În timp ce suntem bombardați cu oferte de telefonie cu minute și mesaje nelimitate, Vodafone suspendă cartelele pentru ”utilizare nerezonabilă”. Ce înseamnă asta? Aflați din textul de mai jos despre pățania de sărbători a unui tânăr avocat din Cluj, care a și renunțat la serviciile companiei.
Avocatul stagiar Călin Merca a scris pe Facebook despre problema cu Vodafone, într-un text amplu intitulat ”Adio Vodafone!”
”De sarbatori, asa cum multi dintre dumneavoastra ati putut observa, am trimis mai multe mesaje cu urari de bine la mai multe persoane din agenda telefonului meu (peste 300). Azi dimineata cand ma trezesc vad ca am doua mesaje de la Vodafone: primul la 4:24 prin care sunt avertizat ca ma apropii de limitele utilizarii rezonabile a Cartelei vodafone ce poate duce la suspendarea posibilitatii de a efectua apeluri si a „tirmite” sms-uri, invitandu-ma totodata sa consult conditiile generale pentru serviciile prepaid de pe site-ul lor, iar al doilea la 4:45 (adica peste 21 de minute) prin care eram instiintat ca limitele utilizarii rezonabile au fost depasite si posibilitatea de a efectua apeluri si a trimite sms-uri a fost suspendata (asta in timp ce eu dormeam). Ma invitau de asemenea sa imi incarc din nou cartela si sa imi activez o alta extraoptiune daca vreau sa imi deblochez contul.
De curiozitate m-am uitat dimineata pe conditiile lor generale si am aflat ca „se poate considera utilizare abuziva acea utilizare care indeplineste oricare dintre urmatoarele criterii: Clientul a transmis SMS/apeluri catre mai mult de 300 de destinatii (numere de telefon) distincte in decursul unei perioade de valabilitate a extraoptiunii; exista o discrepanta majora (cam vag) intre apelurile / SMS-urile primite si cele initiate de catre Client in decursul unei perioade de valabilitate a extraoptiunii; Clientul transmite un numar mare de mesaje scrise intr-un interval de timp scurt (din nou foarte vag).” Deci Vodafone nu te incurajeaza sa ai prea multi prieteni (desi se laudau prin reclame cu asta) si cu siguranta nu te incurajeaza sa trimiti mesaje de sarbatori.”, a scris Călin Merca.
(A se vedea articolul 11 – Utilizarea nerezonabilă sau inadecvată serviciilor Vodafone. Abuzul din documentul de mai jos)
Avocatul a precizat că avea o opțiune cu mult mai multe minute și mesaje: ”Toate bune si frumoase, dar eu in 13 decembrie mi-am activat o optiune pentru care am platit 7 euro (si care trebuia sa fie valabila 35 de zile) si in mesajele pe care l-am primit de la ei dupa activare ar fi trebuit sa am: nelimitat minute si mesaje in vodafone, 700 minute/mesaje nationale sau MB, bonus 100 minute/mesaje nationale sau MB, alt bonus de 500 (cica ce vreau eu – minute, sms sau mb), bonus 1300 MB/minute sau mesaje nationale + vreo 15 GB de internet.
WOW! Ce tare suna (doar suna tare pentru ca in realitate e de rahat). Ce au uitat sa iti spuna e ca poti sa trimiti maximum 300 de mesaje intr-o luna catre destinatii diferite si ca trebuie sa fii cumpatat la apeluri, pentru ca daca ei considera ca exista o discrepanta intre apelurile efectuate si primite (cam vag), Vodafone poate considera ca ai comis un abuz si pot sa iti suspende dreptul de a efectua apeluri, de a trimite sms-uri si de a folosi internetul mobil, chiar daca inca ai minute, mesaje sau mb disponibili. Se ofera bineinteles ca iti reactiveze contul daca iti mai cumperi o alta extraoptiune (in perioada in care defapt ai una activa).”
Sunt curios cati oameni ar mai trece in reteaua Vodafone sau cati ar mai ramane daca odata cu „bonusurile” atractive pe care le primesti ti-ar spune si faptul ca in realitate ai un numar mai mic de minute si mesaje si ca daca le folosesti si ei considera cumva ca ai comis un abuz (prin folosirea minutelor si a mesajelor pentru care ai platit) poti sa ramai intr-o buna zi cu numarul blocat.”, se întreabă Călin Merca.
Aceasta a precizat că-și va porta numărul în altă rețea și că cei de la relații clienți de la Vodafone i-au transmis că poate face plângeri și că poate pleca unde vrea.
Cum e la Orange
Cei de la Orange par mai puțin restrictivi. La termenele și condițiile de utilizare a serviciilor PrePay de la Orange, la articolul 1.7.2 privind Obligațiile clientului, scrie doar atât: ”Clientul se obligă să nu expedieze mesaje scrise, să nu inițieze apeluri sau să utilizeze date mobile, manual sau cu ajutorul unor sisteme automate, în scop promoțional sau de prezentare a serviciilor/produselor sale, indiferent de natura acestora, ca activitate de cercetare de piață, sau în orice alte scopuri care sunt contrare utilizării pentru nevoi proprii a serviciilor furnizate de către Orange România. Orice utilizare a serviciilor Orange în alte scopuri decât efectuarea și primirea de apeluri/SMS/ MMS/apeluri video directe între utilizatorii finali este strict interzisă. De asemenea utilizarea serviciilor Orange cu echipamente care permit generarea automată și/sau rutarea masivă de apeluri/SMS-uri/MMS-uri/ apeluri video este strict interzisă”