fbpx

Cele mai importante aspecte legislative din domeniul jocurilor de noroc din România

Industria jocurilor de noroc este unul dintre marii contribuabili la bugetul de stat, iar încasările anuale sunt de ordinul sutelor de milioane de euro. În plus, gradul de colectare este de 99%.

O îmbunatățire considerabilă s-a simțit în ultimii ani, după ce piața jocurilor de noroc din țara noastră a fost reglementată.

Pe 20 martie 2013, prin intermediul OUG nr. 20 s-a pus bazele înființării Oficiului Național pentru Jocuri de Noroc, organismul care veghează la bunul mers la lucrurilor în acest domeniu. Iar Hotărârea de Guvern nr. 298 din 29 mai 2013 a stabilit principiile funcționarii ONJN.

Din 2016, operatorii au fost nevoiți să solicite licențe de funcționare din partea ONJN pentru a putea activa în legalitate în țara noastră. Astfel operatorii care ofereau servicii de pariuri sportive, casino, ruleta, blackjack și multe altele și-au reglamentat situația și au obținut licențe care le permit prezența pe piața din România.

În Hotărârea nr. 111 din 24 februarie 2016 se regăsesc toate detaliile privind condițiile pe care operatorii de jocuri de noroc au trebuit să le îndeplinească:

Câteva dintre cele mai imporante sunt următoarele:

Art.3 (1): În vederea obţinerii licenţei de organizare şi a autorizaţiei de exploatare a jocurilor de noroc tradiţionale şi la distanţă, operatorii economici solicitanţi sunt obligaţi să îndeplinească cerinţele specifice prevăzute de OUG 77/2009 şi de prezentele norme metodologice pentru fiecare tip de joc în parte.

Art.4 (1): Activităţile de jocuri de noroc în România se desfăşoară cu respectarea principiilor referitoare la organizarea responsabilă din punct de vedere social a acestora.

Art.4 (5): În vederea obţinerii licenţei de funcţionare şi/sau autorizaţiei de exploatare operatorii economici şi reprezentanţii acestora trebuie să respecte dispoziţiile Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare, şi să informeze expres jucătorii în acest sens.

Art.6 (1): Acţiunile de promovare a activităţilor de jocuri de noroc desfăşurate pe teritoriul naţional se realizează cu respectarea principiilor privind protecţia minorilor şi participarea responsabilă la jocul de noroc. Materialele de promovare nu vor putea fi amplasate în incinta sau pe împrejmuirile instituţiilor de învăţământ, a aşezămintelor socio-culturale sau religioase şi vor cuprinde în mod vizibil interdicţia minorilor de participare la jocul de noroc, semnalizată prin simboluri vizuale, precum şi seria şi numărul licenţei de organizare a activităţii de jocuri de noroc, precum şi sigla ONJN.

Câștigurile clienților, în siguranță deplină

De asemenea, articolul 8 (2) a clarificat situația câștigurilor utilizatorilor, în sensul că aceștia sunt protejați de lege în vederea încasării sumelor obținute, micșorând considerabil șansele apariției unor procese.

“Organizatorii de jocuri de noroc sunt obligaţi să asigure plata/distribuţia câştigurilor sau premiilor cuvenite participanţilor la jocurile de noroc în conformitate

cu prevederile art. 8 alin. (2) din OUG 77/2009. Procedura stabilită în cuprinsul regulamentelor de joc, referitoare la omologarea rezultatelor şi/sau validarea câştigurilor, va avea în vedere respectarea termenelor de plată, precum şi a prevederilor legale în vigoare privind calculul, reţinerea şi plata obligaţiilor care le revin în ceea ce priveşte impozitul pe veniturile realizate din jocurile de noroc, astfel cum acestea sunt prevăzute în Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare”, se arată la Art.8 (2) din Hotărârea De Guvern.

Licențele de organizare a jocurilor de noroc au fost acordate pe o perioadă de 10 ani și nu sunt transmisibile. De asemenea, au fost acordate și licențe temporare, cu o valabilitate de 3 luni.

Beneficiile schimbărilor legislative

Noua legislație a crescut gradul de colectare și sumele atrase la buget în fiecare din taxele și impozitele plătite de operatorii de jocuri de noroc licențiați în țara noastră.

Piața a devenit mult mai sigură pentru jucători, atât din punct de vedere al tranzacțiilor cât și al protecției datelor personale.

Ulterior, legislația a fost modificată în așa fel încât și impozitele plătite de utilizatorii din mediul online să fie oprite direct din platformă de operatori și redirecționate către bugetul de stat. În acest fel, utilizatorii au scăpat de completarea unor formulare și de birocrație, iar gradul de colectare a crescut și mai mult.

Jocul responsabil a fost promovat, în așa fel încât utilizatorii care riscau să aibă excese să fie protejați.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina