fbpx

CCR: 4 obiecții de neconstituționalitate admise și alte 4 respinse ca neîntemeiate

În 24 septembrie 2020, Plenul Curții Constituționale, în cadrul controlului anterior promulgării, a pronunțat următoarele decizii de admitere:

  1. A admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Guvernul României și a constatat că este neconstituțională, în ansamblul său, Legea pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.64/2020 privind modificarea și completarea art.8 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență;
  2. A admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Guvernul României și a constatat că este neconstituțională, în ansamblul său, Legea privind meșteșugarii tradiționali din România.
  3. A admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Președintele României și a constatat că este neconstituțională, în ansamblul său, Legea privind aprobarea obiectivului de investiții Spitalul Militar Regional „Carol I”;
  4. A admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Guvernul României și a constatat că este neconstituțională sintagma „până la data de 14 august 2020” cuprinsă în alin.(l) al art.V din Legea privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.69/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru instituirea unor măsuri fiscale.

Deciziile sunt definitive și general obligatorii şi se comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi primului-ministru.

În aceeaşi zi, Plenul Curții Constituționale, în cadrul controlului anterior promulgării, a respins, ca neîntemeiate:

  1. Obiecția de neconstituționalitate formulată de Guvernul României și a constatat că sunt constituționale, în raport cu criticile formulate, prevederile Legii privind modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.10/2017 pentru stimularea înființării de noi întreprinderi mici și mijlocii;
  2. Obiecția de neconstituționalitate formulată de Guvernul României și a constatat că este constituțională, în raport cu criticile formulate, Legea pentru respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.91/2019 privind desființarea Institutului Revoluției Române din Decembrie 1989;
  3. Obiecția de neconstituționalitate formulată de Guvernul României și a constatat că este constituțională, în raport cu criticile formulate, Legea privind respingerea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.123/2020 pentru modificarea art.3 din Legea nr.61/1993 privind alocația de stat pentru copii.
  4. Obiecția de neconstituționalitate formulată de Președintele României și a constatat că este constituțională, în raport cu criticile formulate, Legea pentru modificarea și completarea Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului.

Deciziile sunt definitive și general obligatorii și se comunică Preşedintelui României.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina