procurorul care a instrumentat cazul, Pavel Fadei, de la Parchetul Judecătoriei Cluj-Napoca (Detalii AICI). Ulterior, polițistul Andrei Lungu și-a dat demisia și vrea să se facă avocat. Pe parcursul anchetei și a procesului, lui Marțian i-a fost suspendat permisul de conducere, ceea ce -susține acesta –  i-a afectat viața familială și afacerile.

Adrian Marțial a fost achitat pe motiv că ”fapta nu este prevazută de legea penală”. ”În temeiul art. 396 alin. 1, 5 CPP, art. 14, art. 16 alin. 1, lit. b CPP, dispune achitarea inculpatului MARŢIAN ADRIAN pentru infracţiunile de punerea în circulaţie pe drumurile publice a unui autovehicul neînmatriculat, prev. de art. 334 alin. l CP, cu aplic. art. 44 alin. 1 CP (fapta savârşita în data de 15.06.2013), şi de punerea în circulaţie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau a unui tramvai cu numar fals de înmatriculare sau înregistrare prev. de art. 334 alin. 2 CP, cu aplic. art. 44 alin. 1 CP (fapta savârşita în data de 02.04.2014), ambele cu aplicarea art. 38 alin. 1 CP, în condiţiile art. 10 din Legea 187/2012.”, se arată în minuta sentinței. Aceasta poate fi atacată cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare. Procesul a durat mai bine de un an, fiind audiați ca martori și șefi din Poliția Cluj.

Numerele roșii din Spania de la care a început ancheta
Numerele roșii din Spania de la care a început ancheta

”Am avut un proces cât de cât de durată, au fost mai multe termene. Au fost audiați șefii circulației, de la județ și municipiu, au fost audiați lucrători de la Inspectoratul de poliție. Fiecare și-a spus punctul de vedere. A venit și doamna care se ocupă de societatea care obține numerele acestea în Barcelona. Am făcut un efort foarte mare să pot să conving această doamnă să vină. Nu sunt numere pe care le poate ridica oricine, sunt numere cu regim special pentru societăți. Am reușit să o conving să vină, fiindcă era în joc libertatea mea, să vină să depună mărturie exact ceea ce știe, doar adevărul. Nu am pretins altceva nimic. Doamna fiind spaniolă nu este ca un român, pe care mai poți să-l sucești, să-i spui vino de partea mea. Aici nu există, oamenii sunt corecți, onești și spun exact ce este în realitate.

După toate acestea, s-a încheiat procesul și după două termene de amânare pentru a se da sentința, s-a făcut lumină în această situație și am primit achitarea pe ambele fapte. Nici în momentul de față nu știu pentru ce am fost trimis în judecată. Tot timpul m-am întrebat asta. Vreau să-i mulțumesc pe această cale avocatului meu, Alexandru Rîșniță, un tânăr de excepție, care a muncit și s-a luptat mult pentru a se face dreptate”, a povestit Adrian Marțian pentru Clujust.ro. Culmea, sentința a fost pronunțată de fostul prim-procuror de la Parchetul Judecătoriei Cluj-Napoca, acum judecător, Eugen Crișan.

Martorul Maria Carmen Vivo Perez a declarat în instanță: ”Detin in Spania o societate care se ocupa cu inmatricularea autovehiculelor si contabilitatea si fiscalitatea pentru diversi clienti pentru societati. Aratandu-mi-se la dosarul cauzei numerele de inmatriculare fotografiate la f. 111-114 si taloanele existente in folia de la pag. 115, arat ca le recunosc ca fiind numere, respectiv taloane care se elibereaza pentru autovehiculele inmatriculate in Spania. Mentionez ca aceste numere sunt pentru autovehiculele ce nu sunt inmatriculate in Spania, sunt folosite in caz de vanzare-cumparare, spre exemplu, daca se achizitioneaza un autovehicul din Spania si se transporta in Germania sau Romania, i se atribuie astfel de numere pentru a fi transportate in tara de destinatie. De asemenea, arat ca aceste numere se pot folosi si in sens invers, adica daca se achizitioneaza un autovehicul din alt stat pentru a fi dus spre inmatriculare in Spania. Mentionez ca autovehiculele carora li se atribuie astfel de numere pot circula in intreaga Uniune Europeana.”

Declarațiile șefilor de la Rutieră, favorabile lui Marțian

Șeful biroului rutier Cluj-Napoca, Florin Goia, a declarat în instanță: ”In legatura cu numerele care mi se arata, din expertienta profesionala in calitate de sef birou rutier, arat ca acestea sunt numere cu caracter provizoriu, se folosesc in baza unei autorizatii eliberate de o autoritate, pe un anumit teritoriu. Este de notorietate faptul ca lucratorii de politie sunt cei care administreaz probele si instrumenteaza cauza, adică in calitate de sef birou arat ca s-au facut verificari prin intermediul Interpol si la autoritatile spaniole pentru a stabili regimul juridic al acestor numere. Cunosc ca s-au primit raspunsurile solicitate, care au fost utilizate de catre anchetatori in cadrul anchetei efectuate. Nu imi amintesc daca in perioada 2011-2012 au fost efectuate verificari cu privire la acest tip de numere in general si cu privire la aceste numere folosite de catre inculpat ca si caz particular.”

sorin-iovu-rus-rutieraÎntrebat dacă se poate circula in Romania cu numere de acest gen, șeful biroului rutier drumuri naționale și autostrăzi din IPJ Cluj, Sorin Iovu Rus (foto) a răspuns: ”Indiferent ce placute ar fi, soliciti actele si incepi sa faci verificari. Sunt situatii speciale la nivelul fiecarui stat ce pot crea situatii particulare. Trebuie verificat pe fiecare caz in parte, daca indeplinesc conditiile statului respectiv. Odata ce un autovehicul poate circula intr-un stat, conform reciprocitatii, acela poate circula in cadrul UE. Trebuie indeplinite conditii si din partea statului emitent si din partea statului roman. Din punct de vedere practic, daca exista un dubiu, esti obligat sa faci niste verificari, inregistram constatarea respectiva ca o lucrare de urmarire penala, daca este cazul, dupa care, in baza probelor, facem propunere corespunzatoare. ”

Fără permis: ”Nu pot să duc copiii la creșă sau la grădiniță”

Din cauza dosarului, Marțian a avut permis doar o perioadă de câteva luni în 3 ani, ceea ce susține că i-a afectat familia și afacerile: ”Sunt fără permis, având copii minori pe care trebuia să-i duc la creșă. Vă dați seama, eram ca un tată iresponsabil, să nu pot să duc copiii la grădiniță sau la creșă din cauza unui procuror care nu știe să-și facă corect și cinstit meseria, care, de fiecare dată când stăteam de vorbă cu dânsul, spunea că el este nou, că nu prea se pricepe, că să-i dau timp să identifice.. dar din păcare au trecut ani și m-am trezit, după insistențele mele, să fiu trimis în judecată ca să-mi demonstrez nevinovăția.

Vă dați seama, conducând de 27-28 de ani, fără să ai un incident, fără să fii o dată lăsat fără permis, fără să bei alcool, fără să treci pe roșu, fără să faci accident, să te trezești că ești fără permis. Am fost lăsat ca un om fără picioare. Eu eram dependent de permis, având atâtea business-uri în Italia, Spania, Polonia, România. Eram dependent. Nu e totuna să mergi tu, să conduci sau să depinzi tot timpul de cineva”

Afaceristul spune că nu vrea să se îndrepte împotriva Statului: ”În România nu răspunde nimeni, aici este problema. Ce să cer? Să mai pierd timpul prin instanțe, să mă judec. Ce să-ți dea? Nu vedeți că sunt oameni nevinovați care fac ani grei de pușcărie și le dă 3.000-5.000 de euro! Nu se poate plăti în bani efectul pe care mi l-a produs timpul de 3 ani în care nu am avut permis, în care nu am putut să-mi desfășor activitățile pe care le am. Și mai mult, nu este deloc confortabil să te trezești într-o situație foarte penibilă pe care nu am făcut-o. Dacă aș fi făcut ceva – să trec pe roșu, să fiu prins beat la volan, să fi făcut un accident –  nu aveam nimic de comentat, era o greșeală, trebuia să sport consecințele și să mă supun legilor. Dar pentru simplul fapt că dintr-o răzbunare și dintr-o răutate să se ajungă la o asemenea chestie mi se pare absurd, greu de înțeles. Și nu zic numai eu, căci am discutat și cu alți procurori, polițiști și alți oameni, nu neapărat din Cluj, toți au rămas șocați că în 2016 se mai poate întâmpla așa ceva în România”

Comments

comentarii

Simona Halep a pierdut partida disputată împotriva rusoaicei Ana Blinkova în optimile turneului WTA 125 de la Hong Kong.... Citește mai mult
În România, toți șoferii care circulă pe drumuri publice au obligația de a circula cu luminile aprinse. Totuși, este suficient să utilizezi luminile de zi sau este necesară aprinderea fazei scurte?... Citește mai mult

Lasă un răspuns