fbpx

Cum tărăgănează Gothaer plata despăgubirii către proprietarul unei limuzine din Cluj

Proprietarul unei mașini de lux din Cluj așteaptă de jumătate de an să-i fie plătită reparația de către firma de asigurări Gothaer, unde avea polița CASCO. Cei de la Gothaer invocă tot felul de motive pentru a nu plăti: distrugerea pieselor vechi și poze cu acestea și cu mașina, care să conțină coordonatele GPS! Întrebați despre aceste condiții, cei de la Gothaer au ocolit răspunsul.

Mas Service a schimbat la limuzina Mercedes S350 farurile, parbrizul și grila din față, care erau avariate din cauza pietrelor, la sfârșitului lunii aprilie, emițând factura de reparații în valoare de 42.767 lei.

La mijlocul lunii iunie, vine de la Gothaer acceptul de plată pentru 37.623 lei, dar inspectorul de daună adaugă câteva cerințe ”speciale” pentru a se efectua plata:

”Dupa reparatie necesar foto cu farurile vechi din care sa reiasa codurile de producator, data fabricatiei acestora si identificarea codurilor de piesa cf deviz Audatex transmis.

Se vor fotografia din nou avariile existente si apoi se vor distruge.

In cazul in care nu se respecta aceasta cerinta repere in cauza nu se vor putea lua in considerare la plata.

Fotografiile cu auto reparat si piese inlocuite distruse vor contine obligatoriu coordonatele gps si data la care au fost efectuate.”

La scurt timp, a reveni cu un mesaj: ”De asemenea rog foto faruri noi montate pe auto din care sa reiasa codurile de producator, data fabricatiei acestora si identificarea codurilor de piesa cf deviz transmis.”

Consilierul serivice Andrei Socaciu a cerut să i se comunice temeiul legal in baza căruia face acele solicitări inspectorul, când autoturismul după reparatie a plecat din service, iar service-ul a trimis fotografii cu autoturismul reparat. Nu a primit un răspuns.

Precizăm că pentru a se distruge piesele, este nevoie de o autorizație specială, motiv pentru care service-ul auto nu se ocupă cu așa ceva, ci are contract cu o firmă autorizată unde trimite piese vechi.

În septembrie, consilierul service a revenit cu mail către Gothaer: ”Va transmitem atasat poze cu autoturismul reparat si piesele inlocuite langa auto.

Solicitarea colegului dumneavostra am primit-o in data de 16.06.2020 iar documentele pentru despagubire au fost transmise in data de 29.04.2020 cand autoturismul reparat a plecat din service.

Mai mult, pagubitul a avut ulterior un eveniment rutier in data de 06.07.2020 iar in data de 14.07.2020 dl. inspector Gut Alexandru a efectuat multiple fotografii cu autoturismul, pentru deschidere dosar de dauna si pentru reparatia din acest dosar.

In vederea solutionarii dosarului pe cale amiabila va rugam sa efectuati de urgenta plata facturii de reparatie nr. 1928/29.04.2020, care a fost scadenta in data de 29.05.2020. Pentru detalii suplimentare va stam la dispozitie.”

 

Reclamație la Autoritatea de Supraveghere Financiară

Proprietarul mașinii a reclamat societatea de asigurari GOTHAER ASIGURARI SA la ASF , deoarece nu a achitat despagubirea in cuantum de 42.767.55 lei.

”Autovehiculul a fost introdus in reparatii la unitatea SC AUTOMAS GARAGE SRL, iar dupa finalizarea acestora a fost emisa factura de reparatii numarul 1928 din data de 29.04.2020 in cuantum de 42.767.55 lei, neachitata pana la data prezentei. Totodata, la solicitarea asiguratorului, unitatea reparatoare a transmis poze cu autoturismul reparat si piesele inlocuite langa auto.

Documentele de reparatie auto au fost transmise prin curier la societatea de asigurari in data de 29.04.2020, insa pana la formularea prezentei reclamatii GOTHAER ASIGURARI SA  nu a achitat contravaloarea despagubirii, conform coordonatelor bancare mentionate de proprietar pe cererea de despagubire.

