fbpx

OUG care prevede semnarea electronică a contractului de muncă a fost adoptată

În ședința de miercuri, Guvernul a adoptat OUG prin care părțile vor putea să utilizeze semnătura electronică avansată sau calificată însoțită de marca temporală și sigiliul electronic calificat al angajatorului.

Conform celor transmise de ministrul de resort, Raluca Turcan, măsurile adoptate de guvern se referă la următoarele aspecte:
,,Extinderea utilizării semnăturii electronice în relațiile de muncă și simplificarea prevederilor privind telemunca sunt măsuri care vin în sprijinul companiilor și angajaților, în această perioadă de pandemie.
Prin prevederile adoptate astăzi în ședința de Guvern:
  • Companiile vor putea folosi semnătura electronică în relațiile cu instituțiile publice, la întocmirea documentelor din domeniul relațiilor de muncă;
  • La încheierea contractului individual de muncă, părțile vor putea să utilizeze semnătura electronică avansată sau calificată însoțită de marca temporală și sigiliul electronic calificat al angajatorului, fără ca acest lucru să poată fi însă impus angajatului de către angajator;
  • Semnătura electronică avansată sau semnătura electronică calificată însoțită de marca temporală se vor folosi și în cazul realizării în format electronic a instruirii privind sănătatea și securitatea în muncă;
  • Angajații aflați în telemuncă sunt obligați să respecte și să asigure confidențialitatea informațiilor și documentelor utilizate în timpul activității;
  • Activitatea angajaților care lucrează în telemuncă este verificată prin utilizarea tehnologiei informației, iar instruirea cu privire la utilizarea echipamentelor necesare activității poate fi realizată online.

În aceeași ședință de guvern, au fost adoptate și alte măsuri pentru debirocratizare și pentru flexibilizarea relațiilor de muncă în microîntreprinderi.

Microîntreprinderile cu până la 9 angajați vor putea ține evidenţa orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat în condiţiile stabilite cu aceștia prin acord scris, iar specificarea atribuţiilor postului se va putea face atât verbal, cât și în formă scrisă, la solicitarea angajatului.

Ordonanța de urgență adoptată de Guvern, care modifică și completează Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, mai prevede eliminarea obligației microîntreprinderilor de  a întocmi un  Regulament intern.

„Microîntreprinderile cu până la 9 salariați sunt cele mai afectate de lipsa de personal calificat în domeniile economic, juridic sau resurse umane, adică cele care desfășoară activități de natură administrativă. Costurile sunt și ele mari, birocrația este excesivă, dacă ne raportăm la dimensiunea acestor societăți, astfel că reducerea sarcinilor administrative inutile poate sprijini potențialul microîntreprinderilor de a menține locuri de muncă, mai ales în actualul context epidemiologic”, a declarat ministrul Muncii și Protecției Sociale, Raluca Turcan.

Potrivit datelor deținute de Inspecția Muncii, în România există în prezent 445.491 de angajatori care au până la 9 salariați.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns