Acasă » AVOCATURA » Niciun avocat din Cluj pe lista UNBR pentru cursul necesar în vederea administrării insolvenței persoanelor fizice

Niciun avocat din Cluj pe lista UNBR pentru cursul necesar în vederea administrării insolvenței persoanelor fizice

Niciun avocat din Cluj nu apare pe lista publicată de UNBR cu avocații care s-au înscris la cursul necesar celor care doresc să poată administra insolvența persoanelor fizice, potrivit legii care a intrat în vigoare la începutul anului. UNBR a publicat lista cu 1300 de avocați din toată țara care ar urma să înceapă cursul în martie, iar pe listă nu e nimeni din Baroul Cluj. Decanul Mircea Pop spune că a trimis lista cu 80 de avocați din Cluj încă din octombrie 2016, dar că cei de la UNBR au uitat de ea.

Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) – Departamentul Protecția profesiei, informare și relații publice și Institutul Național pentru Pregătirea și Perfecționarea Avocaților a publicat o informare asupra Legii nr. 151/2015 privind insolventa persoanei fizice:

”Începând cu anul 2018 a intrat în vigoare Legea nr.151/2015 privind insolvența persoanei fizice.

În conformitate cu această lege administratorul procedurii este desemnat dintre practicienii în insolvență, executorii judecătorești, avocații și notarii publici înscriși pe Lista administratorilor procedurii și lichidatorilor pentru procedura insolvenței persoanelor fizice.

În ceea ce privește dobândirea efectivă a calității de administrator sau lichidator, fiecare corp profesional organizează cursuri de pregătire profesională și examenul pentru includerea în listă. Conducerea celor patru corpuri profesionale adoptă o curriculă comună și o metodologie unitară pentru desfășurarea cursurilor și examenului, cu avizul comisiei de insolvență la nivel central.

Cele patru corpuri profesionale au elaborat curricula comună și metodologia unitară, acestea urmând să primească avizul comisiei de insolvență la nivel central.

Efectuarea de cursuri sau susținerea examenului în lipsa avizării favorabile a curriculei comune și metodologiei unitare de către comisia de insolvență la nivel central nu este posibilă.

Începerea cursurilor de pregătire profesională și planificarea examenului pentru înscrierea pe Lista administratorilor procedurii și lichidatorilor pentru procedura insolvenței persoanelor fizice reprezintă o prioritate, această activitate urmând a fi programată și anunță imediat după avizarea curriculei comune.

Având în vedere faptul că apreciem că în cursul lunii martie vor fi întrunite condițiile de regularitate pentru demararea cursurilor de pregătire în vederea susținerii examenului mai sus amintit, atașăm listele cu avocații care au formulat cereri de înscriere, transmise prin grija barourilor din care aceștia fac parte, aceștia fiind cei care vor participa la prima sesiune de formare profesională inițială.”

Tabelul centralizator cu avocații care au solicitat înscrierea la cursuri poate fi consultat AICI

În tabelul cu 1300 de avocați înscriși pentru curs, majoritatea din București, dar și din aproape 30 de județe, nu este niciun avocat din Cluj. Clujust.ro a stat de vorbă cu câțiva avocați cu experiență în civil-comercial, care au spus că nu se merită financiar să administreze astfel de proceduri de insolvență și că, în plus, legea le dă întâietate executorilor judecătorești, în cazul în care s-a pornit vreo executare silită, iar avocații mai tineri consultați nu știau prea multe despre noua lege privind insolvența persoanelor fizice și nici despre curs.

”Baroul Cluj a trimis la data de 21 octombrie 2016 catre UNBR lista cu cei 80 de avocați din Barou care s-au înscris. Culpa pentru neinscrierea acestor avocați pe tabelul postat le site-ul UNBR nu aparține Baroului Cluj. De altfel, aceasta eroare, sesizata de noi, va fi remediata de UNBR în zilele următoare.”, a precizat decanul Baroului Cluj, Mircea Pop.

Etapele cursului apar în Anexa 1 la Hotărârea Consiliului U.N.B.R. nr. 03/5.09.2015:

Art. 1. – Bibliografia aferentă susținerii examenului pentru includerea în Lista administratorilor procedurii și lichidatorilor pentru procedura insolvenței persoanelor fizice va fi:

a) Legea nr. 151/2015

b) Ordin inventariere

Art. 2. – Cursurile care vor fi predate vor fi următoarele:

Curs 1 –  Principii, definiții și domeniu de aplicare.

Se vor explica definițiile de la art. 1 – 5 din Legea 151, cu paralele din Legea 85/2015

Curs 2 –  Organele care aplică procedura

Se va face o definire a organelor enumerate la Art. 7 – 12, 44 – 45 din Legea 151 și se va insista pe atribuțiile acestora în funcție de stadiul procedurii.

Curs 3 – Procedura administrativă pe bază de plan de rambursare a datoriilor

Se va explica procedura raportat la art. 13 – 43 din Legea 151

Curs 4 –  Procedura de insolvență prin lichidarea activelor debitorului și procedura simplificată de insolvență

Se va argumenta procedura raportat la art. 46 – 64, art. 65 – 70 din Legea 151

Curs 5 – Deschiderea și închiderea procedurii. Eliberarea de datorii reziduale. Norme metodologice.

Se vor argumenta pașii pentru deschiderea și închiderea procedurii

Curs 6 – Cercetarea averii debitorului. Identificarea și inventarierea activelor. Drepturi reale.

Se va explica de către un executor judecătoresc cum pot fi identificate activele debitorului, inventariate și sigilate. Se va pune accentul pe dispozițiile Legii 151 raportat la bunurile neurmăribile, precum și la procedurile de identificare a activelor de la Primării, ANAF, OCPI, Registrul Auto (diferite forme de publicitate)

Curs 7 – Cercetarea averii debitorului. Elemente de regimuri matrimoniale. Anularea actelor frauduloase

Tehnici de identificare a patrimoniului. Surse de informare cu privire la bunurile PF – registre publice. Acțiuni de reîntregire a patrimoniului. Se va face o prezentare a acțiunii în anulare din Legea 151 – posibilă paralelă cu Legea nr. 85/2014. Se va face expunere inclusiv pe forma acțiunii, ce va trebui să cuprindă, care sunt condițiile de admisibilitate.

Curs 8 – Întocmirea tabelului de creanțe. Dreptul de creanță și proba acestuia

Se va face o prezentare a creditorilor în concepția Legii nr. 151 și a modalității prin care aceștia pot cere înscrierea la masa credală. De asemenea, se va prezenta felul în care administratorul judiciar va verifica creanțele și va afișa tabelul. Se va insista pe proba creanțelor, pe modalitățile creanțelor, cât și pe felul în care vor fi înscrise diferite creanțe particulare – bancare, garantate, bugetare, nescandente, sub condiție

Curs 9 – Valorificarea bunurilor conform Legii nr. 151/2015

Se va pune accent pe aspectul practic: ce acte se redactează, cum vor arăta actele, cum se transferă proprietatea

Curs 10 – Elemente de contabilitate primară aplicabile în procedură. Fiscalitatea valorificărilor.

 

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați!