Acasă » ȘTIRI » Măsuri de siguranță în premieră la Electric Castle: Control pirotehnic și detectoare de metale

Măsuri de siguranță în premieră la Electric Castle: Control pirotehnic și detectoare de metale

Inspectorul șef IPJ Cluj, Ciprian Miron, a anunțat că la ediția de anul acesta a festivalului Electric Castle va fi control pirotehnic 24 de ore din 24. Atât zona festivalului, cât și mijloacele de transport vor fi verificare cu trei câini specializați în detectarea substanțelor explozibile. Miron spune că nu există informații că ar putea exista vreun incident, dar că ”este bine să fim precauți”

Prefectul Gheorghe Vușcan, PR-ul Electric Castle, Andi Vanca, șeful IPJ Cluj, Ciprian Miron, prim-adjunctul ISU Cluj, Pavel Băltaru și locotonent-colonel Florin Baciu de la Gruparea Mobilă de Jandarmi au susținut o conferință de presă pe tema măsurilor de siguranță la Electric Castle.

Andi Vanca a declarat: ”Am vrea să subliniem că în ultimi 5 ani, Electric a demonstrat că în ciuda provocărilor, este un eveniment de succes, care aduce o mulțime de beneficii județului Cluj. Atât noi cât și autoritățile putem lucra împreună cu scop comun promovarea județului Cluj. Jumătate din particopanți sunt dinafara Clujului”

Șeful IPJ Cluj, comisar șef Ciprian Miron, a precizat că vor fi 105 polițiști în fiecare zi la Electric din structurile IPJ – ordine publică, rutieră, invesitgații criminale -, la care se adaugă alți polițiști din structuri specializate, cum sunt cei de la Brigada de Combatere a Crimei Organizate. Polițiștii vor fi preponderent de la Gherla și Dej.

”Am vrea să transmitem că în parteneriat cu celelate structuri am luat măsurile necesare pentru desfășurarea în condiții de siguranță a acestui festival. Față de edițiile precendente, pentru asigurarea tuturor condițiilor de securitate, va fi control pirotehnic 24 de ore din 24. Toate persoanele și toate mijloacele de transport vor fi verificate de polițiștii de la serviciul pirotehnic și 3 echipaje canine specializate în substanțe periculoase. Nu există informații cu privire la vreun posibil incident în acest moment. Noi pregătim aceste măsuri de ceva timp,”, a spus Miron.

Acesta a precizat că de astăzi zona festivalului este ”periată” de specialiștii pirotehnici și câini.  Potrivit șefului IPJ Cluj, se estimează 25.000 -30.000 participanți pe zi.

 

 

De asemenea, la intrarea în festival, angajații firmei de pază vor verifica oamenii cu detectoare de metal. În zona de camping, obiectele metalice sunt permise.

 

La festival, polițiștii  vor utiliza și câini specializați în detectarea drogurilor. ”Noi descurajăm și facem tot ce putem pentru a opri intrarea cu substanțe etnobotanice la festival”, a spus Andi Vanca.

În ce privește accesul la festival și fluidizarea acestuia, șeful IPJ Cluj a spus: ”Noi le-am recomanda să folosească cât mai mult mijloacele de transport puse la dispoziție de organizatori, mai ales având în vedere condițiile meteo. Dacă toți voi veni cu mașinile, accesul va fi îngreunat. Dacă se vor respecta recomandările, va fi bine. De exemplu, la intrare, dacă vor avea asupra lor obiecte, cu siguranță accesul va fi îngreunat, căci trebuie opriți și identificați.”

PR-ul EC a atras atenția că parcările sunt pe terenuri agricole, pe care nu pot pune pietriș, și a recomandat folosirea autocarelor, care circulă non-stop, sau a trenurilor. Față de anul trecut, numărul de autocare a fost suplimentat până la 100.

Ciprian Miron a precizar că după-masa și seara, efectivele de polițiști sunt dublate. Șeful IPJ le-a transmis festivalierilor să respecte indicațiile polițiștilor rutieri în zona de parcare sau înainte, să parcheze într-o anumită ordine.

 

”Riveranii vor avea acces în localitate. pentru a elimina micile disfuncționalități de la edițiile anterioare. ”; a spus Miron.

Locotenent-colone Florin Baciu de la Gruparea Mobilă de Jandarmi a anunțat că  vor fi 100 de jandarmi și dacă e cazul vor redimensiona efectivele cu forțe suplimentare. ”Fiecare își știe locul și misiunea.”, a spsu Baciu.

Prim adjunct ISU Cluj, colonel Pavel Baltaru, a precizat că instituția pe care o conduce va acționa pentru prevenirea și stingerea incendiiilor și evacuarea în situații de urgență. Cei de la ISU vor fi dispuși pe două sectoare: Setor 1 – partea de intrare si constructii si sector 2 de la construcții, campare, zonă de bar.  În fiecare sector va punct medical avansat cu câte 30 de locuri, medici și paramedici câte o mașină de stingere a incendiilor, o ambulanță C1 si o masina medic de urgenta. În total, vor fi 50 de angajați ISU în fiecare zi. Pe lângă acestea, sunt și trei echipaje de la Ambulanță

 

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina