Acasă » STUDENT LA DREPT » Profesorul Dan Chirică explică de ce este atât de exigent la examene

Profesorul Dan Chirică explică de ce este atât de exigent la examene

Profesorul Dan Chirică de la Facultatea de Drept UBB Cluj, vestit pentru numărul mare de studenți care nu trec examenele de la materiile pe care le predă – contracte speciale și succesiuni – explică într-un interviu pentru Universul Juridic de ce este atât de exigent.

”Exigența o practic, ca să zic așa, în ideea de a pregăti pe studenți cât mai bine pentru ceea ce urmează ei să facă în viața practică, în profesia lor. Pentru că dacă nu sunt pregătiți pentru viitoarea carieră în mod real, atunci vor avea probleme acolo. Și vor crea probleme și pentru cei care vor apela la serviciile lor în cariera lor profesională.”, spune profesorul Dan Chirică.

Întrebat despre examenele pentru INM și avocatură, acesta a răspuns: ”Exigența mea n-are nimic comun cu exigența de la examenele de care ați amintit. Pentru că, în ceea ce mă privește, mie mi se pare că examenul e conceput complet greșit. Pentru că accentul principal se pune pe memorie – știm că examenele sunt tip grilă –, nu se verifică capacitatea candidaților de a raționa și de a utiliza cunoștințele de specialitate în scopul de a găsi soluțiile cele mai bune și mai adaptate la situațiile pe care trebuie să le rezolve.”

Dan Chirică a comentat faptul că numărul de absolvenți e mult mai mare decât al celor care intră în profesiile juridice: ”S-au dezvoltat facultățile de Drept în mod exponențial. Calitatea lasă, de cele mai multe ori, de dorit, și atunci evident că se creează această situație de care vorbeați. Numărul de absolvenți e mult prea mare și calitatea pregătirii lor în raport cu ce se cere în practică.”, a precizat Chirică.

Profesorul, care este și avocat, a criticat diferența dintre ceea ce se cere la examenul pentru Barou și ceea ce urmează să facă în profesie candidații: ”Rigorile profesiei de avocat sunt unele și rigorile examenelor de admitere în profesie sunt altele. Pentru că, vă spuneam adineauri, că ceea ce trebuie să facă practicienii în activitatea lor diferă de ceea ce li se solicită la examenul de intrare în profesie. Spuneam că ceea ce trebuie să li se verifice este capacitatea de a raționa. Cunoștințele rupte de rațiune nasc monștri, ca să zicem așa.”

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina