fbpx

Clujul, la exemple de bune practici în Raportul Curții de Conturi privind gestionarea resurselor publice în stare de urgență

UMF Cluj, Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca și autoritățile publice locale apar la capitolul ”exemple de bune practici” din raportul special al Curții de Conturi privind gestionarea resurselor publice în perioada stării de urgență, realizat la solicitarea Parlamentului României.

Extras din Raport:

”Exemple de bune practici

Un exemplu de bună practică îl constituie modul în care autoritățile publice locale și Universitatea de Medicină și Farmacie „Iuliu Hațieganu” Cluj Napoca, s-au implicat activ în gestionarea și suportul acordat în prevenirea și combaterea propagării infecției cu COVID-19. Astfel, Universitatea a pus la dispoziția autorităților publice spațiile de cazare aflate în proprietatea sa pentru cazarea personalului medical, asigurând astfel, gratuit, 43 de camere. În acestea au fost cazate 137 persoane, suportând integral costurile pentru utilități, întreținere și reparații aferente acestor spații.

De asemenea, este de remarcat modul în care autoritățile publice locale ale municipiului Cluj-Napoca au colaborat cu Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca, care a asigurat cazarea gratuită a unui număr de 121 persoane în imobilul aflat în proprietate, respectiv Clinica de Medicina Muncii.

Un alt exemplu de bună practică îl constituie modul în care Spitalul Orășenesc Mioveni a negociat serviciile de cazare anterior intrării în vigoare a modificărilor aduse de HG nr. 329/23.04.2020, în sensul că prețurile de cazare negociate au fost stabilite în lei/cameră, și nu în lei/persoană, acestea fiind și cu mult mai mici decât nivelul alocației de cazare permis de HG nr. 201/18.03.2020.  Astfel, pentru perioada stării de urgență, prețul negociat al serviciilor prestate a fost de 216.540 lei, reprezentând 51,61% din prețul maxim la care ar fi putut să fie decontate potrivit legii, astfel încât prin modul în care au fost negociate și încheiate contractele menționate, a fost făcută o economie la buget de 202.980 lei.”

În Raport regăsim și probleme care au existat la Cluj. La capitolul ”Propuneri în legătură cu optimizarea activității în situații de urgență în sistemul de sănătate” este notat:

  • asigurarea unei colaborări eficiente cu DSU din cadrul MAI având în vedere că pot exista cazuri precum cel de la Cluj Napoca unde, la debutul stării de urgență, conducerea IML s-a adresat DSU pentru obținerea materialelor de strictă necesitate, însă distribuirea echipamentelor s-a făcut în cantitate redusă după mari insistențe și o perioadă destul de îndelungată de timp, de aproximativ 3 săptămâni;

La capitolul ”abateri”, una dintre acestea este următoarea:

  • Achiziționarea pe perioada stării de urgență a unor echipamente medicale destinate spitalelor din subordinea unităților administrativ-teritoriale, pentru care nu s-au întocmit documente de transmitere a dreptului de utilizare/proprietate, pentru a fi înregistrate în evidența operativă și cea contabilă a entității -Spitalul Clinic Municipal Cluj-Napoca și UATM Cluj-Napoca;
Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [37.77 KB]

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina