fbpx
Platforma în litigiu

Cum a dat cu tifla Consiliului Județean un afacerist din Gherla

Lunga relație dintre Consiliul Județean și afaceristul gherlean Liviu Oros, patronul firmei Aviatrans, naște semne de întrebare. Practic, firma a luat cu japca o platformă din incinta Aeroportului acum 14 ani, iar de atunci face ce vrea cu ea, indiferent de sentințe judecătorești, profitând de letargia Consiliului Județean. Acum au ajuns iar la proces.

Totul a început în decembrie 1999, când Aviatrans SRL a încheiat un contract de vânzare-cumpărare cu societatea de stat Aviaţia Utilitară Timişoara (AUT) SA pentru preluarea activelor sucursalei Cluj a AUT. Conform caietului de sarcini, Aviatrans a cumpărat un hangar (în suprafaţă de 864 mp), două magazii (42,5 mp şi 39 mp) şi pista cu platforma pentru avioane utilitare (8.344 mp) cu 1.071.000.000 lei vechi. La două zile de la semnarea contractului, cele două părţi au întocmit o anexă la contract, prin care AUT se obliga să facă demersurile pentru obţinerea actelor doveditoare privind proprietatea asupra terenului. AUT nu a dus la îndeplinire anexa constractului, deoarece terenul era în proprietatea municipiului Cluj-Napoca, fiind ulterior inclus în inventarul judeţului Cluj printr-o hotărâre de Guvern din 2002.  AUT era doar administrator al unităţii de la Cluj, astfel că, în 1999, a încheiat un contract de vânzare pentru ceva ce nu-i aparţinea. De menţionat că directorul tehnic al Aviatrans, Viorel Circa, a lucrat timp de 25 de ani pentru AUT, până când activele de la Cluj au fost preluate de societatea privată.

După promulgarea Hotărârii de Guvern 969 din 2002 privind privind atestarea domeniului public al judeţului Cluj, Consiliul Judeţean, condus atunci de Graţian Şerban, a avut surpriza să constate că nu-şi poate intabula 8.344 de metri pătraţi, reprezentând o platformă a Aeroportului Cluj. Motivul: dreptul de proprietate era înscris, din 2001, în Cartea Funciară pe numele societăţii Aviatrans SRL din Gherla. Nici acum nu se știe cum a fost înscrisă firma în Cartea Funciară, dar nici o anchetă penală nu a fost începută vreodată.

În 2005, Consiliul Județean (CJ) a început proces de ”revendicare imobiliară” împotriva firmei Aviatrans. După numeroase tergiversări, în 2010 s-a ajuns la o primă sentință câștigătoare pentru CJ la Tribunalul Cluj. În același an, Curtea de Apel a menținut sentința întrutotul, decizia Curții fiind supusă recursului, dar executorie! Nu a pus-o nimeni în executare, iar până în 2012 s-a judecat și recursul la Înalta Curte, unde CJ a câștigat definitiv. Abia în septembrie 2013, funcționarii de la CJ au solicitat modificarea cărții funciare, când au avut o surpriză: Liviu Oros ”operase” un drept de ipotecă.

incheiere carte funciara aviatrans

Așadar, după 8 ani de procese, CJ a ajuns la mâna lui Oros. ”Prin referatul de completare din data de 29.09.2013 s-a solicitat depunerea consimțământului în formă autentică a titularului dreptului de ipotecă înscrisă cu încheierea de carte funciară nr.12890/2006, respectiv din partea Oros Liviu pentru înstrăinarea imobilului”, se arată în încheierea Oficiului de Cadastru prin care s-a respins cererea CJ din 2013.

S-a așternut din nou o perioadă de acalmie, dar ”noroc” cu sechestrul dispus de Judecătoria Sectorului 2 București asupra platformei, în 16 octombrie 2014, în numele companiei bucureștene UTI, la care Aviatrans-ul lui Oros are de plată 1,8 milioane lei. Atunci au început să se agite apele în CJ.  În 22 octombrie, conducerea CJ a trimis o scrisoare pe adresa societății Aviatrans. ”Ținând cont de dispozițiile art.908 din Legea nr.287/2009, republicată, cu modificările și completările ulterioare, vă solicităm acordul domnului Liviu Oros pentru radierea dreptului de ipotecă din cartea functiară 265841 (provenită din conversia de pe hârtie a cărții funciare 2892 Someșeni) și rectificarea cărții funciare menționate. Vă invităm la sediul Consiliului Județean Cluj în cursul săptămânii viitoare pentru o discuție pe această problemă”, se arată în scrisoare.

pagina3

 

Pentru că nu au primit răspuns și au aflat de sechestrul pus, reprezentanții CJ Cluj s-au adresat în 12 noiembrie 2014 executorilor judecătorești Dragoș Adam și Andras Oszoczkic, care au pus în aplicare sechestrul și cărora le-au povestit toată istoria de mai sus. ”Având în vedere faptul că situația de carte funciară nu concordă cu situația reală a proprietății asupra imobilelor anterior menționate, vă solicităm să dispuneți măsurile necesare așa încât să nu fie încălcat dreptul de proprietate publică al Județului Cluj și dreptul de administrare al Consiliului Județean Cluj. De asemenea, în cazul în care ați procedat la ducerea la îndeplinire a măsurii sechestrului asigurator asupra bunurilor imobile înscrise în CF nr.265841 Cluj-Napoca sub A14, vă solicităm comunicarea tuturor actelor prin care ați instituit această măsură, precum și remedierea acestei situații, în caz contrar fiind nevoiți a ne adresa instanțelor de judecată”, se arată în adresa către executori.

pagina2

 

pagina 3Surpriză sau nu, Consiliul Județean nu a primit niciun răspuns de la executori sau de la Liviu Oros, astfel că în 23 decembrie 2014 s-a adresa Tribunalului Cluj cu acțiune de ”rectificare carte funciară” împotriva Aviastrans, a lui Liviu Oros, UTI SA și societatea executorilor judecătorești Adam și Oszoczkic. Afaceristul s-a blindat cu un avocat renumit în civil și comercial, în persoana lui Aurel Bujiță. Dosarul nu are încă termen de judecată stabilit. În 23 februarie are însă termen la Tribunalul București apelul Aviatrans împotriva sechestrului asigurator obținut de UTI. Interesant de văzut dacă Aviatrans anulează sechestrul ce mai face cu platforma de avioane, pe care CJ nu reușește nicicum să o recupereze. În repetate rânduri, directorul Aeroportului, David Ciceo, a spus că platforma este utilă pentru parcarea avioanelor mici și că unitatea pierde 40.000 de euro pe an din cauza sechestrului.

Comments

comentarii

Tânărul jucător clujean de tenis Vlad Irimieș se întoarce de la Bistrița cu trofeul de campion în proba de dublu și vicecampion la simplu... Citește mai mult
Cei mai mulți români vor ca direcția politică a României să fie una pro-europeană și pro-NATO, dar în același timp aproape 70% spun că ar vota un candidat naţionalist pentru funcţia de preşedinte.... Citește mai mult
Sărbători fericite!

Lasă un răspuns