În vremuri în care se vorbește numai de tăieri de cheltuieli, concedieri și măriri de taxe, Compania de Apă Someș din Cluj-Napoca a plătit 9.000 de euro pentru reel-uri (clipuri scurte) pe Facebook și TikTok. Directorul Călin Neamțu, care are un salariu de circa 30.000 lei, ne spune senin că suma plătită pentru reel-uri este justificată, deși recunoaște că nu a analizat piața. Banii au mers la firma unui organizator de evenimente de networking, la care Neamțu a fost invitat special în luna mai, iar din iunie au început să curgă achizițiile de ”materiale publicitare”, după cum se arată în SICAP.
Directorul general al Companiei de Apă Someș SA, deținută de Consiliul Județean Cluj, a fost invitat special la evenimentul X Party & Networking din 22 mai intitulat ”Public-Private Partnership”, organizat de firma Intelglobalis SRL, deținută de Florin Bugnar. Și a ieșit un parteneriat pe bani publici.
Potrivit SICAP – platforma de achiziții publice, în 13 iunie, Compania de Apă Someș a efectuat prima achiziție de materiale publicitare de la Intelglobalis, în valoare de 15.000 lei (3.000 euro). Au mai urmat două, în august și septembrie. În total: 9.000 de euro.

Ce a prestat firma de 9.000 de euro? Reel-urile din ultimele luni de pe pagina de Facebook a Companiei de Apă și de pe noul cont de TikTok al instituției.
Reel-urile sunt clipuri video scurte, unele tăiate dintr-un podcast cu purtătorul de cuvânt al instituției, Lucian Croitoru, iar altele sunt cu iubita patronului firmei de evenimente, care ne explică de ce costă apa de la robinet. Clipul cu această explicație este postat de 3 ori. Vă lăsăm să vă delectați ”mă, oameni buni!”
@companiadeapasomes De ce apa de la Dumnezeu nu este gratis!
Toate clipurile pot fi văzute AICI. Le-am arătat unor specialiști în marketing online și producție video, iar aceștia ne-au spus că respectivele reel-uri costă maxim jumătate din prețul plătit de Compania de Apă.
Cu totul altă părere are patronul Integlobalis, Florin Bugnar (foto jos): ”Eu am făcut pentru ei niște chestii care costă 30.000 de euro. Înțelegi? Cu rezultate, cu tot ce trebuie. Tocmai că le-am făcut o favoare. Am făcut materiale pentru campania cu ”udați grădina”. Am făcut acolo niște chestii, podcasturi, chestii de zeci de mii de euro. Toată producția de materiale video, de reel-uri, avem 10 milioane de vizualizări reale! Noi am făcut producție. Campania asta costa zeci de mii de euro în mod normal”
L-am întrebat pe directorul Companiei de Apă Someș dacă suma de 9.000 de euro este justificată pentru acele reel-uri. ”Da, eu consider că da”, ne-a răspuns. Cum s-a ajuns la acea sumă? ”Bine, a fost o negociere între mine și firma respectivă legat de aceste materiale de publicitate pentru ca lumea să înțeleagă că supraconsumul din perioadele secetoase nu sunt datorate lipsei de apă sau lipsei de echipamente, ci faptului că lumea udă și folosește apa în alte scopuri decât uz menajer. Din aceste motive am luat decizia de a găsi și alte modalități de a ajunge la oameni care să vadă și să înțeleagă despre ce e vorba. Eu cred că am ajuns, din ce am văzut, sesizările au fost mai puține.”
Întrebat dacă a analizat piața serviciilor achiziționate, Neamțu a răspuns senin: ”Nu, pentru că nu era nevoie, încadrându-ne în sumele care nu avea nevoie de licitație și cerere ofertă, am considerat că sunt prețuri rezonabile. A cerut 5.000 și am negociat la 3.000. (euro pe lună – n.red)”. Directorul companiei s-a mirat când i-am spus că 15.000 lei este salariul unui judecător cu experiență medie.
Culmea, în august, Florin Bugnar spunea la un podcast că ”țara nu are bani, e simplu, trebuie să tai”. Nu și Compania de Apă Someș.
Cifra de afaceri a firmei lui Bugnar a crescut într-un an de aproape trei ori, de la 220.000 lei la 646.000 lei, iar profitul de la 72.000 la 224.000 lei.
Președintele CJ Cluj a cerut anchetă
Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a declarat pentru Clujust.ro că a cerut anchetă în acest caz. ”Am aflat că s-au plătit 9.000 de euro. Mi s-a părut și mie că este o exagerare și am cerut să-mi facă o verificare, să-mi dea un raport. Eu nu îmi permit nici un contract de publicitate pe CJ cu nimeni și cred ca ar trebui acum în perioada dificilă financiar mai multă chibzuință și înțelepciune!”
Despre ”autonomia” Companiei de Apă, pe care o invocă directorul Neamțu, Tișe spune următoarele:
”Nababul” de la Companiei de Apă
Călin Neamțu, directorul general al Companiei de Apă Someș SA, a declarat un câștig din salarii aproape dublu față de președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, anul trecut. Declarația lui de avere era ”la secret” și a devenit publică abia în urma demersurilor Cluj24.
Potrivit celei mai recente declarații de avere, Neamțu încasează un venit anual de 373.808 lei din salarii, ceea ce înseamnă un venit lunar net de peste 31.000 lei. În comparație, Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, a declarat în aceeași perioadă 198.033 lei din indemnizația de funcție – adică aproximativ 16.500 lei pe lună. Compania de Apă Someș SA este un operator regional în cadrul căruia forul administrativ județean deține calitatea de acționar majoritar.
CLUJUST Justitie. Stiri. Anchete. Procese. Avocati. Sistemul judiciar. Interviuri. Jurisprudenta. Portal. Cluj.