Prin urmare, va rog:

Avand in vedere atributiile ASF privind controlul si supravegherea pietei de asigurari, apararea intereselor pagubitilor/asiguratilor impotriva abuzurilor savarsite de asiguratori, va rog sa faceti toate demersurile necesare in vederea platii despagubirii in cuantum de 42.767.55 lei in contul indicat de proprietar pe cererea de despagubire iar in cazul in care achitarea nu se va face in termenul legal sa se  aplice dispozitiile art. 38 din Norma 23/2014, care prevede ca  – Dacă asigurătorul RCA nu îşi îndeplineşte obligaţiile în termenele prevăzute la art. 37 sau şi le îndeplineşte defectuos, inclusiv dacă diminuează nejustificat despăgubirea, se aplică o penalizare de 0,2%, calculată pentru fiecare zi de întârziere, la întreaga sumă de despăgubire cuvenită sau la diferenţa de sumă neachitată, care se plăteşte de asigurător”., se arată în plângere.

”Abureala” celor de la Gothaer

 

Am solicitat poziția celor de la Gothaer, pe cae i-am întrebat de ce inspectorul de dauna condiționează plata de distrugerea farurilor vechi? Dacă știu că există o procedură specială de distrugere? De ce nu preia inspectorul farurile? De ce se cer coordonate GPS pe fotografii, din moment ce masina reparată si piesele schimbate sunt în aceeași fotografie?

Am primit următoarea poziție, în care se eschivează elegant întrebările:

”Intr-adevar, dosarul este inca in curs de instrumentare, intrucat nu a fost transmisa catre asigurator (Gothaer) toata documentatia solicitata necesara in vederea solutionarii acestuia.

Pe scurt, service-ul auto a reparat autoturismul asigurat de societatea noastra, fara a avea acordul de intrare in reparatie de la Gothaer si ulterior, in data de 30.04.2020, a transmis catre asigurator cererea de despagubire si factura in suma de 42.767,55 lei. In urma primirii acestei documentatii, s-au solicitat, in baza conditiilor de asigurare, cateva documente necesare pentru instrumentarea dosarului de dauna, printre care si fotografiile autoturismului reparat si dovada pieselor distruse.  Service-ul nu a dat curs solicitarii noastre, insa in data de 21.10.2020 a transmis o notificare prin care a cerut ca un reprezentant Gothaer sa se prezinte pentru verificarea autoturismului reparat si ridicarea pieselor avariate. Gothaer a raspuns in aceeasi zi ca da curs solicitarii insa, desi un reprezentant local a tinut legatura in continuu cu unitatea reparatoare, aceasta nu a comunicat data la care se pot prezenta piesele avariate, transmitand mai multe mesaje in care comunica indisponibilitatea temporara de a prezenta respectivele piese avariate.

Din punctul nostru de vedere, urmatorul pas este prezentarea pieselor avariate si inspectia post-reparatorie, sens in care in continuare asteptam raspunsul unitatii reparatoare.

Va asiguram ca Gothaer actioneaza intotdeauna conform termenilor si conditiilor de asigurare si depune toate eforturile necesare pentru a solutiona corect si la timp dosarele de dauna pe care le instrumenteaza.”, a răspuns departamentul comunicare al Gothaer.

Gothaer a vrut să plece din România, dar s-a răzgândit

În decembrie 2018, compania, membră a grupului german Gothaer Finanzholding AG, anunța voalat că se retrage din România, transmițând că ”va dezvolta și implementa o strategie ce vizează o reașezare ordonată a activităților companiei din România, strategie care va fi anunțată în primul trimestru din 2019.”

În martie 2019, compania de asigurări Gothaer anunță că elaborează un plan de afaceri pentru următorii trei ani care să aducă filiala din România în punctul în care cheltuielile vor fi egale cu profitul. Decizia reprezintă o reconsidere a hotărârii în luna decembrie, când Gothaer a anunțat că se va retrage de pe piața românească a asigurărilor.

”Obiectivul nostru principal este să atingem pragul de break-even, iar pentru acest lucru avem toate mijloacele necesare și o mare experiență în România”, a declarat atunci Christopher Lohmann, CEO Gothaer Allgemeine AG și Președinte al Consiliului de Administrație Gothaer Asigurări Reasigurări. Potrivti acestuia, unul dintre pilonii principali care stau la baza acestei abordări este orientarea către client în toate aspectele, pentru care Gothaer este deja recunoscută. Buna reputație pe care o are compania pe piață și gradul de satisfacție a clienților constituie active de valoare, pe care compania mizează, în timp ce își dezvoltă viitoarea strategie, se arată într-un comunicat al companiei.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns