Acasă » DIVERSE » UBER a plătit impozit pe profit de 3 ori mai mare decât primele 9 companii de taxi din Bucureşti la un loc

UBER a plătit impozit pe profit de 3 ori mai mare decât primele 9 companii de taxi din Bucureşti la un loc

In asteptarea unei reglementari promise de majoritatea aflată la guvernare, UBER a plătit in România un impozit pe profit de trei ori mai mare decât primele nouă companii de taxi din Bucureşti la un loc, potrivit businessmagazin.ro

Cele mai mari 9 companii de taximetrie din Bucureşti au plătit către stat, în 2016, impozit pe profit, cumulat, în valoare de 61.224 de lei, potrivit datelor raportate către Ministerul de Finanţe

În aceeaşi perioadă, Uber, serviciul privat de car sharing, activ pe pieţele din Bucureşti, Timişoara şi Cluj, a plătit, pentru profiturile obţinute, taxe care s-au ridicat la 187.000 de lei, de 3 ori mai mult decât cei care domină piaţa taximetriei la un loc, conform unui comunicat de presă primit de redacţie.

Cifrele publicate de Ministerul de Finanţe atrag atenţia nu doar asupra impozitelor scăzute plătite de fiecare firmă de taxi în parte, ci şi asupra faptului că unii dintre cei mai mari jucători de pe piaţă par să nu înregistreze, aproape niciodată, profit. Astfel, firme precum Speed Taxi, Pelicanul Grup Taxi sau Bageti Star nu au plătit impozit pe profit în niciun an din perioada 2012-2016. Lista numelor care nu au avut de plată impozit pe profit în anul 2016 este, însă mult mai mare, şi include şi alte nume, precum Meridian Taxi sau Auto Cobălcescu.

Potrivit datelor oficiale, cei mai profitabili dintre taximetrişti sunt cei de la Taxi Glucoza, care, doar în 2016, au plătit 36.341 de lei, adică jumătate din impozitele plătite de toate cele 9 companii mari din piaţă, asta deşi se află doar pe locul al 7-lea în top. Următorii contribuabili sunt Cristaxi Sevice, cu un impozit pe profit de 12.016 lei, în 2016 şi Prof Taxi, care a datorat statului puţin peste 7.500 de lei, în acelaşi an.

La polul opus se află Uber Systems România, firma care facilitează servicii de ridesharing şi care, doar în 2016 a plătit la bugetul de stat 187.000 de lei, adică de 3 ori mai mult decât 9 firme de taxi, împreună. La această valoare se adaugă şi taxele suplimentare pe care le plătesc şoferii parteneri Uber, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit şi contribuţii salariale. În 2016, spre exemplu, 100 de şoferi Uber au plătit 320.000 de lei, aferenţi acestor dări.

Dacă impozitul pe profit plătit de Uber în România este explicabil prin numărul tot mai mare de utilizatori ai aplicaţiei de car sharing, nu la fel de uşor se explică şi profiturile mici sau chiar inexistente ale unor firme de taximetrie cu experienţă.

În 22 decembrie, profit.ro anunța că majoritatea aflată la guvernare are în lucru un proiect de lege prin care va fi reglementată activitatea de transport, cu referire inclusiv la servicii de ridesharing de tipul platformei Uber.

”Uber este unul din cei mai buni plătitori de TVA, pe de o parte. Pe de altă parte, situația legală a acestui tip de platforme trebuie reglementată prin lege. A fost dată deja în lucru elaborarea unei astfel de legi, iar aceasta va fi adoptată la nivel de Parlament”, au declarat sursele menționate.

Între timp, nu s-a mai întâmplat nimic și nu a apărut niciun proiect de lege pe această temă.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns