fbpx

Patru avocați au depus plângere prealabilă împotriva Ordinului privind măsurile anti-Covid din școli

Patru avocați, în calitate de reprezentanți ai 232 de persoane, au atacat măsurile anticoronavirus din școli, între care obligativitatea purtării măștii de către elevi și interdicția părinților de a intra în școală. Plângerea prealabilă împotriva Ordinului precede acțiunea în instanță. Se solicită suspendarea aplicării măsurilor și anularea ordinului.

232 de persoane, reprezentați de trei avocați din București și unul din Iași, au demarat procedura prealabilă în contencios administrativ în vederea anulării Ordinului Comun al MS şi MEC nr. 5487/1494/2020 2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-COV 2 si GHIDUL privind măsurile sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ, în perioada pandemiei COVID-19, publicat în M.Of. nr.804/01.09.2020.

Motivele invocate în cuprinsul plângerii prealabile și care vor întemeia și viitoarea acțiune în contencios administrativ vizează măsurile de prevenție a infectării cu noul COVID-19 impuse copiilor pentru anul școlar 2020-2021, respectiv obligativitatea purtării măștii, distanțarea socială, termometrizarea, dezinfectarea obligatorie a mâinilor.

Conform reprezentanților părinților, nelegalitatea măsurilor luate de către emitenții actului administrativ ar consta în principal, în încălcarea Constituției României și a art.3 din Convenția Europeană a Drepturilor Omului care prevede ,, că nimeni nu poate fi supus torturii, nici pedepselor sau tratamentelor inumane sau degadante.

Cu privire la măsura purtării măștii de protecție se susține că toți copii au dreptul de a respira liber, de a se exprima liber și fără afectarea biologică, psihologică și emotional-afectivă.

,,Purtarea măştii de către copii, permanent, timp de mai multe ore consecutiv, reprezintă un act de tortură şi rele tratamente aplicate minorilor, mai ales prin îngreunarea procesului de respiraţie liberă, corectă şi completă. Practica a dovedit că măştile puse în circulaţie pe piaţa românească sunt neconforme şi nu există niciun studiu de specialitate acceptat la nivel UE care să ateste că purtarea măştii previne şi/sau apără de SARS-COV-2 ( covid-19). Nu există nicio garanţie asumată şi prezentată de către autorităţi cu privire la riscurile sau reacţiile adverse ale purtării măştii de către copii, permanent, timp de mai multe ore consecutiv. Masca aduce atingere procesului de învăţare şi exprimare, astfel încât ascunde mimica feţei, afectează pronunţia şi alterează procesul educaţional. Măsurile luate produc un efect psihologic traumatizant asupra copiilor şi implicit asupra viitorului acestora, prin săvârşirea abuzului emoţional de inducere a stării de frică atât faţă de o eventuală îmbolnăvire proprie, cât şi de a se face vinovat de îmbolnăvirea altorac,” se arată în plângerea citată de lumeapolitica.ro

Cu privire la utilizarea obligatorie a dezinfectanților, contestatarii susțin că obligarea copiilor la dezinfecția mâinilor fără acordul părinților ar fi abuzivă, deoarece nu sunt prezentate caracteristicile dezinfectanților, proveniența lor, dozajele recomandate în cazl copiilor sau reacțiile adverse alea acestora la utilizarea execsivă, copiii fiind vulnerabili la diferitele praguri şi concentraţii aplicate, la substanţele componente. mai ales cei care suferă de anumite afecţiuni ale pielii şi/sau respiratorii.

Se critică ca fiind nelegală și obligarea copiilor de a trece prin tunelurile dezinfectante la intrarea sau ieșirea din instituția de învățământ, apreciindu-se că nu sunt cunoscute efectele adverse şi gradul de afectare al ochilor, căilor respiratorii, tegumentelor, etc dezinfectanţii producând şi un efect psihologic şi emoţional traumatizant.

Referitor la metodele de distanțiere socială, prin separatoare se susține că, indiferent de materialul din care sunt confectionate, înlocuirea mediului care ar trebui să instituie copiilor o stare de plăcere faţă de actul educaţional, cu un cadru ostil de tip penitenciar, în care copiii sunt izolaţi unii faţă de alţii în câte o „cuşcă” pe care nu au voie să o părăsească, distanţaţi, deposedaţi de dreptul de a socializa, să nu-şi poată cunoaşte şi recunoaşte colegii vechi şi noi, să nu-şi poată cunoaşte şi recunoaşte învăţătoarea/profesorii, să se simtă fiecare singur printre necunoscuţi, etc are ca efect inducerea stării de frică (mai ales frica faţă de o eventuală boală, precum şi frica de a socializa), dar şi distrugerea prin eliminare a dorinţei si plăcerii de a învăţa.

Nici triajul epidemiologic care constă în termometrizarea copiilor nu este scutit de critici, fiind apreciat ca fiind un act medical și ar fi nelegal deoarece este lipsit de prezența sau acordul expres al părinților sau a reprezentanților legali.

Măsurile impuse și popularizate în rândul copiilor școlari prin ghiduri privind măsurile sanitare şi de protecţie în unităţile de învăţământ, precum şi exprimarea faţă de copil a oricărui tip de ameninţare cu privire la încălcarea dispoziţiilor prevăzute în acestea ar reprezenta presiuni psihologice nepermise.

,,Nu puteţi impune copiilor să nu respire, să nu se joace, să nu râdă, să nu se imbrăţişeze, etc, cu colegii/prietenii săi, în plus, nu puteţi impune în sarcina minorilor o obligaţie de a face”, scrie în plângere.

Inclusiv obligarea profesorilor de a purta mască în timpul cursurilor este criticată apreciindu-se că actul educational exercitat astfel ar compromite transmiterea și receptarea informațiilor.

Nici măsura interdicției accesului părinților în școli nu ar fi o măsură legală limitând dreptul părinților de a cunoaște modul în care copii sunt tratați și educați la școală și aducând atingere autorității părintești.

Scenariile impuse unităților de învățământ sunt stabilite impunând condiții excesive și abuzive sub falsa egidă a apărării sănătății publice, aducând o gravă atingere a dreptului la învățătură al copiilor și adolescenților.

Lipsa prevederilor (din ordinele atacate) care să instituie excepții de la purtarea măștii de protecție ar reprezenta o altă nelegalitate care ar atrage nulitatea absolută a actului administrativv.

Instaurarea învățământului online fără suportul logistic și uman necesar este calificată ca o încălcare a dreptului la învățătură, nefiind găsite soluții pentru familiile cu mai mulți copii care nu dispun de mijloacele necesare unui astfel de tip de predare.

Plângerea a fost publicată integral pe lumeapolitica.ro

Comments

comentarii

Lasă un răspuns