În timp ce mașinile șoferilor de la Uber amendați stau fără numere de înmatriculare la Secția 6 de Poliție Cluj, compania trimite mesaje pentru a-și atrage parteneri în care scrie că le va răspunde ”inclusiv la zvonurile apărute în media”
Pentru compania americană Uber faptul că am publicat, ieri, în exclusivitate că patru șoferi parteneri au fost amendați de poliția clujeană cu câte 25.000 de lei, prezentând și o filmare, sunt zvonuri. Uber este în căutare disperată de șoferi parteneri în Cluj, ca să nu-i mai țină aici pe cei 100 din București, așa că trimite mesaje la oameni în care îi cheamă la adresa Impact Hub pentru a se înscrie.
Ceea ce trebuie să știe cei care vor să devină parteneri activi Uber este că Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, modificată prin Legea nr. 129/2015, prevede la articolul 7:
„(1) Transportul în regim de taxi sau transportul în regim de închiriere se execută numai de către transportatori autorizați, care dețin autorizații taxi valabile, în cazul transportului în regim de taxi, sau copii conforme valabile, în cazul transportului în regim de închiriere, eliberate în condițiile prezentei legii, pentru fiecare autovehicul utilizat.
(2) Este interzis transportul public, contra cost, de persoane cu un autoturism, fără a deține pentru acesta, după caz, autorizație taxi valabilă sau copie conformă valabilă, potrivit prevederilor alin. (1).
(3) Este interzis transportul public, contra cost, de mărfuri sau de bunuri cu un autovehicul cu masa maximă autorizată de cel mult 3,5 tone, fără a deține pentru acesta autorizație taxi valabilă, potrivit prevederilor alin. (1), ori altă autorizație valabilă”.
Sistemul practicat de șoferii parteneri Uber nu este reglementat în România.
În Londra. șoferii parteneri Uber au licență de transport oferită de autorități.
În Grecia, Uber este folosită doar de taximetriști.
În Ungaria, aplicația Uber a fost blocată prin lege.
În România, taximetriștii sunt autorizați, plătesc taxe și impozite, iar RCA-ul la un taximetru este mult mai mare decât la o mașină normală, cum folosesc cei de la Uber. Șoferii Uber nu emit bon fiscal și nici măcar factură electronică, ci doar un simplu mail cu prețul, destinația și cu cine ați călătorit. Pare un pic de evaziune fiscală.
Până una alta, șoferii Uber din București și din alte județe plimbă clienți prin Cluj-Napoca.
Încă nu am primit o poziție oficială din partea companiei Uber cu privire la amenzile aplicate de Poliția clujeană și reținerea certificatelor de înmatriculare.
Pe pagina oficială de Facebook, reprezentanții Uber au scris: ”A fost o acțiune de intimidare condusă de anumite grupuri de interese din sfera companiilor de taxi. Șoferii parteneri Uber au sprijinul nostru complet și ne ocupăm în acest moment să rezolvăm problema și să oprim această acțiune abuzivă”