EXCLUSIV. Cât le costă pe companii să fie partenere de diverse feluri – title, main, oficial etc.- la festivalul Untold. Brandurile care plătesc vor fi afișate pe Cluj Arena, Parcul Central şi Sala Polivalentă. Organizatorii festivalului cer sponsorilor şi partenerilor între 10.000 și 350.000 de euro!
Dacă eşti o companie puternică şi vrei să ai vizibilitate la un festival ca Untold, nu este deloc ieftin să îţi afişezi numele pe teritoriul evenimentului, la Cluj Arena, Sala Polivalentă sau în Parcul Central. Clujust va prezintă, în exclusivitate, oferta de marketing pregătită de organizatorii Untold 2016. Festivalul care va avea loc în inima oraşului, acolo unde s-au făcut investiţii din bani publici sau din fonduri europene, va avea de câştigat milioane de euro de la sponsori şi parteneri. Untold îngrădeşte parcul clujenilor, ocupă arena construită din banii judeţului şi polivalenta din banii oraşului şi încasează milioane de euro de la parteneri şi sponsori.
Va prezentăm oferta de marketing pregătită de organizatorii Untold Festival 2016. Dacă vor reuşi să vândă toate pachetele, organizatorii se vor alege numai de la sponsorii şi partenerii principali cu o suma de cel puţin 2,35 milioane de euro. Asta, neluând în calcul toate contractele pe care Untold le va semna cu furnizorii de produse – mâncare, băutură, marchendisig etc. Din vânzarea biletelor și a abonamentelor, festivalul face, la fel, milioane de euro.
Pentru „Title Partner”, Untold Festival cere o sumă de 350.000 de euro.
În schimbul acestor bani, brandul care acceptă să fie partener Untold 2016 primeşte, la schimb, o serie de privilegii:
- brandul prezintă Untold 2016
- branding exclusiv pentru Sala Polivalentă
- prezenţa brandului în toate zonele (1,2,3)
- prezenţa brandului pe toate materialele de marketing (online şi offline)
- numele brandului pe toate biletele şi invitaţiile, dar şi pe brăţările de acces
- VIP Lounge şi terasă dedicate, de peste 400 de invitaţi, pe Cluj Arena
- prezentare de 5-10 video-uri pe eranele de pe scena principală, de pe Cluj Arena
- 15 video-uri pe ecranele de pe scenele secundare
Că să fii “Main Partner” la Untold 2016, trebuie să scoţi din buzunar 250.000 de euro. Potrivit prezentării obţinute de Clujust, acest pachet este deja rezervat. Ce primeşti în schimbul a un sfert de milion de euro?
- prezenţa brandului pe scena principala, de pe Cluj Arena
- prezenţa brandului în toate zonele festivalului (1,2,3)
- numele brandului pe toate materialele de marketing (online şi offline)
- 10% reducere pentru abonamentele la festival
- 25% din suprafața de publicitate de pe Cluj Arena
Partenerul Oficial al Untold 2016 trebuie să plătească 200.000 de euro. La schimb, primeşte, la fel ca şi în celelalte cazuri, un pachet de beneficii, care se traduce în vizibilitate şi prezenţa în mai multe zone de pe teritoriul festivalului: video-uri de prezentare pe ecranele de pe Cluj Arena, dar şi de la celelalte scene, reduceri la bilete şi abonamente etc.
Dacă eşti simplu partener la festival, plăteşti 150.000 de euro. Organizatorii au pus la bătaie cinci astfel de pachete. Oferta de sponsor costă 50.000 de euro şi sunt zece pachete disponibile pentru ediţia din acest an a festivalului.
Există şi zece pachete de “Supporters”, iar în bani se traduce în 10.000 de euro fiecare. În schimbul acestei sume, cei care acceptă oferta primesc:
- prezenţa brandului în 25% din materialele de marketing online
- reducere de 10% pentru biletele şi abonamentele la festival
- prezentare de 5 video-uri pe ecranele de la scenele secundare
Cu ce încearcă organizatorii Untold să-i atragă pe parteneri şi pe sponsori? În primul rând, cu oportunitatea de a fi prezenţi în centrul Clujului, în parcul central al oraşului, pe Cluj Arena şi la Sala Polivalentă. La prima ediţie a festivalului, Primăria a permis îngrădirea întregii zone.
“Poziţionarea festivalului, în centrul oraşului Cluj-Napoca, ne-a permis să creăm povestea frumoasă a festivalului”, spun organizatorii pe broşurile de prezentare, destinate potenţialilor parteneri şi sponsori.
În cifre, Untold se laudă că a avut, la prima ediţie, 240.000 de participanţi, dintre care 32.000 au fost străini. Dacă ne luăm după statistici, festivalul nu a fost nicidecum unul al clujenilor, ci mai degrabă al bucureştenilor şi al străinilor. La prima ediţie de festival, 27% din participanţi au fost din Cluj-Napoca, 25% din Bucureşti, 7% din Timişoara, 6% din Oradea, 5% din Târgu Mureş, 4% din Braşov şi tot atâţia din Sibiu, 2% din Iaşi şi 20% trecuţi la categoria“Alţii”.
Anul trecut, scena principala a fost “cumpărată” de Ursus, de aceea s-a şi numit “Ursus Untold Arena”. Printre parteneri s-au mai numărat Coca-Cola, JTI, Banca Transilvania, Digi Mobil, Durex, Ecco şi mulţi alţii.
Untold Festival va fi organizat, în acest an, de SC Untold SRL, împerună cu Asociaţia Untold. Firma este controlată, cu 51% din acţiuni, de Sorin Gadola, fiul omului de afaceri Ştefan Gadola (EnergoBit, CFR 1907), fiind implicat alături de fratele său mai mare în numeroase afaceri, de la imobiliare şi energie la asistenţă medicală şi localuri. Bogdan Buta este al doilea asociat şi el a fost directorul festivalului la prima ediţie. Buta este şi cel care deţine atât Brandul Untold, cât şi domeniile web ale festivalului.
Pentru organizarea celei de-a doua ediţii, din acest an, cei doi au cerut sprijin financiar şi de la Primăria Cluj-Napoca. Asociaţia Untold a solicitat o sumă nerambursabilă de 2,5 milioane de lei. Ulterior, asociaţia a retras cererea de finanţare, “pentru a nu ridica inutil semne de întrebare asupra evenimentului, privind capacitatea acestuia de a fi sustenabil şi un proiect pe termen lung, gândit să devină un simbol al oraşului Cluj Napoca,”, după cum au explicat organizatorii pentru Clujust.
Am trimis organizatorilor câteva întrebări referitoare la informațiile de mai sus, însă nu am primit un răspuns.