Prin Hotărârea nr.1627/30.05.2023, Secţia pentru judecători a Consiliului Superior al Magistraturii a decis aprobarea declanşării procedurii de reîncadrare în funcţia de judecător pentru foştii judecători, potrivit prevederilor art. 216 alin. (2) (3) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor.
În conformitate cu art. 2 din Metodologia privind reîncadrarea in funcţia de judecător, aprobată prin Hotărârea Secţiei pentru juclecători nr. 423/23.03.2023, pot fi reîncadraţi în funcţia de judecător foştii judecători care indeplinesc următoarele condiţii:
- au fost eliberaţi din funcţie prin pensionare în ultimii 3 ani anteriori reincadrării;
- îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 5 alin. (3) lit. a}, c) şi e) din Legea nr. 303/2022;
- au dreptul să funcţioneze, potrivit gradului profesional avut la data pensionării, la instanţa sau instanţele pentru care au optat prin cererea de reîncadrare.
Pot formula cereri de reîncadrare judecătorii care au fost eliberaţi din functie, prin pensionare, începând cu data de 31.05.2020. Analiza opţiunilor exprimate de fiecare condidat pentru instanţele avute în vedere pentru ocuparea posturilor vacante, urmează a se realiza în raport cu situaţia posturilor vacante de judecător existente la momentul soluţionării de către Secţia pentru judecători a cererilor de reîncadrare.
Potrivit art. 4 din Metodologia privind reîncadrarea în funcţia de judecător, cererile de reîncadrare se depun la Consiliul Superior al Magistraturii, cel mai târziu în termen de 15 zile de la data publicării anunţului de organizare a procedurii de reîncadrare. Prin cererea de reincadrare persoana optează pentru una sau mai multe instanţe, în ordinea preferinţei, dintre cele de la care au fost alocate posturi în cadrul procedurii.
Odată cu cererea, persoanele interesate vor depune următoarele înscrisuri:
- curriculum vitae, conform modelului comun european;
- copie de pe cartea de identitate;
- certificatul de cazier judiciar;
- certificatul medical eliberat în condiţiile art. 5 alin. (1);
- deciaraţia pe propria răspundere privind precizarea domiciliului avut în uitimii 3 ani anterior reîncadrării, precum şi, dacă este cazul, a locurilor de muncă, altele decât cele de judecător sau procuror, avute în aceeaşi perioadă;
- adeverinţe eliberate de primării şi/sau, după caz, de administraţiile financiare de la domiciliile avute în ultimii 3 ani anterior reîncadrării, din care să rezulte, dacă este cazul, natura şi tipul contravenţiilor cornise şi sancţiunile contravenţionale aplicate în această perioadă;
- adeverin–ţe eliberate de angajatorii de la locurile de muncă avute în ultimii 3 ani anterior reîncadrării, care să cuprindă menţiuni privind existenţa ori inexistenţa unor eventuale sancţiuni disciplinare, aplicate în această perioadă, pentru care nu a intervenit radierea;
- orice alte inscrisuri pe care le consideră relevante pentru verificarea indeplinirii condiţiei bunei reputații
Condiţia de a fi apt din punct de vedere medical se dovedeşte prin certificat medical eliberat de un medic specializat în medicina muncii, la cererea fiecărei persoane, pe baza baremului medical aprobat prin Hotărârea nr. 93/25.05.2023 a Plenului Superior al Magistraturii.
Cererile de reîncadrare însoţite de înscrisurile prevăzute de Metodologie se depun în intervalul 31.05.2023 – 16.06.2023, în format electronic folosind portalul EMAP, la adresa hţţp://emap.csm1909.ro/CandidateFolder.aspx
O gluma proasta… Cine se va reîncadrarea ca sa stea pana la 65 de ani si sa-si recalculeze pensia în raport de veniturile aferente întregii cariere?!