Anul 2020 a fost un an al schimbării, al digitalizării. Tot mai multe firme au fost nevoie de circumstanțe să își mute afacerea în mediul online, o schimbare care i-a luat pe nepregătite pe mulți, iar alții, care au știut să speculeze schimbările din piață au reușit să iasă pe plus. Anul 2021 este un an al încercărilor, la fel ca anul precedent. Astfel, am reușit să identificăm cinci forțe conducătoare pentru afacerile din România care cel mai probabil vor contura evoluția anului 2021.
- Adaptabilitate
În mediul afacerilor, cei care au știut să-și adapteze business-ul în funcție de nevoile pieței au avut mereu de câștigat. De exemplu, restaurantele s-au focusat mai mult pe preparate care puteau fi livrate, firmele care solicitau o prezență fizică la birou au adoptat rapid lucrul de la distanță, chiar și jocurile de noroc precum NetBet sloturi online pot fi accesate de oriunde. Cheia succesului este adaptarea, numai cei ce se pot adapta pot ieși la suprafață.
- Digitalizare
Un focus pe digitalizare a fost una dintre forțele care a definit afacerile din România în ultima perioadă. Vânzările online au avut creșteri majore în ultima perioadă, iar firmele care și-au digitalizat afacerea, chiar și prin crearea unui website au avut doar de câștigat. De asemenea, tot mai multe firme au trecut de la contabilitatea pe hârtie, la cea pe calculator și chiar și o parte din instituțiile publice și-au mutat din servicii în mediul online.
- Focus pe clienți
Clienții sunt motorul principal al afacerilor. Fără ei, afacerea nu poate avea success. Astfel, cei care și-au adaptat afacerile pe nevoile clienților au avut doar de câștigat. De asemenea, pentru a câștiga clienți noi, companiile au investit mult în marketing, mai ales pe social media, care joacă un rol tot mai important în viețile oamenilor.
- Focus pe bunăstarea angajaților
Este mai costisitor sa angajezi pe cineva nou decât sa te focusezi pe cei pe care-i ai. Astfel, mulți dintre angajatori și-au redirecționat atenția către bunăstarea angajaților. Fie că au existat bonusuri pentru cei cu performanțe bune, sau s-a petrecut mai mult timp comunicând cu angajații pentru a putea crea un plan al carierei, comunicarea cu angajații a fost cheie. Unul dintre principalele aspecte ale unei afaceri de succes este retenția angajaților.
- Automatizare
Automatizarea, de multe ori cunoscută și drept “înlocuirea oamenilor cu roboți” este una dintre forțele conducătoare ale afacerilor din România. Automatizarea înseamnă că se va putea produce mai mult într-un timp mai puțin și oferă posibilitatea de extindere a afacerii. Astfel, multe companii și-au îndreptat atenția către acest domeniu, pentru a face față concurenților, dar și pieței aflate în continuă schimbare.
În România, ca o companie să poată fi de succes și să poată face față încercărilor, aceasta trebuie să fie adaptabilă, să se digitalizeze pe cât posibil, să fie focusată atât pe clienți cât și pe nevoile acestora, dar și ale angajaților săi și de asemenea, să înceapă să automatizeze din procese pe cât posibil pentru a se putea extinde.