fbpx

Noi măsuri pentru stabilirea reședinței (flotant)

Poliţia naţională va face verificări în teren la adresele unde figurează mai mult de două mențiuni de reședință.

Conform declarației de presă din 7 septembrie 2020 susținută de către purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, comisar-șef de poliție Monica Dajbog, Direcția de Evidență a Persoanelor și Administrarea Bazelor de Date a introdus noi măsuri de verificare suplimentară pentru adresele unde se constată un număr mai mare de cereri pentru stabilirea reședinței.

Solicitanții vizelor de flotant sunt obligați să declare în faţa funcţionarului de evidenţă a persoanelor, pe propria răspundere:

  • că locuiesc mai mult de 15 zile la adresa la care au locuinţa secundară;
  • care este scopul/motivul stabilirii reşedinţei.

Declaraţia solicitantului va fi consemnată pe cerere, în faţa funcţionarului de evidenţă a persoanelor.

La primirea cererilor pentru stabilirea reşedinţei, la nivelul serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor se vor efectua următoarele activităţi:

  1. Se va verifica în baza de date numărul menţiunilor de reşedinţă valabil înscrise la adresa respectivă.
  1. Dacă la adresa respectivă sunt înscrise cel puţin 2 menţiuni de reşedinţă valabile se va proceda la informarea structurii locale a poliţiei naţionale, în vederea efectuării verificărilor în teren, din care să rezulte dacă solicitanţii locuiesc efectiv la adresa declarată.

În situaţia în care, din verificările efectuate de către polițiști rezultă faptul că persoanele respective nu locuiesc efectiv la adresa declarată, cererile lor vor fi respinse.

Aceste verificări vor fi dispuse şi în situaţia în care se înregistrează un număr mare de solicitări la aceeaşi adresă/adrese distincte.

Se vor avea în vedere şi cazurile în care cererile  s-au depus, succesiv, la intervale relativ scurte de timp, pentru aceeaşi adresă.

Prin „număr mare de solicitări” se înţelege un număr care depăşeşte media zilnică, săptămânală sau lunară.

Aceste demersuri se circumscriu Planului General de Măsuri aprobat de ministrul afacerilor interne, Ion Marcel Vela, pentru buna desfășurarea alegerilor locale din 27 septembrie 2020.

 

Comments

comentarii

În doar o oră de la lansarea programului pilot pentru emiterea cărții de identitate electronice, zeci de clujeni s-au programat pentru schimbarea buletinului, mai multe zile din lună fiind deja ocupate la maxim.... Citește mai mult
Luni va avea loc lansarea proiectului pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, eveniment la care va participa Ministrul Afacerilor Interne, Lucian Nicolae Bode.... Citește mai mult
CFR Cluj o va înfrunta pe câştigătoarea dintre Ferencvaros Budapesta şi Slavia Praga în play-off-ul Ligii Campionilor la fotbal, în cazul în care va trece de Young Boys Berna, potrivit tragerii la sorţi efectuate astăzi, la Nyon.... Citește mai mult
În Cluj-Napoca, s-a reîntors furtuna. Întreg județul se află sub cod galben de vijelii, grindină și ploi cu descărcări electrice, până luni la ora 22.00.... Citește mai mult

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

error: Alert: Conținut protejat !!