fbpx

Paul Siserman, cea mai bună rețetă pentru Cluj-Napoca (P.E:)

Chef Paul Siserman, candidatul ALDE pentru funcția de primar în Cluj-Napoca, și-a prezentat soluțiile pe care le-ar implementa daca ar fi ales la problemele identificate de el în oraș.

Am identificat problemele orașului, avem și soluțiile:

Clujul cartierelor de 5 stele

  • Un set de obiective pentru transformarea cartierelor în adevărate mini-orășele dezvoltate unitar, pornind de la o strategie generală bine pusă la punct, unde cetățenii sunt auziți și chiar se pot implica activ în viața comunităților lor, iar problemele le sunt rezolvate.
  • Primăriilor de cartier vor funcționa ca niște direcții, care vor avea responsabilitatea implementării strategiei generale a orașului la nivelul comunităților pe care le au în subordine.
  • Aceste direcții vor trebui să fie aproape de cetățeni, să identifice problemele cu care se confruntă și să le transmită la centru pentru găsirea unor soluții cât mai rapide și eficiente.
  • Cetățenii vor fi implicați în procesul de co-creare a unor proiecte, fiind implicați, mai ales, în faza de analiză a acestora.
  • Aceste direcții vor fi supervizate de un număr prestabilit de consilieri.

Construcția de creșe, grădinițe și școli

Cum pot apărea peste 1000 de noi locuri pentru copiii Clujului?

  • În Cluj se aflau, la începutul anului, 119 investiţii rezidenţiale private în diverse faze (înainte de execuţie, în Construcţie si Amenajare), conform IBC Focus, care monitorizează şantiere la nivel naţional. Așadar, cu o coordonare între Direcțiile de specialitate ale Primăriei și Comisia de Urbanism, constructorii pot fi obligați ca, în funcție de dimensiunea proiectului și a zonei, primul imobil ridicat să aibă destinația stabilită în proiect, fie că e creșă, grădiniță sau școală. Prioritare vor fi, evident, locurile în creșe.
  • Dacă din 119 de ansambluri rezidențiale, doar jumătate vor avea inclusă o creșă/grădiniță de 30 de locuri, problema ar fi rezolvată în mai puțin de un an.
  • Primăria ar putea avea drept de exploatare pentru o perioadă, iar apoi să achite o chirie modică și corectă către dezvoltator.

Aeroportul Internațional de la Luna 

  • Cu toate că aeroportul nu e în administrarea Primăriei, obiectivul este de direct interes pentru Primărie și Consiliul Local. Ajuns la aproape 3 milioane de pasageri în 2019, aeroportul și-a atins maximul pentru actuala locație, una care va deveni semi-centrală în Clujul următorilor 20 de ani.
  • Ce propunem noi? Mutarea Aeroportului civil în comuna Luna, în imediata apropiere a Bazei Militare 71, aproape de nodul de Autostradă de la Turda, și la o distanță rezonabilă față de Cluj-Napoca (53 km), Alba Iulia (73 km) și Târgu Mureș (61 km).
  • Noul aeroport, dezvoltat pe această locație, ar putea deveni un concurent direct pentru marile hub-uri de transport aerian din zonă, București și Budapesta, în special datorită introducerii curselor inter-continentale. Ar deservi nu doar un județ, ci un întreg areal geografic compus din județele Cluj, Mureș și Alba, și ar deveni, de departe al doilea aeroport al țării.
  • Locația actualului aeroport poate fi reconvertită într-un veritabil spațiu expozițional și evenimente, cu o locație de concerte ce ar putea acomoda peste 80.000 de oameni, fapt unic în România.
  • *Notă de susținere: în Statele Unite există 21 de aeroporturi comune, militare și civile.

Autogară nouă. Clujul, hub modern de transport de călători rutier

  • Prin sectorul Urban Mobility Projects – Multimodal Nodes (ports, airports, stations, logistic platforms) al Uniunii Europene, Cluj-Napoca poate atrage co-finanțare din partea Uniunii Europene pentru construcția unui hub real de transport de călători.
  • Prin reconversia zonei industriale de pe platforma fostului CUG, noua autogară se poate dezvolta în același ritm cu zona. Locația are toate caracteristicile propice: spațiu, zonă de parcare (park&ride), conectivitate cu tramvaiul și autobuze.
  • Dezvoltarea infrastructurii și construcția autostrăzii A3 spre granița cu Ungaria poate transforma orașul într-un hub real de transport de persoane, iar o autogară cu condiții civilizate pentru pasageri, săli de așteptare moderne, afișaj în timp real, aplicație dedicată pentru rezervări, spațiu de parcare, conectivitate cu transportul în comun, este obligatorie.

Soluții pentru trafic 

  • Car sharing asigurat de cetățenii orașului pentru cetățenii orașului. Crearea unei aplicații la nivel municipal/metropolitan, prin care utilizatorii înregistrați să-și poată pune mașina la dispoziție pentru vecini, oameni care pleacă din aceeași zonă și merg spre aceeași destinație. Un studiu independent arată că 70% dintre mașinile aflate în trafic, dimineața, la orele de vârf, transportă un singur om: șoferul.
  • Schimbarea managementului CTP și angajarea de consultanți cu experiență la nivel european. Aducerea liniilor de transport și rutelor la nivelul anului 2020.
  • Aplicație de urmărire, în timp real, a mijloacelor de transport în comun.
  • Campania #WeekEndulLiber, în care cetățenii să fie încurajați să folosească transportul în comun, cel alternativ sau bicicletele în detrimentul mașinii personale.

