fbpx
Acasă » DIN ȚARĂ » Confederația Operatorilor și Transportatorilor a dat în judecată Clever Taxi și a pierdut pe fond

Confederația Operatorilor și Transportatorilor a dat în judecată Clever Taxi și a pierdut pe fond

Organizația patronală Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) a chemat în judecată firmele Clever Tech SRL (deținătoarea aplicației Clever Taxi)  și Star Taxi App SRL (Star Taxi). Potrivit rfi.ro, Instanța de fond s-a pronunțat deja în cazul Clever, respingând acțiunea COTAR.

Cererile de chemare în judecată, cu obiectul ”obligație de a face” au fost depuse de COTAR în numele unor firme de taximetrie nemuțumite că taximetriștii nu prea mai folosesc clasicele stații de la dispecerate, ci se bazează pe aplicațiile Clever Taxi și Star Taxi, care percep un comision mai mic.

Tribunalul Bucuresti, Sectia a VI-a Civila, s-a pronunțat în 24 aprilie în dosarul cu Clever, respingând cererea și obligând organizația patronală la plata unor cheltuieli de judecată exorbitante: ”Admite exceptia lipsei calitatii procesuale active. Respinge cererea, pentru lipsa calitatii procesuale active. Obliga reclamanta la plata catre pârâta a sumei de 32.212,11 lei, cu titlu de cheltuieli de judecata.” Sentința poate fi atacată cu apel în 30 de zile de la comunicare.

Co-fondatorul Clever Mihai Rotaru a explicat, la RFI, că E-hailingul, tehnologia pe care o oferă, nu s-ar substitui în niciun fel serviciului de dispecerat. Mihai Rotaru consideră acțiunile în justiție o formă de hărțuire și crede că în spatele lor ar sta încercarea companiilor de taxi de a intra în forță pe o piață relativ nou creată:  ”Negru pe alb, eu cred că ei activează într-un alt business în momentul de față și ar dori prin aceste măsuri de hărțuire să afecteze interesul șoferilor și al clienților și mai precis să câștige  cumva această nouă piață. Acest nou business al aplicațiilor de E-hailing, prin niște metode, să le zic așa, anticoncurențiale”

COTAR duce un război și cu aplicația UBER, pe care a chemat-o în judecată la Tribunalul București pentru concurență neloială. Un proces cu același obiect a fost inițiat de Asociația de Monitorizare Taxi Transilvania la Cluj, însă Curtea de Apel a arătat deja, în motivarea respingerii ordonanței președințiale cerute de taximetriști, că Uber nu prestează activităţi de transport, ci gestionează o platformă tehnologică.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina