fbpx
Platforma în litigiu

Sechestru pe o platformă a Aeroportului, lăsată de CJ Cluj, în acte, unei firme cu probleme

Instanța a pus sechestru pe o platformă pentru avioane de la Aeroport, care apare în cartea funciară ca fiind a firmei Aviatrans, deși CJ Cluj a câștigat platforma în instanță în 2012. Acum Aviatrans a pierdut un proces cu UTI Grup, care a cerut sechestru asigurator în contul unei datorii. Avioanele nu pot parca pe respectiva platformă. Conducerea Aeroportului cere Consiliului Județean (CJ) să demareze proces pentru rectificarea cărții funciare.

Aeroportul Avram Iancu Cluj este prins la mijloc în două conflicte juridice. Unul între Consiliul Județean și firma Aviatrans a omului de afaceri Liviu Oros din Gherla, iar al doilea între Aviatrans și compania UTI Grup din București, cea care administrează parcarea de la aeroport și a contruit sensul giratoriu. La acel moment a apărut relația comercială între UTI și Aviatrans, care a închiriat platforma pentru depozitare, după care cele două firme s-au judecat din cauza unor datorii neplătite.

Mai întâi a existat un proces de revendicare pornit în 2005 de Consiliul Județean pentru recuperarea platformei de 6.000 mp și a căii de rulare de 2.000 mp de la Aviatrans, care și le-a însușit în urma unui contract cu Aviața Utilitară Timișoara SA. Procesul a fost câștigat de CJ definitiv prin decizia din 8 februarie 2012 a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Numai că și în ziua de azi, platforma și calea de rulare apar în Cartea Funciară în proprietatea Aviatrans. Pentru că această firmă a pierdut recent un proces cu UTI Grup, instanța a pus sechestru pe bunurile Aviatrans.

”Dispune înființarea sechestrului asigurator asupra bunurilor mobile și imobile ale pârâtei (Aviatrans – n.red.) și înființarea porpririi asiguratorii asupra conturilor bancare deținute de pârâtă până la concurența sumei de 1.808.632 lei”, se arată în sentința Judecătoriei sectorului 2 București din 16 octombrie 2014.

Conducerea Aeroportului spune că are nevoie de platformă pentru a parca avioanele ușoare. “Legat de parcarea pentru avioane uşoare, am solicitat CJ să demareze un proces de rectificare a cărţii funciare, având în vedere că în momentul de faţă nu o mai putem folosi pentru că este întăbulată pe Aviatrans. A fost întăbulată fără să existe nici un act şi ne aduce un prejudiciu de 40.000 de euro pe an şi, de asemenea, nu avem locuri de parcare suficiente. După decizia irevocabilă prin care CJ a câștigat platorma, noi am făcut adrese repetate să se demareze procesul pentru rectificarea cărții funciare ca să nu suferim prejudicii. Trebuie o sentinţă în sensul radierii dreptului de proprietate a SC Aviatrans SRL asupra căii de rulare avioane și a platformei avioane și înscrierea dreptului de proprietate a Județului Cluj”, a spus directorul Aeroportului, David Ciceo.

Actualul președinte interimar al CJ Cluj, Vakar Istvan, ajuns în funcție după arestarea lui Horea Uioreanu, a spus că va demara de urgență procedurile pentru rectificarea cărții funciare. De asemnea, CJ trebuie să ceară apoi ridicarea sechestrului.

Cum a ajuns platforma la Aviatrans

În 21 decembrie 1999, Aviatrans SRL a încheiat un contract de vânzare-cumpărare cu societatea de stat Aviaţia Utilitară Timişoara (AUT) SA pentru preluarea activelor sucursalei Cluj a AUT. Conform caietului de sarcini, Aviatrans a cumpărat un hangar (în suprafaţă de 864 mp), două magazii (42,5 mp şi 39 mp) şi pista pentru avioane utilitare (8.344 mp) cu 1.071.000.000 lei vechi. La două zile de la semnarea contractului dintre Aviatrans şi AUT, cele două părţi au întocmit o anexă la contract, prin care AUT se obliga să facă demersurile pentru obţinerea actelor doveditoare privind proprietatea asupra terenului de 36.000 mp din Aeroportul Cluj, în care este inclusă platforma vândută la Aviatrans. AUT nu a dus la îndeplinire anexa constractului, deoarece terenul era în proprietatea municipiului Cluj-Napoca, fiind ulterior inclus în inventarul judeţului Cluj printr-o hotărâre de Guvern din 20-2.  AUT era doar administrator al unităţii de la Cluj, astfel că, în 1999, a încheiat un contract de vânzare pentru ceva ce nu-i aparţinea. De menţionat că directorul tehnic al Aviatrans, Viorel Circa, a lucrat timp de 25 de ani pentru AUT, până când activele de la Cluj au fost preluate de societatea privată.

După promulgarea Hotărârii de Guvern 969 din 2002 privind privind atestarea domeniului public al judeţului Cluj, Consiliul Judeţean, condus atunci de Graţian Şerban, a avut surpriza să constate că nu-şi poate intabula 8.344 de metri pătraţi, reprezentând o platformă a Aeroportului Cluj. Motivul: dreptul de proprietate era înscris, din 2001, în Cartea Funciară pe numele societăţii Aviatrans SRL din Cluj.

 

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina