fbpx

E.ON Distribuție, amendată cu 30.000 de lei pentru că și-a bătut joc de 1.900 de clujeni

Protecția Consumatorilor Cluj a amendat E.ON Distribuție pentru că a lăsat fără gaz, în plină iarnă, 1.900 de consumatori din Florești, Gilău și Luna.

Urmare reclamatiilor inregistrate la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Cluj privind sistarea alimentarii cu gaze naturale din data de 14 ianuarie 2016 in localitatile Floresti, Gilau, Luna de catre prestatorul EON DISTRIBUTIE ROMANIA SA, s-au efectuat verificari pentru determinarea cauzelor, dar si a modalitatii de solutionare a situatiei de fapt.

Astfel, s-a constatat faptul ca EON DISTRIBUTIE ROMANIA SA a efectuat lucrari de suplimentare a alimentării cu gaze nturale, prin punerea in functiune a conductei de medie presiune dintre statia de predare Gilau si reteaua existenta in localitatea Gilau, lucrare care, desfasurata in conditii normale si cu respectarea normativelor tehnice, nu necesita sistarea alimentarii cu gaze naturale a consumatorilor, ca urmare nu era necesara anuntarea prealabila a consumatorilor.

Potrivit biroului de presă al CJPC Cluj, ”datorita faptului ca refularea aerului din conducta a fost insuficienta (intervenind astfel o eroare umana a lucratorilor EON DISTRIBUTIE ROMANIA SA), furnizarea gazelor a fost intrerupta. Interventia echipelor  s-a efectuat imediat, insa remedierea deficientei s-a incheiat in data de 15.01.2016. Ca si situatie de fapt, consumatorii din localitatile mentionate au fost privati de gaze naturale.

Din verificarile efectuate s-a constatat ca defectiunea a afectat un numar de aproximativ 1.900 de consumatori.”

In ceea ce priveste eventuale defectiuni survenite la aparatele electrocasnice, datorita acestei situatii, reprezentantii operatorului economic au comunicat faptul ca acestea vor fi solutionate amiabil, odata ce sunt aduse la cunostinta acestora.

”Totodata, reclamatiile consumatorilor au vizat si faptul ca in perioada incidentului nu a putut fi apelat Call Center-ul pentru inregistarea reclamatiilor. Referitor la acest aspect, din verificarile efectuate a reiesit ca acest Call Center este dimensionat pentru a functiona 24 ore din 24 timp de 7 zile pe saptamana, in conditii normale de lucru; aceasta fiind o situatie exceptionala, datorita apelarii concomitente a mai multor consumatori, apelurile fie nu au fost preluate, fie au fost preluate cu intarziere. Avand in vedere acest incident, si pentru a evita situatii similare in care s-ar putea afla, societatea a comunicat ca a luat o serie de masuri suplimentare pentru cresterea capacitatii de preluare a apelurilor, inclusiv cel de alocare de resurse umane suplimentare, care sa ofere informatiile necesare si in timp util celor care apeleaza serviciu.

Referitor la situatiile in care consumatorii au constatat inregistrarea unui consum de gaze in perioada de nefunctionalitate a serviciului/ la punerea in functiune a instalatiilor, recomandam depunerea reclamațiilor la SC E.ON Distributie SA Punct de lucru Cluj. In cazul nesolutionarii favorabile a acestora (conform pozitiei EON), aveti posibilitatea transmiterii reclamatiilor la institutia noastra, urmand ca acestea sa fie cercetate la prestatorul de servicii.

Pentru efectuarea serviciilor in conditiile neconforme mai sus mentionate (existand riscul de a afecta viata, sanatatea si interesele economice ale consumatorilor), SC EON DISTRIBUTIE ROMANIA SA a fost sanctionata contraventional cu amenda maxima prevazuta pentru asemenea abateri (30.000 lei), fiind dispuse masuri de intrare in legalitate.”, se arată în comunicatul Protecției Consumatorilor Cluj.

Comments

comentarii

Franța este în alertă maximă în faţa ameninţării cu atentate, înaintea începerii Jocurilor Olimpice de la Paris.... Citește mai mult
Percheziții în Turda, în cadrul unui dosar penal ce vizează infracțiunile de fals și înșelăciune.... Citește mai mult

Lasă un răspuns