Serviciul pentru Imigrări Cluj a identificat luna aceasta 24 de cetățeni străini care nu dețineau actele legale pentru ședere în România. Unul dintre ei provine din bogatul regat Bahrain.
Poliţiştii Serviciul pentru Imigrări Cluj au desfăşurat, în această lună, mai multe acţiuni şi controale cu forţe proprii, pentru combaterea şederii ilegale a cetăţenilor străini. Astfel, în perioada 01 – 15 noiembrie, au fost depistaţi cu şedere ilegală un număr de 24 de cetăţeni străini, 13 din Republica Moldova, trei din Canada şi câte unul din Statele Unite ale Americii, Palestina, Maroc, Ucraina, Israel, Tunisia, Turkmenistan şi Bahrain.
Poliţiştii au constatat că doi dintre cetăţenii canadieni, un cetăţean israelian şi un cetăţean moldovean au intrat în România în baza unor permise de şedere în scop de studii, însă, la momentul depistării, aceștia nu mai îndeplineau condiţiile legale de şedere motiv pentru care polițiștii clujeni au emis pe numele lor decizii de returnare prin care sunt obligaţi să părăsească teritoriul ţării noastre în cel mult 15 zile.
Cetăţeanul american desfăşoară activităţi specifice în cadrul unei asociaţii religioase din Cluj-Napoca şi este posesorul unui permis de şedere în acest scop, document a cărui valabilitate a încetat în luna octombrie 2016. Întrucât, are în curs de soluţionare o cerere de stabilire a domiciliului în România, a fost îndrumat să depună documentele necesare în vederea reglementării dreptului de şedere temporară până la finalizarea cererii.
Potrivit Serviciului pentru Imigrări Cluj, celelalte 19 persoane depistate de polițiști sunt înscrise la instituţii de învăţământ superior din Cluj-Napoca şi frecventează cursurile acestora. Studenții au fost îndrumaţi să depună documentele necesare în vederea reglementării dreptului de şedere pe teritoriul ţării noastre în scop de studii. Totodată, au fost sancţionaţi contravenţional cu amenzi, în valoare totală de 4.100 lei.
Străinii pot să utilizeze aplicaţia on-line de depunere a documentelor, pentru scurtarea timpului de aşteptare la ghişeu şi eficientizarea procesului de preluare a cererilor.