fbpx
sursa foto: ebihoreanul.ro

Compania de Drumuri, obligată să plătească daune familiei unui șofer mort din cauza unei ”insule” în drum

Tribunalul Bihor a obligat CNAIR să achite daune morale de 75.000 de euro soției și celor doi copii ai unui șofer de TIR ce a murit acum 10 ani după ce a încercat să evite o ”insulă” pe DN 79 Arad – Oradea, s-a răsturnat și a intrat într-un copac.

Instanța a decis că insulele au fost prost proiectate și construite, motiv pentru care a obligat CNAIR să achite daune materiale și morale familiei.

Instanța a obligat CNAIR ca succesoare a fostei CNADNR să achite familiei lui Brebu daune materiale de 3.910 lei, reprezentând o parte din costurile înmormântării și parastaselor, precum și daune morale de 15.000 euro pentru văduvă și de câte 30.000 de euro pentru fiecare dintre cei doi copii rămași orfani în urmă cu un deceniu, acum adulți.

„Este o primă victorie după 10 ani faptul că Tribunalul a ajuns, în sfârșit, la o soluție, stabilind culpa CNAIR, care a construit insulele contrar propriului Regulament privind siguranța traficului, ceea ce a avut ca efect moartea unui om, după cum au provocat și zeci de alte accidente soldate cu rănirea altor oameni”, a declarat pentru eBihoreanul.ro avocatul Mircea Ursuța.

Acesta a precizat, însă, că „sumele acordate de instanță ca despăgubiri sunt foarte mici”, astfel că soluția Tribunalului Bihor va fi atacată la Curtea de Apel Oradea, fiind convins că instanța superioară „le va corecta substanțial”.

În 2015 când a deschis procesul, familia șoferului decedat a solicitat CNAIR daune morale pentru pierderea suferită în cuantum de 1 milion de euro, 400.000 euro pentru soție și câte 300.000 euro pentru cei doi copii.

Fiica bărbatului decedat a declarat: ”A avut un accident în așa numitele ”insule ale morții”, niște alveole proiectate greșit. În acești zece ani, de patru ori s-a încercat închiderea procesului”.

Potrivit Companiei de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pe drumurile din România sunt construite câteva sute de insule de calmare a traficului. Cea din Bihor nu ar fi fost complet amenajată.

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR: „Analizăm posibilitatea să ne îndreptăm împotriva constructorului care a executat lucrarea respectivă. Accidentul a avut loc în perioada de execuție a lucrărilor, nu după recepționarea lucrărilor. După ce acele insule au fost finalizate, practic din 2015 nu a mai avut loc niciun accident acolo”.

 

Comments

comentarii

Când vine vorba de inconștiența unora în trafic, parcă nimic nu ne mai poate surprinde, însă unii șoferi chiar întrec orice limită.... Citește mai mult
Un șofer și-a lăsat copiii să stea în șezut pe geamul mașinii în timp ce conducea pe autostrada A3. Polițiștii s-au autosesizat.... Citește mai mult

Lasă un răspuns