Acasă » DEZVĂLUIRI / ANCHETE » Cu acuzații pe cap, Fany câștigă cel mai profitabil traseu: Cluj-Turda. Disperare la Alis Grup

Cu acuzații pe cap, Fany câștigă cel mai profitabil traseu: Cluj-Turda. Disperare la Alis Grup

La atribuirea electronică de trasee, ale cărei rezultate au fost anunțate astăzi, firma de transport Fany a câștigat traseul Cluj-Napoca -Turda, pe care opera până acum o firmă din grupul Alis și pentru care reprezentanții grupului au făcut plângeri peste plângeri să amâne atribuirea. Chiar și acum au o acțiune în instanță. Până în 2 mai Consiliul Județen trebuie să valideze rezultatele pentru ca oamenii să aibă cu ce circula.

Vicepreședintele Consiliului Județean, Călin Tuluc, a prezentat, astăzi, la Realitatea FM, rezultatele atribuirii electronice de trasee comunicată instituției clujene de către Agenţia pentru Agenda Digitală a României (AADR). Schimbarea majoră s-a produs pe cel mai profitabil traseu: Cluj-Napoca – Turda. Până acum era operat de firma Auto Trust Corporation SRL, membră a grupului Alis. Firma a fost cumpărată acum circa zece ani de Alin Popocivi de la Nicolae Căpușan, patronul Sun Garden. Popovici s-a retras din firmă, lăsând doi ”locotenenți” – Sorin Vasile Șipoș și Ioan George Lăpuște – și rămânând director general.  Auto Trust a câştigat la această atribuire doar un traseu, Turda – Petreştii de Jos – Plaiuri.

Din 2 mai, traseul Cluj-Turda ar urma să fie operat de compania Fany, al cărei patron, Ștefan Cadar, a fost acuzat de DNA, în primăvara lui 2014, într-un dosar penal, că ar fi dat mită unei șefe de la Autoritatea Rutieră Română, Daniela Dobrilă, pentru a obține trasee. Pe parcursul procesului, Cadar a explicat că Dobrilă nu putea influența rezultatele, căci atribuirea este electronică, iar firma Fany avea avantaje certe: vechime și mașini bune. Reprezentanții Fany spun că rezultatele de la actuala atribuire arată că firma câștigă în continuare trasee și că nu ar fi avut nevoie de intervenții. La această atribuire a fost scos criteriul vechimii societății, astfel că a contat doar calitatea mașinilor, cât sunt de noi. Fany a câștigat și grupa de trasee Cluj – Săvădisla – Valea Ierii și  Turda – Aiton – Copăceni.

Așa cum colegii de la ziarul Ziua de Cluj au arătat într-un articol amplu, mai multe firme din grupul Alis au trecut la atac înainte de se afla oficial rezultatele atribuirii, depunând plângeri prealabile și acțiuni în instanță. De precizat că patronul Alis, Alin Popovici, este pe poziția 7 pe lista de consilieri judeţeni propuşi de PSD pentru alegerile din iunie.

Le-a trecut glonțul penal pe la ureche

alis autocar politistDe alfel, apropierea dintre Alis și PSD a fost notată și la DNA Cluj. În vara lui 2014, Tours Claus apărea într-un dosar deschis de DNA Cluj. Actul de sesizare din oficiu al fostului procuror șef DNA Cluj, Elena Botezan, arată că ancheta în cazul ”mită la CJ Cluj” i-a vizat și pe fostul vicepreședinte al CJ Cluj, Ioan Oleleu, și pe consilierul județean și președinte al PSD Cluj, Remus Lăpușan. Potrivit actului, cei doi ar fi acționat abuziv pentru susținerea intereselor operatorului de transport persoane Alis Grup (din care fac parte societățile Tour Claus SRL, Feldiberc Trans SRL, Auto Trust Corporation SRL) aparținând oamenilor de afaceri Liviu Jișa, Vasile Șipoș și George Lăpuște, în vederea avantajării grupului de firme în cadrul Programului de transport intrajudețean 2014-2019″. Se pare însă că ancheta nu a ajuns nicăieri, în bună parte din cauza senatorului Alexandru Cordoş. Acesta a intrat în atenţia DNA pentru că l-a avertizat pe Ioan Oleleu că îi este ascultat telefonul. Informaţiile ar fi provenit de la finul său, fostul ofiţer DNA Cluj Valentin Tătar. Ioan Oleleu către preşedintele PSD Cluj, Remus Lăpuşan, în interceptările telefonice din dosarul DNA, despre avertismenul dat de Alexandru Cordoş: ”Ce mi-o zis … o să mori de râs . Ce să zic ceva de genu’ că … să am grijă ce vorbesc la telefoane … ce vorbim toți, știi?” Mai multe AICI

Comments

comentarii

Lasă un răspuns