fbpx

Ce îi îndeamnă Andrea Chiș pe judecători și avocați în legătură cu concursul pentru posturi la ÎCCJ

Judecătoarea Andrea Chiș, membru CSM, îi îndeamnă pe judecători să se înscrie în număr cât mai mare la concursul pentru posturi la Înalta Curte și pe cei care nu se înscriu să ofere o imagine cât mai clară a candidaților. De asemenea, avocații pot formula observații în legătură cu actele candidaților. Redăm mai jos mesajul Andreei Chiș:

Stimați colegi,

Am o rugăminte către voi și cer implicarea voastră în legătură cu concursul pentru ocuparea unor posturi de judecători la ÎCCJ.

Secția de judecători a CSM a decis în ședința din 15 septembrie 2020 organizarea unui concurs pentru ocuparea următoarelor posturi de judecători la ÎCCJ:
– 1 post la Secția I civilă,
– 1 post la Secția a II-a civilă,
– 5 posturi la Secția penală și
– 7 posturi la Secția de contencios administrativ și fiscal.

Rugămintea mea este să vă implicați în două modalități.

În primul rând, colegii judecători, vă rog să vă înscrieți în număr cât mai mare, ca să avem o bază de selecție și să atingem dezideratul ca la cea mai înaltă instanță să funcționeze cei mai buni judecători. Ultima zi de înscriere conform calendarului aprobat este 2 octombrie, vineri.

ÎCCJ are nevoie de judecători raportat la volumul de muncă cu care se confruntă la ora actuală.

Știu că procedura vă nemulțumește pentru că nu e suficient de transparentă și știu și că CSM nu a făcut destui pași pentru a rezolva această problemă.

Acesta este motivul pentru care unul din voturile care nu au fost pentru organizarea acestui examen, mai cu seamă având în vedere numărul mare de posturi scoase la concurs, a fost al meu. Mă supun majorității, cum e normal să o fac, însă fac ce ține de mine ca să mă asigur că se înscriu toți cei care merită să fie acolo, iar Secția de judecători are posibilitatea să îi aleagă pe cei mai buni. Considerați ce scriu acum o rugăminte personală și dați-mi/dați-ne o șansă să îi alegem pe cei mai buni. Dați-vă și vouă o șansă să fiți aleși.

Știu că e nevoie de o modificare legislativă privind promovarea la Înalta Curte și vă invit să reflectăm împreună cum să implicăm colegii de la instanța de la care vine candidatul și de la ÎCCJ, poate și din alte profesii juridice, pentru a transparentiza procedura și a o face cât se poate de obiectivă, printr-o evaluare internă și externă a candidaților. Să ne gândim și în ce măsură Secția de judecători e nevoie să fie implicată în această procedură, dacă faptul că suntem aleși de colegii noștri ne face să ne calificăm în evaluarea promovării unor judecători la cea mai înaltă instanță, ținând seama și de experiențele anterioare, și din acest consiliu, și din cele precedente.

În al doilea rând, tot pentru colegii judecători, vă solicit să vă implicați și în a oferi o imagine clară asupra colegilor care se înscriu în procedură și să ajutați în întocmirea raportului Inspecției Judiciare prevăzut de art. 25 alin. (5) –(7) din Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului de promovare în funcţia de judecător la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. E nevoie să cunoaștem toate aspectele din viața profesională a unui judecător care dorește să ocupe o funcție atât de înaltă. E și responsabilitatea voastră să vă asigurați că se va întâmpla asta.

Pe colegii din alte profesii, îi rog să se implice în procedură în conformitate cu dispozițiile art. 52 ind. 2 alin. (2) și (3) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor, ce prevăd că: „(2)Orice persoană poate transmite comisiilor de concurs acte de natura celor prevăzute la alin. (1), întocmite de candidaţi, care pot fi analizate în cadrul probei având ca obiect evaluarea actelor întocmite de candidaţi sau care privesc activitatea acestora. (3) Cererile de înscriere la concurs se publică pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii şi a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, însoţite de un anunţ prin care se aduce la cunoştinţa publică posibilitatea oricărei persoane de a transmite comisiilor de concurs acte de natura celor prevăzute la alin. (1), întocmite de candidaţi, precum şi termenul în care acestea pot fi transmise. ”

Vă rog, de asemenea, să aveți în vedere dispozițiile art. 22 alin. (3) din Regulamentul privind concursul, ce prevede că: „orice persoană poate trimite în scris sesizări sau observaţii în legătură cu actele publicate conform alin. (2) pentru a fi avute în vedere la evaluare. Sesizările şi observaţiile anonime nu se iau în considerare şi nu se trimit comisiilor de evaluare. Sesizările şi observaţiile care privesc şi integritatea candidatului se trimit Inspecţiei Judiciare pentru a fi avute în vedere la elaborarea raportului prevăzut de art. 25 alin. (6).”

Așadar, avocații și colegii din alte profesii juridice pot formula observații în legătură cu actele candidaților publicate conform Regulamentului de concurs, precum și cu privire la integritatea candidatului și pot, la rândul lor, comunica hotărâri judecătorești întocmite de candidat pentru a fi avute în vedere la evaluare.

Vă mulțumesc pentru răbdarea de a citi aceste rânduri și anticipat pentru implicare și vă doresc mult succes!

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina