Aplicarea GDPR în contextul termoscanării persoanelor

Aplicarea normelor Regulamentului (UE) 679/2016 în contextul procedurii de termoscanare a persoanelor fizice în Raportul ANSPDCP pe anul 2020:

În contextul punerii în aplicare a măsurilor pentru prevenirea infecției cu Sars-Cov2, mai multe persoane au adresat solicitări Autorității naționale de supraveghere cu privire la aplicarea normelor Regulamentului (UE) 679/2016 în contextul procedurii de termoscanare a persoanelor fizice la intrarea într-o anumită incintă.

În acest context s-a precizat că, în ceea ce privește informațiile ce pot fi considerate date cu caracter personal, potrivit art. 4 pct. 1 din Regulamentul (UE) 2016/679 „datele cu caracter personal” înseamnă „orice informaţii privind o persoană fizică identificată sau identificabilă („persoana vizată”)”.

Totodată, în ceea ce privește temperatura corpului, potrivit definiției „datelor privind sănătatea”, acestea înseamnă date cu caracter personal legate de sănătatea fizică sau mentală a unei persoane fizice, inclusiv prestarea de servicii de asistenţă medicală, care dezvăluie informaţii despre starea de sănătate a acesteia.

Referitor la stocarea temperaturii corpului, conform art. 4 pct. 2 din Regulamentul (UE) 679/2016, prelucrarea înseamnă „orice operaţiune sau set de operaţiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal, cu sau fără utilizarea de mijloace automatizate, cum ar fi colectarea, înregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la dispoziţie în orice alt mod, alinierea sau combinarea, restricţionarea, ştergerea sau distrugerea”.

De asemenea, potrivit art. 4 pct. 6 din Regulamentul (UE) 679/2016 „sistem de evidenţă a datelor” înseamnă „orice set structurat de date cu caracter personal accesibile conform unor criterii specifice, fie ele centralizate, descentralizate sau repartizate după criterii funcţionale sau geografice”.

Prin urmare, numai în măsura în care informațiile privind temperatura corporală a unei persoane fizice identificate sau identificabile se colectează, înregistrează, stochează, etc. într-un sistem de evidență, potrivit diferitelor mijloace de prelucrare, dispozițiile Regulamentului (UE) 2016/679 devin aplicabile.

În caz contrar, în ceea ce privește posibilele atingeri aduse altor drepturi și libertăți fundamentale decât cel garantat de art. 26 din Constituție, în contextul instituirii stării de alertă declarate potrivit legii, s-a apreciat că acestea se impun a fi aduse în atenția altor autorități competente, iar nu Autorității naționale de supraveghere.

În acest context, s-a precizat faptul că, potrivit art. 2 din Ordinul nr. 874/81 din 22 mai 2020 privind instituirea obligativităţii purtării măştii de protecţie, a triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor pentru prevenirea contaminării cu virusul SARS-CoV-2, „Pe durata stării de alertă se instituie obligativitatea instituţiilor şi autorităţilor publice, operatorilor economici şi profesioniştilor de a organiza activitatea astfel încât să se asigure la intrarea în sediu efectuarea triajului epidemiologic şi dezinfectarea obligatorie a mâinilor, în condiţiile şi cu respectarea Instrucţiunilor generale privind măsurile de igienă, prevăzute în anexă.”

Comments

comentarii

Diana Șoșoacă a fost denunțată penal de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului și Memoria Exilului Românesc pentru promovarea cultului dictatorului Nicolae Ceaușescu în Parlamentul European.... Citește mai mult
Incident feroviar grav astăzi în județul Olt. Ultimul vagon al trenului InterRegio 1823, care circula pe ruta București Nord - Deva, a fost cuprins de flăcări.... Citește mai mult
Sărbători fericite!
APBCT

Lasă un răspuns