HP ÎCCJ – Dacă ai cerut să fii citat prin e-mail, orice alt act de citare este lovit de nulitate

Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept în materie civilă a pronunțat hotărâre prealabilă (HP), prin care stabilește că citarea prin e-mail nu este condiționată de citarea clasică, iar dacă s-a solicitat prin cererea adresa instanței citarea prin poșta electronic, atunci orice altă moldalitate de citare este lovită de nulitate.

Decizia nr.75 în dosarul nr. 593/1/2022: Admite sesizarea formulată de Tribunalul Dolj – Secţia contencios administrativ şi fiscal, în dosarul nr. 7578/63/2021, privind pronunţarea unei hotărâri prealabile şi, în interpretarea şi aplicarea dispoziţiilor art. 154 alin. (1), (6) și (6)1,  art. 163 alin. (5), art. 164 alin. (4) şi art.175 alin. (1) din Codul de procedură civilă, stabileşte că:

Efectuarea procedurii de citare, în conformitate cu dispoziţiile art. 154 alin. (6) din Codul de procedură civilă, dacă partea a solicitat şi a indicat datele corespunzătoare în acest scop, constituie o modalitate principală de comunicare a actelor de procedură, fără a fi condiţionată de efectuarea procedurii în format letric conform dispoziţiilor art. 154 alin. (1) din acelaşi act normativ.

Actul de citare a părţii în proces, într-o altă modalitate decât cea invocată prin cererea adresată instanţei, este lovit de nulitate în temeiul dispoziţiilor art. 175 alin. (1) din Codul de procedură civilă, dacă prin nerespectarea modalităţii de comunicare a actului de procedură s-a adus părţii o vătămare care nu poate fi înlăturată decât prin desfiinţarea acestuia, fără a fi condiţionată de utilizarea procedurii înscrierii în fals, în temeiul dispoziţiilor art. 163 alin. (5) şi art. 164 alin. (4) din Codul de procedură civilă.

Obligatorie, potrivit dispoziţiilor art. 521 alin. (3) din Codul de procedură civilă.”

Articolul 154 alin. (6) din CPC prevede:  ”Comunicarea citaţiilor şi a altor acte de procedură se poate face de grefa instanţei şi prin telefax, poştă electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului şi confirmarea primirii acestuia, dacă partea a indicat instanţei datele corespunzătoare în acest scop. În vederea confirmării, instanţa, odată cu actul de procedură, va comunica un formular care va conţine: denumirea instanţei, data comunicării, numele grefierului care asigură comunicarea şi indicarea actelor comunicate; formularul va fi completat de către destinatar cu data primirii, numele în clar şi semnătura persoanei însărcinate cu primirea corespondenţei şi va fi expediat instanţei prin telefax, poştă electronică sau prin alte mijloace.”

Comments

comentarii

Președintele interimar al Senatului, Mircea Abrudean, s-a întâlnit cu Tomasz Dąbrowski și Alexandra Preda, reprezentanți ai Netflix, pentru a discuta despre parteneriatele în curs cu producătorii români și despre soluții care pot sprijini creșterea acestui sector.... Citește mai mult
Un clujean inventiv a încercat să demonstreze că roțile mașinilor sunt complet opționale. Sau cel puțin așa credea el.... Citește mai mult
APBCT

Lasă un răspuns