Acasă » DEZVĂLUIRI / ANCHETE » Avionul Blue Air cu probleme, bun de dus la ”Rabla”. A debutat în 1991 la defuncta Malev și a fost la patru companii

Avionul Blue Air cu probleme, bun de dus la ”Rabla”. A debutat în 1991 la defuncta Malev și a fost la patru companii

Avionul Blue Air care s-a întors din drum după ce plecase de pe Aeroportul din Cluj a început să fie folosit în 1991 de către compania maghiară Malev, închisă în 2012. Avionul a fost la patru companii din Ungaria, Norvegia, Puerto Rico și Italia până în 2016, când a ajuns la Blue Air. Numeroși oameni au comentat la știrea despre incidentul actual faptul că este o vechitură. ”A stat în garaj la o bătrână în Germania. Are toate actele.”, este un comentariu amuzant, aluzie la mașinile aduse din în România din respectiva țară, la care se dă înapoi kilometrajul.

”PROBLEME pentru un Boeing 737-300 BlueAir (YR-BAP, varsta 27 de ani), zborul 0B3102 Cluj-Bucuresti. Conform discutiilor cu turnul de control, pilotii au raportat vibratii la motor dupa decolare si au decis sa revina la Cluj-Napoca. Cei care au auzit avionul decoland spun ca “se auzea ciudat, asemeni unui C-130 Hercules, nicidecum B737“, anunța Aeronews.ro pe pagina de Facebook în seara de 1 aprilie.

După ce a survolat zona Clujului vreo 45 de minute, avionul a aterizat in siguranta la Cluj.

Graficul care arată cum s-a învârtit avionul înainte de aterizare

Culmea este că avionul a avut probleme în dimineața aceleiași zile la Cluj. Inaintea zborului spre Londra – Luton, la pornirea motoarelor, a aparut o problema la motorul nr. 1 (stang). Au fost făcute cateva verificari, iar apoi s-a cerut debarcarea pasagerilor. In cele din urma, aeronava a decolat spre Luton, unde a ajuns cu o intarziere de doua ore.

Comparat cu mașinile aduse din Germania, care au aparținut unei bătrâne

Pe pagina de Facebook Aeronews.ro. urmărită de împătimiți ai aviației, au început să curgă comentarii legate de incident: ”Blueair se cam joaca cu focul. Vechiturile astea f vechi, nu au ce cauta in aviatie”, ”Confirm sa auzit tare, initial credeam ca e ceva atr sau antonov.”

Un bărbat a luat apărarea companiei: ”Niciodata nu am inteles faza cu ”ce vechituri de aeronave are compania X sau Y”.Care e mai vechitura,un B733 din 1990 cu 1200 cicluri de presurizare sau un 738 din 2001 cu 5600 cicluri? Stiam ca viata unei aeronave nu se masoara in ani,ci in aterizari/decolari.Probleme tehnice apar oriunde si oricand. Doar urmarile sunt diferite.”

Răspunsurile la comentariul de mai sus au fost amuzante: ”Pai si ce? Avionul asta o fi stat intr un hangar in acesti 27 de ani.”, ”Au zburat numai duminica si numai pana la piata si inapoi.”, ”A stat în garaj la o bătrână în Germania. Are toate actele.”

Clujust.ro a căutat în bazele de date de pe internet după seria de fabricație a avionului – YR-BAP. Potrivit planespotters.net, aeronava început să zboare în 1991 la Malev Hungarian Airlines, în 2004 a ajuns la Norwegian Air Shuttle (foto jos), în 2013 a trecut pe la Pearl LLC, o companie mică din Puerto Rico, apoi în același an a fost preluată de Blu-Express, divizia low-cost de la compania italiană Blue Panorama Airlines, iar în 2016 a ajuns în flota Blue Air.

Același avion pe când era la compania din Norvegia

Reprezentanții Blue Air susțin că avionul este în stare perfectă de funcționare

“Aeronava Blue Air 0B3101, aflată în perfectă stare de funcționare, a decolat, conform programului de zbor de pe Aeroportul Internațional Cluj-Napoca duminică, 1 aprilie, la ora 21.41, cu destinația Aeroportul Henri Coandă. La scurt timp după decolare aeronava s-a reîntors in siguranta pe Aeroportul Cluj și a aterizat la ora 22.25. În urma inspecției realizată de echipa noastră tehnică s-a concluzionat faptul că motorul a fost impactat în urma ingestiei unui FOD, un animal sau o pasăre, chiar la ridicarea aparatului de la sol. După cum se observă și din imaginile atașate prezentului comunicat de presă, motorul prezintă semnele clare ale ingestiei ingestia unui corp extern (FOD) la decolare. Comandantul a decis, pe baza procedurilor si a compententelor sale, revenirea pe aeroportul Cluj-Napoca. Echipajul nostru nu a solicitat asistență la aterizare, revenirea pe pistă s-a realizat normal și, în niciun moment al zborului, siguranța pasagerilor Blue Air nu a fost pusă în pericol”, a transmis compania.

Motorul nr. 1 al Boeing-ului 737-300 Blue Air

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina