fbpx
Acasă » ȘTIRI » Judecător din Cluj: ”OUG nr. 21/2019 NU interzice UBER/BOLT”

Judecător din Cluj: ”OUG nr. 21/2019 NU interzice UBER/BOLT”

Deși este evident dacă citești OUG 21/2019, poate dacă o spune un judecător înțeleg mai mulți: ”OUG nr. 21/2019 NU interzice UBER/BOLT, însă șoferii care utilizează aplicațiile vor putea fi mai usor amendați.

”OUG nr. 21/2019, prin care se modifica Legea nr. 38/2003 a taximetriei, #NU interzice UBER/BOLT, insa șoferii care utilizeaza aplicatiile vor putea fi mai usor amendati, fiind eliminata conditia “caracterului repetat al faptei” de a efectua transport public, contra cost, de persoane (art. 55 pct. 3 lit. h) cu trimitere la art. 7 din Legea taximetriei).

Daca pana acum, era destul de dificil de identificat si sanctionat #acelasi sofer de aplicatie care efectua “in mod repetat” transport public, acum la prima identificare, soferul intra sub incidenta legii.”, a scris pe Facebook judecătorul Adrian Popescu de la Judecătoria Cluj-Napoca.

Prin OUG 21/2019, a fost eliminată sintagma ”în mod repetat” de la articolul 55 punctul 3, lietra h).

”La articolul 55 punctul 3, litera h) se modifică și va avea următorul cuprins:

h) aplicabilă persoanelor fizice sau juridice pentru efectuarea de transport public, contra cost, de persoane cu un autoturism sau de mărfuri cu un autovehicul, fără respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) sau, după caz, ale art. 7 alin. (3).”, se arată în OUG.

În prima zi după intrarea în vigoare a modificărilor la legea taximetriei, au ieşit în trafic cu 25% mai puţini şoferi Uber, Bolt şi Clever decât într-o zi normală, iar timpii de aşteptare au crescut cu circa 10 minute, au declarat pentru MEDIAFAX surse din cadrul companiilor de ride-sharing. Sursele citate nu au putut preciza dacă au fost controale sau amenzi în această primă zi. De cealaltă parte, Brigada Rutieră precizează că unii şoferi au fost amendaţi.

Poliţiştii rutieri au amendat, joi, cu câte 1.000 de lei patru şoferi de Uber care transportau clienţi, trei dintre aceştia fiind lăsaţi, de asemenea, fără certificatul de înmatriculare şi fără plăcuţe pentru o perioadă de 6 luni, informează Brigada Rutieră.

În cursul zilei de joi, poliţiştii rutieri au sancţionat 4 şoferi de Uber pentru nerespectarea prevederilor Legii 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere.

Potrivit Brigăzii Rutiere, fiecare dintre cei patru au primit 1.000 lei amendă:

„- 1 conducător auto în vârstă de 34 de ani care efectua transport public de persoane contra cost în regim de închiriere, transportând clientul pe raza Mun. Bucureşti, deşi este autorizat să efectueze acest tip de transport pe raza altei localităţi din jud. Ilfov, sancţiune prevazută de art. 52 alin (2), lit. v şi sancţionată de art. 55 pct. 3), lit. a din Legea 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere.

– 3 conducători auto au fost sancţionati pentru efectuarea transportului public de persoane contra cost în regim de închiriere, fără a deţine autorizaţie taxi valabilă sau copie conformă pentru transportul de persoane în regim de închiriere, sancţiune prevazută de art. 7 alin (2) şi sancţionată de art. 55 pct. 3), lit. h din Legea 38/2003 privind transportul în regim taxi sau de închiriere”, informează sursa citată.

După sentința de la Cluj, oficialii UBER declarau: ”Între timp, am schimbat modul în care operăm, iar în prezent lucrăm doar cu operatori de transport autorizați. Multe țări din UE au reglementat serviciile de ridesharing precum Uber, oferind astfel mai multe opțiuni de mobilitate cetățenilor lor. Avem încredere că România se va alătura în curând acestui trend”

Cum fentează un șofer Bolt taximetriștii și poliția

Președinele TIFF, Tudor Giurgiu, a povestit pe Facebook în întâmplare cu un șofer Bolt după OUG 21: ”Cluj. Chem dimineata Bolt-ul sa ma ia de acasa, vine, dar masina are alt numãr decit cel indicat in aplicatie. Soferul imi explica imediat motivul: “pãi, ce-s prost? Taximetristiii amu’ îs pe noi, m-am gândit cã ãstia precis o sã ne facã flagrant cu politaii, cã îs pe mînã cu ei.” Nedumerit, întreb care-i faza si omul mi-a explicat în clar cã au fost cazuri cînd soferii de taxi au fãcut comandã si destinatia finalã era taman în fata unui politist sau direct la sectie. “Io am vreo trei numere disponibile si noaptea trecutã la 12 mi-am schimbat numãrul în aplicatie. De ce sã mã futã ei pe mine?”. Am mai fãcut un pic de politicã, mi-a zis cã o sã meargã clar la vot. Tot azi am primit un e-newsletter de la Bolt care zicea cã totul e ok, activitatea continuã, cã “le vom oferi șoferilor parteneri sprijin financiar și juridic.” În Ardeal, nu-i stress, lumea se descurcã.”

Comments

comentarii

Lasă un răspuns