Cu ocazia prezentării cifrei spectaculoase de afaceri pe 2016 a companiei NTT Data România, CEO-ul Daniel Metz a spus că ”există în momentul de față un vid de furnizori de servicii IT credibili” cu referire la problemele unor mari companii de profil implicate în dosare penale ale DNA pentru șpăgi colosale date pentru câștigarea de contracte cu Statul.
Daniel Metz a precizat că NTT Data România și-a lărgit portofoliul de clienți cu companii mari: ”Sunt companii care au o dimensiune mai mare față de companiile mai mici pe care le abordam până în momentul de față. Acolo vedem un potențial de creștere în piață pentru faptul că există în momentul de față un vid de furnizori de servicii IT credibili. Ați văzut prin presă că primii cinci furnizori de servicii IT din România au probleme de credibilitate, datorită istoriei, contracte la stat în care au fost obligați, mai mult sau mai puțin, să aibă abordări ”mai inovative”. Și există în momentul de față un vid de furnizori de servicii care să aibă o imagine clară și în această zonă am dori să facem pași. SAP România ne-a solicitat în direcția asta, să venim cu mai mult curaj în acest coridor al pieței.”, spus Metz.
Întrebat de Clujust.ro dacă dosarele cu Microsoft, Asesoft, Siveco au stricat imaginea pieței IT, care era curată, CEO-ul NTT Data România a răspuns: ”N-au făcut bine imaginii. Nu sunt în măsură să spun dacă au stricat-o. Eu ce pot să spun este că e nefericit să ai un proiect în care să implementezi un anumit proiect la o organizație guvernamentală, care ar trebui să ne deservească pe noi pe toți, și să se dea sume imense de bani, iar la sfârșit aceste sisteme să nu funcționeze. Este nefericită situația și ar fi bine să nu se mai întâmple. Din acest motiv avem în continuare probleme în a beneficia de niște servicii în real-time, servicii profesioniste. Pentru că toți angajații care sunt pe la ghișee și-ar dori să aibă suport IT la nivel calitativ înalt. Dar nu-l au și atunci toată lumea improvizează, toată lumea face copii la fiecare hârtie pe toate fețele, semnează 15 mii de oameni, pun nu știu câte ștampile. De ce? Fiindcă sistemele IT, din păcate, nu sunt la nivelul cerințelor. Asta e, cu părere de rău.”
NTT DATA Romania, creștere spectaculoasă a cifrei de afaceri
NTT DATA Romania a înregistrat, în anul calendaristic 2016, o cifră de afaceri de 37,1 milioane euro, în creştere cu 48% faţă de anul anterior.
“Rezultatele financiare ale companiei pentru anul precedent vin pe fondul unui trend ascendent pentru NTT DATA Romania. Anul 2016 a fost un an al schimbărilor şi al muncii susţinute, rezultatele vorbind de la sine, arătând, totodată, faptul că efortul nostru a evoluat în continuare în direcţii pozitive. Commitmentul meu, pe care l-am afirmat și în decembrie, este ca până la sfârșitul anului 2020 să atingem 100 de milioane de euro și 3.300 de angajați. Asta este ceea ce mi-am propus eu și la aceste cifre aș considera că cercul evoluției acestei companii s-a închis. Cel puțin eu voi considera că atunci compania este matură și că am făcut un job bun și aș putea să mă gândesc să mă pensionez “, a declarat Daniel Metz – CEO NTT DATA Romania.
Reprezentanții companiei promit că se vor implica în continuare în comunitatea clujeană și nu numai: ”Compania NTT DATA Romania este în măsură, de fiecare dată, să persevereze ca nucleu de excelenţă în industria de IT graţie proiectelor sale intercompany şi nu numai ce pun accent pe un spectru cât mai larg de tehnologii, pe ideea de project management eficient, centru propriu de competenţă, business analysis sau dezvoltarea sistemelor de comunicare, cu precădere acelea care asigură o conexiune solidă cu comunitatea în marele ei ansamblu.
În virtutea unor asemenea demersuri, NTT DATA Romania continuă să-şi asume, cu responsabilitate, rolul său de Intercommunity Bridge, promovând propria viziune care se bazează pe cinci piloni fundamentali: 1. Dezvoltare profesională care să ofere competenţe de bază pentru oricare industrie 2. Dezvoltare tehnică şi personală 3. Performanţă în sfera tehnologiei digitale şi a inteligenţei artificiale 4. Conectare constantă la imperativele comunităţilor locale pe principiul Comunicare-Feedback 5. Dezvoltare sustenabilă prin implicare în valorificarea potenţialului uman şi a patrimoniului cultural de pe plan regional şi naţional deopotrivă.”, se arată în comunicatul companiei.