Aeroportul Internațional ”Avram Iancu” Cluj a lansat campania Fly & Share Cluj, prin care promovează potențialul turistic, economic și cultural al Clujului și sărbătorește peste 20 de țări europene, atât spre care sunt curse directe, cât și spre unele unde nu sunt dar se intenționează introducerea lor. Prima sărbătorită este Danemarca, țara oamenilor fericiți.
Aeroportul Internaţional “Avram Iancu” Cluj a lansat proiectul Fly&Share Cluj în cadrul programului Cluj Capitală Europeană a Tineretului 2015. Aeroportul își doreşte să promoveze Clujul şi să împărtăşească tuturor celor care aleg ca punct de plecare sau sosire Aeroportul International Cluj, atracțiile culturale și turistice din zonă, dar si potențialul economic și de afaceri oferit de regiune.
De asemenea, proiectul vizează şi expansiunea şi dezvoltarea reţelei de rute a aeroportului prin crearea de noi colaborări internaţionale cu statele care urmează a fi sărbatorite în cadrul campaniei. Proitectul se inscrie in contextul actiunilor desfasurate in cadrul programului Cluj-Napoca 2015 – Capitala Europeană a Tineretului.
Proiectul “Fly&Share Cluj” se va derula pe parcursul mai multor luni, în cadrul acestuia fiind marcate zilele naţionale ale mai multor ţări. Prin urmare, sloganul campaniei va varia în funcţie de ţara sărbătorită de la Fly&Share Cluj – Hilsen Denmark! la Hola, Spain! sau Bonjour, France!.

Proiectul debutează cu Danemarca, ţara care sărbătoreşte în 15 iunie Ziua Steagului Danez. ”Danemarca este cel mai vechi Stat al Europei de Nord, iar danezii au reputația de a fi una din cele mai fericite națiuni. Ambasada Danemarcei salută proiectul Fly & Share Cluj”, spus directorul comercial, Gabriela Zanc. Aceasta a citit un mesaj din partea adjunctului șefului misiunii daneze la București. ”Dragi prieteni ai Danemarcei din Cluj, Ambasada Danemarcei este încântată să afle despre inițiativa dumneavoastră Fly & Share Cluj, menită să întărească legăturile deja existente din mediul de afaceri, cultural, dar și din turism, dintre Cluj și Danemarca. Regretăm că niciun reprezentant al ambasadei nu poate fi prezent în Cluj astăzi, dar vă transmitem cele mai calde urări și tot sprijinul nostru pentru această inițiativă”, se arată în mesaj.
La lansarea proiectului au fost prezenți președintele Consiliului Județean Cluj, Mihai Seplecan, vicepreședintele CJ Cluj, Vakar Istvan și viceprimarul Gheorghe Șurubaru. ”Vreau să felicit această inițiativă. Este foarte bine căci Clujul va fi și capitală culturală europeană. Acest demers face ca relațiile dintre județul Cluj și țările din Uniunea Europeană să fie mai strânse. Vă felicit și să știți că de fiecare dată Consiliul Județean va fi alături de Aeroport”, a spus Mihai Seplecan.
Gheorghe Șurubaru a citit un mesaj din partea primarului Emil Boc, despre care a spus că este prins într-o acțiune foarte importantă: ”Este o inițiativă binevenită, chiar necesară, în contextul în care anul acesta suntem capitală europeană a tineretului. Un oraș în care unul din 4 locuitori e student, un oraș care găzduiește anul acesta peste 1.500 de acțiuni care alcătuiesc programul Cluj 2015. Fly & Share este important și din perspectiva candidaturii pentru capitală culturală 2021. Pormovarea turismului reprezintă a proiectului nostru de candidatură. Clujul este astăzi o cetate multiculturală, suntem un oraș multicultural, multietnic și multiconfesional”, a spus viceprimarul.
”Danemarca este o țară importantă pentru economia județului Cluj. Ca valoare a capitalului din județ este pe locul 7. Încă nu avem un zbor direct spre Danemarca, dar sperăm să realizăm. În acest moment avem un zbor de succes la Malmo, Suedia, care se adresează foarte mult și locuitorilor din Copenhaga și Danemarca. Avem mulți turiști și oameni de business din Danemarca și prin conexiuni la Munchen și București”, a spus directorul Aeroportului, David Ciceo.

Campania va include elemente de promovare în cadrul aeroportului, pe reţelele de socializare (facebook, twitter), precum si pe pagina de web a aeroportului si partenerilor, menite sa faca cunoscute actiunile acesteia. De asemenea, o pagina web si o aplicatie de mobil dedicate vor fi lansate in perioada urmatoare, pentru a face cât mai accesibile informaţiile despre proiect în mediul online. Pasagerii care călătoresc pe cele 30 destinaţii externe vor avea oportunitatea de a explora conţinutul prezentărilor foto-video şi audio din standul expozitional dedicat proiectului.
Campania susţine expansiunea şi dezvoltarea reţelei de rute iar eforturile de marketing ale aeroportului sunt orientate către identificarea potenţialului de piaţă încă neexploatat, în contextul în care Aeroportul Internaţional Cluj este al doilea aeroport ca mărime din România. În prezent, de pe aeroport sunt operate 23 de destinaţii regulate şi 9 zboruri charter turistice spre 15 ţări de destinaţie.
Conducerea aeroportului estimează pe anul acesta un număr record de 1,4 milioane pasageri. De asemnea, directorul Aeroportului, David Ciceo, a precizat că prioritățile următoare sunt implementarea proiectului de transport intermodal, la care aspiră și Târgu Mureș și Debrecen, și extinderea platformei de parcare pentru aeronave.