Sprijinirea industriei HoReCa

  • Subvenționarea unui procent din plata chiriei pentru spațiu de către Primărie. Amploarea acestor subvenții se va stabili în funcție de cât de grav este afectat fiecare business în parte și se va reduce sau se va fi sistat până în momentul în care acesta va avea, din nou capacitatea, de a gestiona fluactuațiile de venituri.
  • Drept compensație, agenții economici care beneficiază de aceste subvenții vor lua parte la programul Primăriei de combatere a risipei alimentare, distribuind surplusul de alimente centrelor de ajutor social.

Reducerea abandonului școlar

  • O soluție pentru prevenirea abandonului școlar ar putea fi implementarea unui program de tipul “școală după școală”, susținut de municipalitate, în parteneriat cu comunitatea locală de business, prin care copiii vulnerabili să beneficieze de ajutorul unor profesori și voluntari la pregătirea temelor.
  • Experiența unor programe similare, concepute și coordonate de ONG-uri chiar în Cluj-Napoca, a arătat că astfel de inițiative contribuie la îmbunătățirea rezultatelor școlare ale copiilor și la scăderea ratei de abandon școlar.
  • Programul “Școală după școală” al Primăriei Cluj-Napoca va avea 2 etape mari: etapa de pregătire a programului (identificarea copiilor vulnerabili din școlile și liceele din oraș; selectarea și pregătirea profesorilor și voluntarilor pentru procesul de predare; identificarea locațiilor și modul de desfășurare al acestui program etc.) și etapa de implementare.

Ghid turistic integrat al orașului (obiective turistice știute și neștiute, experiențe, evenimente)

Dispensar medical pentru comunitatea din Pata Rât 

  • Astăzi, la Pata Rât, locuiesc aproximativ 1500 de abandonați, fantome ale societății, pete pe obrazul Clujului la care nici măcar ambulanțele nu se grăbesc să ajungă. Nu ne putem numi nici Silicon Valley, nici capitală a inovației și nici smart city cât timp „găzduim” unul dintre cele mai îngrozitoare ghetouri din UE. Și trebuie să fim oameni, pur și simplu.
  • Pentru a ajuta această comunitate, vom începe cu 2 lucruri simple:
  1. acte de identitate pentru cei care nu au, astfel încât să își poată face un rost, să își poată înscrie copiii la școală, să poată să beneficieze de asigurare medicală, de alocația pentru familiile nevoiașe etc.
  2. un dispensar medical, ca să nu mai moară copiii electrocutați, pentru că ambulanța face mai mult de două ore până la rampa de gunoi.

 Infrastructură pentru performanța sportivă a copiilor Clujului

  • Propunerea noastră e ca o sumă importantă din bugetul alocat sportului să meargă spre construirea unui Centru de Performanță Sportivă, pe unul dintre terenurile municipalității, dedicat exclusiv copiilor și juniorilor legitimați la cluburile sportive din oraș.
  • Acesta va încorpora terenuri de fotbal, baschet, săli de antrenament, dar și spații de cazare, și va fi folosit de cluburile sportive din municipiu. Cele private vor plăti o taxă ce va fi stabilită la nivel de CL, în timp ce echipele aflate și sub cupola Primăriei (ex. Clubul Sportiv Municipal) vor beneficia de gratuitate.
  • Un spațiu concentrat pentru performanță va avea darul de a atrage în oraș sportivi din toată regiunea care vor fi legitimați la cluburile orașului.

În timp ce a preparat un sushi delicios, Paul Siserman ne-a vorbit despre aventura lui în politică.

Despre Paul Siserman

Chef, antreprenor, trainer și tatăl unei fetițe de 12 ani

Paul Siserman este bucătar profesionist din 1998, format la Scuola alberghiera din Rimini și Istituto Istruzione Secondaria Piera Cillario. După ce a bifat toate etapele până a ajuns chef, manageriind cumulat peste 600 de oameni până în prezent, a deschis propriul restaurant care funcționează exclusiv pentru livrările la domiciului. Când a considerat că este suficient de pregătit pentru a transmite mai departe cunoștințele acumulate de-a lungul timpului, a înființat o școală de bucătari (2016), unde a format 96 de profesioniști în domeniu.

Pentru 19 restaurante din România, Italia și Spania, Paul Siserman a fost consultant în fiecare etapă a dezvoltării business-ului, din momentul identificării spațiului până la primirea oaspeților (ex: flux tehnologic, realizarea meniului, trainingul personalului, training cost control etc.).

Consideră că cea mai importantă realizarea din cariera sa este medalia de argint, obținută, anul acesta, de echipa de bucătari juniori a României la Olimpiada Gastronomică din Stuttgart. Paul a fost managerul acestei echipe, cu care a reușit să pună România pe harta gastronomică a lumii, pentru prima dată în istoria sa.

Între altele, deține următoarele funcții:

  • Director al Asociației Naționale a Bucătarilor și Cofetarilor din Turism
  • Ofițer Escoffier
  • Președintele World Master Chef Society România și Europa de Est
  • Ambasador consultant al World Gastronomy Institute
  • Ambasador Academia Sicilia în România
  • Ambasador al World Master Chef Academy Israel

Comments

comentarii

Lasă un răspuns