fbpx
Anna Horvath în campania electorală UDMR pentru parlamentare (sursa foro ziuadecj.ro)

ANI o acuză pe Anna Horvath de conflict de interese administrativ și penal. Sesizare la DNA

Agenția Națională de Integritate o acuză pe Anna Horvath, viceprimar în Cluj-Napoca, de conflict de interese administrativ și penal.

Agenția Naționalã de Integritate a constatat încãlcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie administrativã și a identificat indicii privind posibila sãvãrsirea a infracțiunii de conflict de interese în materie penalã de cãtre Horvath Anna, viceprimar al municipiului Cluj-Napoca, motiv pentru care a fost sesizatã Direcția Naționalã Anticorupție – Serviciul Teritorial Cluj.

Potrivit raportului ANI, ”în perioada exercitãrii mandatului de viceprimar 2012 – 2016, a participat la ședința Consiliului Local al municipiului Cluj-Napoca, în cadrul cãreia a fost adoptatã o Hotãrâre prin care s-a dispus alocarea sumei de 90.000 lei cãtre Asociația Claudiopolis – Asociația pentru Dezvoltarea Comunitãții în cadrul cãreia HORVATH ANNA deține calitatea de președinte, și alocarea sumei de 30.000 lei Universitãții Sapientia din partea cãreia persoana evaluatã a beneficiat de foloase prin intermediul contractelor încheiate în calitate de cadru didactic.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, legislația privind conflictul de interese atât în materie administrativã în raport cu dispozițiile art.70 din Legea nr. 161/2003 potrivit cãruia: „Prin conflict de interese se înþelege situaþia în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o functie publicã are un interes personal de naturã patrimonialã, care ar putea influenþa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuþiilor care îi revin potrivit Constituþiei si altor acte normative” coroborate cu dispozițiile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 potrivit cãruia: „Nu poate lua parte la deliberare ºi la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soþ, soþie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local” și cu dispozițiile art. 77 din Legea nr. 393/2004 potrivit cãruia: „Consilierii judeteni si consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea si adoptarea de hotãrâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii. În situaþiile prevãzute la alin. 1, consilierii locali si consilierii judeteni sunt obligaþi sã anunþe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivã. Anuntarea interesului personal si abþinerea de la vot se consemneazã în mod obligatoriu în procesul verbal al sedintei”, cât și în materie penalã, în raport cu dispozițiile art. 301 din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Fapta funcționarului public care, în exercitarea atribuțiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obținut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soțul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcție publicã”, se arată în raport.

Având în vedere cele de mai sus, Agenția Naționalã de Integritate a sesizat Direcția Naționalã Anticorupție – Serviciul Teritorial Cluj, în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârșirea de cãtre Anna Horvath a infracțiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

Horvath a fost informatã despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiazã – de a fi asistatã sau reprezentatã de un avocat și de a prezenta date sau informații pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Viceprimarul a depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

ANI citează din legislația în domeniu: „Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligațiilor legale privind conflictul de interese […] constituie abatere disciplinarã si se sancționeazã potrivit reglementãrii aplicabile demniãții, funcției sau activitãții respective […]”.

„Persoana […] fațã de care s-a constatat existența conflictului de interese […] este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcția ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcție eligibilã, nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Comments

comentarii

Multiple viaducte și lucrări complexe pe secțiunea Nădășelu-Mihăiești de pe Autostrada Transilvania. Termenul de realizare pentru segmentul de 30 de km a fost extins.... Citește mai mult
Peste 40.000 de soldaţi ucraineni au fost ucişi şi 370.000 au fost răniţi în războiul declanșat de Rusia în urmă cu aproape trei ani.... Citește mai mult

Lasă un răspuns