fbpx

Cel mai mare punctaj la admiterea în avocatură 2020 l-a avut un lider al studenților și elevilor

Cel care a reușit o adevărată minune la examenul de admitere în avocatură din acest an (95 de puncte!) este președintele Alianţei Naţionale a Organizaţiilor Studenţeşti din România și fost președinte al Consiliului Național al Elevilor, Horia Șerban Oniță.

Horița Șerban Oniță, originar din Oradea și absolvent al Facultății de Drept a Universități București, este singurul cu 95 de puncte dintre cei 143 de candidați care au reușit la examenul de admitere în Barou din 20 septembrie, având punctaje maxime la drept penal și drept procesual penal și 19 puncte la OEPA, materie la care a fost cel mai mare dezastru anul acesta.

Chiar cu câteva zile înainte de examen, Onița, în calitate de președinte ANOSR, cerea reducerea taxelor școlare în contextul pandemiei: „Sprijinirea acestor studenți reprezintă un punct cheie în combaterea fenomenului de abandon universitar, prezent de mult timp în spaţiul învăţământului superior şi accentuat de criza economică. Un eşec al instituţiilor de învăţământ superior de a răspunde corespunzător solicitărilor contextului pandemic în toată complexitatea sa ar determina pierderi semnificative pentru societate în ansamblul său”

Horița Onița a terminat ca șef de promoție Facultatea de Drept a Universități București, unde a fost reprezentantul studenților din anul IV în consiliul facultății.

Pe când era președintele Consiliului Național al Elevilor, Horia Onița, participa la dezbateri la Controceni cu președintele Kalus Iohannis pe noua Lege a educației, cerând respectarea dreptului de a se implica mai mult în procesul decizional şi mai multe fonduri pentru ameliorarea problemelor din sistemul de învăţământ: „Elevii nu sunt prezenţi nici când se discută bugetul unităţii de învăţământ, deşi profesorii se aşteaptă ca ei să contribuie la <>. Manifestarea unor idei/opţiuni contrare sau distincte faţă de conducerea sau profesorii şcolii, în desfăşurarea activităţii de reprezentare, implică deseori sancţionarea elevului reprezentant fie prin evaluări subiective la clasă, fie printr-o atitudine punitivă sau a altor măsuri ce îngrădesc libertatea acestora. Legea Educaţiei Naţionale prevede adoptarea unui Statut al Elevului, (articolul 80 alin 2 din LEN), care să cuprindă toate drepturile şi obligaţiile elevului”

Comments

comentarii

Lasă un răspuns