DOCUMENT. Parcul Feroviarilor, o ruină cu investiții imobiliare în CONTRACT

CLUJUST.ro vă prezintă în integralitate contractul de asociere dintre Regionala CFR și clubul de fotbal CFR pentru realizarea unei baze sportive și ”a altor investiții imobiliare” în Parcul Feroviarilor, încheiat în 2006. În aproape 8 ani s-a făcut un simplu teren de antrenament pentru CFR 1907 Cluj, iar parcul de 5 hectare, pe vremuri una din promenadele preferate ale clujenilor, este într-o stare avansată de degradare. Potențialul imobiliar este însă la dospit.

paszkany cfrÎn 12 septembrie 2006, în plin boom imobiliar, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA prin Regionala CF Cluj încheia contractul de asociere cu  Societatea Comercială Sportivă CF CFR Ecomax SA Cluj, deținută atunci de Arpad Paszkany (foto). Acesta susține că a ieșit din acționariat anul acesta în favoarea mai multor firme din diverse domenii. Acționarul principal oficial este Ștefan Gadola.

În contract părțile sunt denumite ”Regionala” și ”Clubul”, iar obiectul este asocierea celor două părți pentru realizarea unei baze sportive și a unor investiții imobiliare pentru sprijinirea activității sportive a CFR.

Extras din contract: ”Obiectul prezentului contract îl reprezintă asocierea părților, denumită în continuare ”Asocierea” în vederea realizării unei baze sportive cu toate dotările aferente, precum și a altor investiții imobiliare, având ca scop sprijinirea și susținerea activităților sportive, prin mijloace de infrastructură sau financiare. Ansamblul de investiții realizate pe Teren constituie ”Proiectul”

Regionala a pus la dispoziția clubului CFR terenul de 5,3 hectare pe care este Parcul Feroviarilor., estimat atunci la 7,4 milioane lei.

”Regionala va aduce ca aport la Asociere dreptul de folosință asupra imobilului în suprafață de 53.457 mp, individualizat conform planului care formează obiectul anexei nr.1 la prezentul contract. Valoarea Imobilului aportat de către Regionala este conform raportului de evaluare intocmit de Darian RomSuisse SRL de 7.401.300 RON”

Contractul prevede ca CFR Ecomax să facă investiții de cel puțin 17,5 milioane lei pentru a contrui bază sportivă, dar și clădire administrativă, hotel și ”alte investiții după necesități și oportunitate”!

Valoarea totală a investițiilor efectuate proprii sau atrase de către Club în vederea realizării Proiectului va fi de cel puțin 17.500.000 RON”. Pe Terenul adus ca aport de către Regionala la Asociere urmează să se edifice următoarele: bază sportivă, terenuri fotbal, vestiare, clădire administrativă, clădire pentru cantonament și condiții de întreținere/recuperare fizică, hotel, precum și alte investiții, după necesități și oportunitate

Redevența pe care ar trebui să o primească Compania de Căi Ferate ar fi 10 la sută din profitul asocierii, care însă nu există. Redevența minimă impusă este de 22.500 lei pe lună, adică 5.100 de euro pentru folosirea terenului de 5,3 hectare, de unde rezultă 0,1 euro/mp.

”Rezultatele financiare obținute de pe urma realizării obiectului prezentului contract vor fi impărțite între asociații Regionala și Clubul, astfel încat Regionalei să-i fie virată lunar cota de 10 % in profitul net al asocierii dar nu mai putin de 22.500 RON/lunar, reprezentând cota minimă asiguratorie.”

Printre obligațiile clubului CFR prevăzute în contract sunt:

– să obțină autorizația de construcție și toate avizele necesare pentru edificarea investițiilor propuse – să efectueze toate formalitățile administrative necesare pentru realizarea, organizarea și funcționarea obiectului Asocierii

să mențină permanent în stare corespunzătoare bunurile mobile și imobile, în măsura în care realizarea lucrărilor o permite, precum și să asigure efctuarea serviciilor și a celorlalte facilități legate de obiectul Asocierii în condițiile de calitate și eficiență sporită

să execute la timp, întocmai și cu bună credință, prevederile prezentului contract – să preia cu prioritate personalul disponbilizat de Regionala, în măsura în care corespunde numărului și pregătirii obiectului de activitate

Contractul conține clauze speciale, care oferă clubului CFR întâietate la cumpărarea terenului.

Regionala are obligația să-i acorde drept de preemțiune în favoarea Clubului în cazul în care Terenul ar fi închiriat, concesionat sau vândut în parte sau în întregime. Dreptul de preemțiune acordat Clubului se înțelege a fi exercitat cu întâietate prin negocieri directe cu Regionala, iar dacă aceste negocieri nu se concretizează în termen de 90 de zile calendaristice de la inițierea lor, Regionala poate demara proceduri cu terte persoane. Regionala are obligatia comunicării Clubului rezultatele unor negocieri sau ale altor proceduri de valorificare a Terenului cu terte persoane, ca efect a unei legi sau a unui eveniment in afara vointeii sale si care nu este in contradictie cu art 6.1 iar clubul va avea drept de preemtiune inca 30 de zile calendaristice pentru a-si exercita dreptul de preemtiune, dupa data comunicatului Regionalei”

Potrivit contractului, Regionala CFR poate să rezilieze contractul în cazul în care clubul nu-și îndeplinește obligațiile.

Lezarea gravă din culpă sau intentionat de către una din parțile contractante a unor obligatii contractuale principale, de natură sa prejudicieze realizarea conformă a prezentului contract indreptațeste pe cealaltă parte la rezilierea contractului, in cazul in care desi au fost adresate partii in culpa doua notificari la intervale de cate 15 zile calendaristice fiecare prin care se solicita remedierea situatiei, acestea au ramas fara rezultat.”

CLUJUST.ro a trimis o solicitate Companiei Nationale de Căi Ferate, prin a întrebat ce se întâmplă cu contractul și de ce nu a fost reziliat având în vedere că nu s-a făcut mai nimic, iar parcul este o ruină. Solicitarea încă nu a primit răspuns.

Contractul a fost încheiat pe o perioda de 25 de ani și se va prelungi de drept cu aceeași perioadă dacă CFR 1907 nu notifică cu 90 de zile înainte încetarea contractului. 

Contractul a fost obținut după o luptă in instanță cu Compania Națională de Căi Ferate de către activistul ecologist Adrian Dohotaru.

Copia integrală a contractului de asocierea CFR SA – SCS CFR ECOMAX SA

În martie 2011, conducerea clubului CFR 1907  a remis un comunicat în care explica faptul că parcul a devenit “un maidan neîntreţinut, plin de copaci bătrâni şi bălării” și că va investi în el. “După o investiţie din fonduri proprii aparţinând CFR 1907 Cluj, de peste două milioane de euro, Parcul Feroviarilor îşi va recăpăta funcţiunea de parc, refăcându-se împrejmuirea, terenurile de fotbal pe zgură şi pe gazon care existau, terenurile de tenis, patinoarul natural, locurile de joacă pentru copii, fântâna arteziană, aleile, se va regazona tot parcul, se vor planta arbori şi arbuşti ornamentali, se vor reface aleile şi iluminatul şi se va reface digul de pe malul Someşului, care se va transforma într-o zona de promenadă, iluminată şi cu bănci, iar clădirea administrativă de la intrarea în parc va fi renovată”, au spus atunci oficialii CFR 1907.

În iulie 2014, parcul arată precum în pozele din galeria foto de mai jos. S-ar putea să credeți pe alocuri că este vorba de o junglă, dar este Parcul Feroviarilor din Cluj-Napoca. Singurul lucru nou este un teren de fotbal pe care se antrenează echipa CFR 1907 de când o societate controlată de Paszkany a vândut baza sportivă CUG firmei fiilor lui Ștefan Gadola, care vor construi blocuri și spații comerciale.

Comments

comentarii

Lucrările la metrou au asigurate fonduri pentru acest an prin bugetul aprobat în Parlament. Începerea săpăturilor, anunțată pentru luna aprilie.... Citește mai mult
BTarena din Cluj-Napoca a înregistrat în 2024 venituri record de 1,5 milioane de euro și un profit brut de aproape 500.000 de euro.... Citește mai mult

Un comentariu

  1. In martie 2011 a avut loc o manifestatie anti proiect. Au fost prezenti 5 protestatari si treizeci de jurnalisti.

Sărbători fericite!
APBCT

Lasă un răspuns