Acasă » PROCESE » Expertiză favorabilă lui Ochiu mic. Victima nu s-ar fi rănit așa tare dacă purta centura de siguranță

Expertiză favorabilă lui Ochiu mic. Victima nu s-ar fi rănit așa tare dacă purta centura de siguranță

La dosarul în care este judecat Tudor Vancea, cunoscut ca ”Ochiu mic”, pentru accidentul rutier din 22 februarie 2015 s-a depus o expertiză criminalistică care concluzionează că dacă celălalt șofer, persoană vătămată în proces, purta centura de siguranță nu s-ar fi rănit așa tare. Instanța a rămas în pronunțare.

Faza de fond a procesului în care este trimis în judecată Tudor Vancea pentru vătămare corporală din culpă și părăsirea locului accidentului a ajuns la final. În mometul în care a pus concluzii pe fond, avocatul Anatol Pânzaru a precizat că există o legătură de cauzalitate intre vatămarea corporală a taximetristului și contravenția de a nu purta centura de siguranță, așa cum se arată în expertiza criminalistică depusă la dosar. Astfel că vina se împarte între inculpat și persoana vătămată în procente pe care le va decinde instanța.

Vancea a incercat de mai multe ori sa se impace cu persoana vătămată, inclusiv la ultimul termen. ”Imi pare foarte rău pentru ce s-a întâmplat. Am vrut să mă împac. I-am oferit 10.000 euro. Și acum sunt dispus să îi dau”, a spus inculpatul in instanță. 

Expertiza întocmită de expert criminalist dr. Bogdan Boboș arată că nepurtarea centurii de siguranță de către persoana vătămată a favorizat producerea leziunilor.

La capitolul ”Influența nepurtării centurii de siguranță de către persoana vătămată Boar Vlad Marius în ceea ce privește producerea vătămărilor acestuia” din experzită se precizează: ”În lipsa centurii de siguranță, mișcarea conducătoruli auto este una necontrolată și mult mai amplă decât în cazul în care centura este cuplată, acesta lovind mai multe părți dure din habitaclu (parbriz, volan, portiere, stâlp, bord). O astfel de mișcare s-a aflat la originea leziunilor care s-au constatat la conducătorul auto. Sunt de observat, în acest sens, animațiile realizate, de unde rezultă că datorită deplasării corpului înspre înainte, se puteau produce leziunile constatate. Nepurtarea centurii de siguranță a condus la apariția leziunilor grave de la nivelul capului, în urma spargerii parbrizului, astfel încât reținem că în situația în care centura ar fi fost cuplată, aceste leziuni ar fi fost mai puțin grave.”

S-a efectuat și o simulare computerizată, expertul spunând: ”În cazul în care conducătorul autoturismului Dacia a fost fixat prin intermediul centurii de siguranță, la nivelul capului, al trunchiului și al genunchiului acestuia s-au înregistrat forțe mult inferioare celor care au fost obținute în cazul simulării computerizate în care acesta nu a fost fixat prin intermediul centurii de siguranță (în cazul în care centura a fost cuplată, forța la nivelul genunchiului drept a fost nulă)”

”Reținem că leziunile conducătorului autoturismului Dacia ar fi fost mai puțin grave în cazul în care aceasta ar fi avut cuplată centura de siguranță. Ca atare, necuplarea centurii de siguranță, de către numitul Boar Vlad Marius, se află în legătură de cauzalitate, sub forma unei condiții favorizatoare, cu producerea leziunilor acestuia.”, a concluzionat expertul criminalist.

Instanța Judecătoriei Cluj-Napoca urmează să se pronunțe în 24 februarie.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns