Acasă » PROCESE » Președintele Camerei de Comerț Cluj, Ștefan Dimitriu, audiat în dosarul ”mită la Consiliul Județean”

Președintele Camerei de Comerț Cluj, Ștefan Dimitriu, audiat în dosarul ”mită la Consiliul Județean”

Președintele Camerei de Comerț și Industrie Cluj, Ștefan Dimitriu, a fost audiat la Curtea de Apel ca martor în dosarul ”mită la CJ Cluj”. Dimitriu a fost directorul societății Construcții Napoca, controlată de omul de afaceri Ioan Bene, inculpat în dosar pentru dare de mită. Deși l-a lăudat pe Bene și demersurile pentru finalizarea pistei Aeroportului la timp, s-a simțit din audiere supărarea lui Dimitriu pentru că a fost îndepărtat din companie și nu a fost chemat să taie panglica la pistă. 

Ștefan Dimitriu a fost directorul general SC Construcții Napoca pana in martie 2013 și presedinte al consiliului de administrație al societății până în ianuarie 2014. Acesta a fost întrebat la Curtea de Apel Cluj despre derularea contractului pentru construirea pistei Aeroportului Internațional Cluj. ”Am avut onoarea sa semnez acest contract”, a spus de la început Dimitriu. 

Unul dintre avocații lui Ioan Bene, Mircea Ilian, l-a întrebat, prin intermediul instanței, dacă au existat șicane din partea Consiliului Județean Cluj? ”Nu consider ca societatea Napoca era una care sa fie sicanata din moment ce-si ducea la indeplinire conditiile contractuale. Probabil erau persoane mai sensibile care simteau sicane.”, a răspuns fostul director. 

Următoarea întrebare a fost daca stie ca in momentul in care Horea Uioreanu a ajuns presedintele CJ Cluj a anuntat intentia de oprire a lucrarilor la pista si efectuarea unei expertize?

Dimitriu: ”Am avut cunostinta de aceasta expertiza. Nu s-a transmis in mod direct, dar se cunostea. Conditiile in care se putea modifica contractul erau clare. Parerea mea ca domnia sa asa sine die nu putea sa opreasca contractul, doar daca se schimba lumea”

Avocatul: Ce ar fi insemnat oprirea lucrarilor?

Dimitriu: Insemna greutati financiare, pierderi, neincrederea bancii. Era a doua revolutie.

Președintele de complet de judecată: Era posibil?

Dimitriu: Nu cred. Am 40 de ani in constructii. 

Apoi Dimitriu a confirmat că în cazul gropii de gunoi s-au oprit lucrările din cauza unor neînțelegeri între beneficiarul Consiliul Județean și constructor.

Președintele Camerei de Comerț a fost chestionat și în legătură cu întârzierea la exproprierea terenurilor peste pistă, de care se ocupa Consiliul Județean.  Aici, Dimitriu a povestit că a fost admolestat pentru că intrase cu lucrările peste terenuri ce încă nu aparțineau Aeroportului. ”In iarna lui 2011 am defrisat abuziv o livada (…) In caz contrar se compromitea intreaga canalizare. Noroc ca apartinea unei cunostinte de-a mea, domnul Turcu (Ovidiu Turcu de la Dacia Feleac – n.red) si a ramas la stadiul de ocară”, a mărturisit Dimitriu. 

Potrivit acestuia, impactul întârzierilor cu exproprierile s-a regăsit in durata de executie, la costurile platite la creditul angajat si la o stare de tensiune. Ștefan Dimitiu a confirma că firma Napocamin a lui Ioan Bene a cumpărat terenuri în zonă pentru a putea continua lucrările. ”Daca nu se termina la termen pista, Clujul ramanea fara pista aeroportuara, pentru ca pista veche era cu termen scris de închidere”, a spus martorul audiat la Curte.

Discuția a ajuns la autorizația emisă târziu de Consiliul Județean pentru platforma Apron 4, adică cu o lună înainte de inaugurarea pistei din octombrie 2013. Întrebat fiind când s-a inaugurat pista, Dimitriu a răspuns supărat: ”Nu stiu ca n-am participat la taierea panglicii. Atunci nu este o data asa importanta pentru mine. Era toamna”

Avocatul lui Bene: ”Daca se astepta autorizatia, se finaliza pista?”

Dimitriu: ”Nu.  Am fi facut o figura urata, nu am fi terminat pista”

Președintele CCI Cluj a povestit despre vizita făcut de vicepremierul de atunci Liviu Dragnea la Aeroport în iunie 2013. ”Am fost invitat sa vorbesc. Domnul Liviu Dragnea a avut o discutie cu factorii responsabili, i-am prezentat stadiul constructiei si l-am rugat sa-mi acorde 5 minute sa vada ce inseamna lucrarea in sine. Am avut un tur de pista si prezentandu-i problemele pe care le aveam la acea data vizavi de lucrare, s-a cam suparat pe cei de la CJ Cluj. Problemele erau legate de exproprierile intarziate, de modificarile ce trebuiau realizate pentru finalizarea acestui proiect”. Dragnea l-a numit atunci supervizor al lucrărilor pe secretatul de stat Iulian Matache. 

Întrebat fiind daca venirea lui Bene in actionariatul societății a schimbat ceva, Dimitriu a răspuns: ”Da, in bine. A fost o reuniune a tuturor firmelor din cadrul grupului pentru acest proiect,  ca urmare a abilitatilor pe care Bene le avea. Proiectarea sau modul de executare nu s-a schimbat” Potrivit lui Dimitiu erau o mie de oameni de la Napoca pe șantieri și alte sute de oameni de la firmele cu care aveau relatii de colaborare.

Avocatul Tiberiu Ban, pentru Horea Uioreanu, l-a întrebat pe martor dacă existau si constructii ilegale demolate prin instanta pe traseul pistei? ”Erau imobile in care locuiau familii in mod abuziv”, a răspuns Dimitriu. 

Comments

comentarii

Lasă un răspuns