Amprenta Advertising a fost notificată că va fi dată în judecată de un portal de gaming din Sibiu deoarece de trei luni nu a plătit premiile de la un turneu de jocuri online, pe care l-a organizat și la care au participat sute de tineri.
Amprenta Advertising, firma de publicitate care organizează ”Premiile media de excelență”, eveniment susținut de TVR și sprijinit, printre alții, de societatea de stat Electrica, este prinsă într-un scandal de proporții în lumea gamerilor, adică a jucătorilor de Counter Strike, DotA și HearthStone, o comunitate deloc de neglijat. ”Va bateti joc de tineri si de munca lor dar voi sustineti excelenta.”, a scris administratorul ESports Addicts pe pagina de Facebook a agenției din Cluj, la anunțul și posterul premiilor media de excelență.
”DOT.fair, cel mai complex Festival IT din România se lanseaza la Cluj. Amprenta Advertising anunţă organizarea celui mai mare și complex festival IT din România, care va avea loc la Cluj-Napoca în perioada 18-21 iunie 2015, la Sala Polivalentă.”, scria patronul Amprenta, Decebal Cotoc, pe contul lui de Linkedin în mai 2015. Festivalul nu a mai avut loc, iar circa 400 de gameri care au participat la calificările solicitate de reprezentanții Amprenta firmei din Sibiu au rămas cu ochii în soare.
Adrian Popescu, cunoscut ca CryOnicS, administratorul societății Esports Addicts SRL din Sibiu, care deține site-urile http://www.dota2romania.com/, http://hsromania.com/ si http://playoverwatch.ro/, a arătat pe unul dintre acestea cum au fost țepuți, el și mai mulți jucători, de către Amprenta. ”Facem evenimente de gaming de 3 ani. O intamplare ca aceasta ne afecteaza imaginea in ochii jucatorilor si nu ni se pare corect”, a spus Adrian pentru Clujust.ro
Postarea de pe hsromania.com: ”suntem nevoiti sa actionam AMPRENTA Advertising in judecată”
”Scriu aceste randuri sub forma de blog-post pentru a clarifica anumite aspecte legate de incidentul cu turneul de la DOT.fair. Pentru cei care nu stiu despre ce este vorba, DOT.fair a fost un proiect conceput cu o firma de advertising din Cluj-Napoca, AMPRENTA, care ar fi trebuit sa aiba loc in luna iunie, la Sala Polivalenta din Cluj. Evenimentul urma sa fie un gigant IT, unde gaming-ul reprezenta o mica parte si includea HS (HearthStone – n.red.), Dota si CS:GO (Counter Strike: Global Offensive – n.red)
Noi, EsportsAddicts, am fost contactati in primavara acestui an de catre reprezentantii AMPRENTA Advertising, pentru a-i ajuta la organizarea calificarilor online pentru turneele de gaming, urmand ca echipele calificate sa joace finalele LAN (local area network – n.red.) la Cluj, la DOT.fair, în luna iunie. Repet, noi am fost angajati (se presupunea ca vom fi si platiti pentru serviciile prestate, ceea ce nu s-a mai intamplat) sa ne ocupam organizam calificarile online pentru ei. Aici puteti vedea detaliile evenimentului DOT.fair si afisul oficial.
In ceea ce ne priveste pe noi, totul a decurs conform planului. Am investit cateva sute de dolari in platforma necesara organizarii calificarilor online si am angajat un programator. Insa, la inceputul lunii iunie am fost anuntati de catre reprezentantii AMPRENTA Advertising ca evenimentul DOT.fair a fost anulat fara sa primim niciun motiv concret. In momentul in care ni s-a comunicat anularea evenimentului, calificarile pentru Hearthstone nu se incheiasera inca.
Reprezentantii AMPRENTA Advertising ne-au comunicat ca nu vor mai plati nici serviciile prestate de catre Esports Addicts pana la acel moment, nici jucatorii care participasera in calificari.
Am luat legatura cu directorul AMPRENTA Advertising, Cotoc Decebal. I-am explicat situatia in detaliu si i-am cerut ca jucatorii care au participat la calificari sa fie recompensati pentru timpul pierdut. Dupa lungi negocieri, directorul AMPRENTA Advertising, Cotoc Decebal, a decis ca noi, Esports Addicts, sa finalizam calificarile si si-a luat angajamentul ca o parte dintre premiile promise pentru evenimentul LAN sa fie platite jucatorilor participanti in calificari.
Decizia se regaseste in contractul semnat intre Esports Addicts si AMPRENTA Advertising, pe data de 18 iunie, 2015:
Asadar, in baza contractului, am creat o pagina noua pentru calificarile la Hearthstone, unde am explicat situatia evenimentului intr-un mod transparent si am mentionat ca noi sunem dispusi sa organizam calificarile pana la final, dar ca NU suntem raspunzatori de actiunile AMPRENTA Advertising, iar ca prin inscrierea in calificari participantii inteleg si sunt de acord cu acest lucru.
La finalul calificarilor, am trimis un raport complet al turneului catre AMPRENTA Advertising. Ni s-a comunicat ca banii vor fi livrati in urmatoarele saptamani. Intrucat de obicei perioada de asteptare pentru efectuarea platilor este de 3 luni – chiar daca contractul mentioneaza o perioada mult mai scurta – am asteptat, insa am continuat sa pastram legatura cu AMPRENTA Advertising (avem foarte multe inregistrari telefonice in care reprezentatii firmei amana plata premiilor).
La inceputul lunii octombrie, cand termenul de plata fusese deja depasit cu mai mult de 2 luni, am luat din nou legatura cu AMPRENTA Advertising, intrucat jucatorii deveneau nerabdatori.
Puteti asculta discutia mai jos:
Intrucat solicitarile noastre ulterioare au primit raspunsuri similare cu cel de mai sus, am angajat un avocat care sa reprezinte atat interesele EsportsAddicts, cat si in special cele ale jucatorilor participanti la calificari. Pe data de 11 septembrie, 2015 , am trimis o somatie oficiala catre AMPRENTA Advertising, prin care am solicitat onorarea obligatiilor asumate contractual in termen de 15 zile, pentru evitarea declansarii procedurilor judiciare. Un fragment din somatia oficiala se regaseste mai jos:
Dupa expirarea termenului de 15 zile, am luat din nou legatura cu reprezentantii AMPRENTA Advertising, care ne-au comunicat ca firma trece printr-o situatie dificila si ca nu vor putea efectua platile pana la inceputul anului 2016. Intrucat AMPRENTA Advertising continua sa organizeze evenimente si sa ofere sponsorizari, nu credem in ipoteza problemelor financiare cu care s-ar confrunta firma si care ar impiedica efectuarea platilor.
Noi, EsportsAddicts, am investit mult in acest eveniment: foarte multi bani pentru echipa, mijloace tehnice si avocat, multe ore pentru organizare, discutii cu AMPRENTA Advertising si zeci de telefoane – totul pentru a ne asigura ca jucatorii nostri vor fi rasplatiti asa cum se cuvine. Poate ca multi altii, in locul nostru, ar fi renuntat inca din prima faza, insa noi am dorit sa luptam pentru ca jucatorii sa fie respectati.
Intrucat am epuizat toate caile de solutionare amiabila posibile, suntem nevoiti sa actionam AMPRENTA Advertising in judecata.”
Totalitatea costurilor implicate sunt sub 20.000 de lei.
”Imperiul” Amprenta: 14 firme destiințate, 22 de firme în funcțiune
Agenția de casă a Primăriei Cluj-Napoca
Potrivit gazetadecluj.ro, Amprenta a câştigat în 2013 contractul de publicitate pentru Primăria Cluj-Napoca, pe doi ani, contra unei sume de 96.280 de lei. Anul acesta, Selmaco International a fost singura societate care a depus ofertă pentru servicii de publicitate pentru Primăria Cluj-Napoca, pentru 228.700 de lei. Astfel, firmele lui Cotoc au împânzit oraşul cu tot felul de prisme şi cuburi publicitare aprobate de Primărie. Selmaco International a mai luat un contract pe bani publici, de la Compania de Apă Someş, pentru contractul de “difuzare de informaţii de utilitate publică prin intermediul mijloacelor de informare în masă în Cluj şi Sălaj”, cu un buget estimat de 407.700 de lei. Criteriul de atribuire a fost preţul cel mai scăzut, iar contractul pentru primul lot, estimat la 340.000 de lei a fost câştigat de firma Selmaco International cu o ofertă reprezentând o treime din suma estimată, adică 112.470 de lei.
Având în vedere aspectele prezentate mai sus, Clujust.ro solicită public un punct de vedere din partea Asociației Profesioniștilor din Presa Clujeană (APPC) cu privire la legitimitatea ”Premiilor media de excelență” organizate de firma Amprenta.
UPDATE: Poziția APPC
”APPC consideră că pentru a avea legitimitate în ceea ce priveşte organizarea unor Premii Media de Excelenţă orice iniţiator trebuie să fie un exemplu de onestitate. Încurajăm firma Amprenta să se achite de toate obligaţiile contractuale, pentru ca aceste probleme interne ale agenţiei să nu afecteze credibilitatea premiilor organizate în numele presei clujene.
Legat de legitimitatea „Premiilor media de excelenţă”, deşi APPC nu are nicio legătură cu organizarea şi nu va participa oficial la gală, constatăm că evenimentul a fost susţinut de o mare parte dintre instituţiile media din Cluj.
Considerăm că „Premiile media de excelenţă” au un puternic caracter comercial şi sugerăm organizatorilor ca o parte din profitul realizat să fie îndreptat spre breasla jurnaliştilor, în speţă pe training-uri şi ateliere menite a creşte profesionalismul acestora. Fără această componentă, evenimentul rămâne o afacere organizată în numele presei clujene, cu multe beneficii pentru organizator, şi foarte puţine pentru jurnaliştii clujeni.”, a transmis conducerea APPC.