fbpx

Firmele afectate de criza Covid vor putea cere eșalonarea datoriilor către bugetul de stat

Eșalonarea obligațiilor bugetare se va putea face pe o perioadă de 1 an.

Cererile de eșalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligațiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.

Ministerul Finanțelor Publice a anunțat aseară că a elaborat un proiect de ordonanță de urgență prin care se reglementează eșalonarea la plată, în forma simplificată, a obligațiilor bugetare neachitate în urma crizei COVID-19. Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, pentru obligațiile bugetare acumulate de la data intrării în starea de urgență (16 martie), cu condiția ca debitorii să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență.

Beneficiare ale eșalonării pe 12 luni la plata taxelor, fără garanții pot fi doar firmele afectate de criza COVID și care îndeplinesc următoarele condiții:

au obligații fiscale neachitate ulterior declarării stării de urgență (COVID-19);

să nu fi înregistrat obligații fiscale restante dinainte de starea de urgență;

să nu se regăsească în vreuna dintre procedurile de insolvență.

În cazul companiilor care fac sau vor face obiectul unui control fiscal, eventuale sume suplimentare de plată vor intra, de asemenea, în calendarul de eșalonare.

Firmele care beneficiază de eșalonarea la plată a debitelor bugetare restante vor avea obligația să achite la zi toate taxele și impozitele care se vor naște și datora după primirea eșalonării.

Facilitatea se acordă pe o perioadă de 12 luni, în termen de cel mult 5 zile, pe baza unei cereri la care se anexează propunerea de grafic, fără a fi necesară constituirea de garanții.

Cererile de eșalonare vor putea fi depuse până la data de 15 decembrie, inclusiv, pentru toate obligațiile bugetare acumulate începând cu 16 martie până la data depunerii cererii.

Procedura simplificată va presupune depunerea unei cereri, cu un grafic de eșalonare anexatcu rate egale sau inegale, în funcție de cum apreciază fiecare contribuabil în parte.

Comunicatul de presă poate fi consultat aici.

 

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina