fbpx

Au început în forță lucrările la noua cale de rulare paralelă cu pista Aeroportului Cluj

Șantier la Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Au demarat lucrărilor de construire la noua cale de rulare paralelă cu pista.

Lucrările la noua cale de rulare se vor desfășura în 2 etape, termenul de execuție pentru prima etapă fiind de 5 luni, iar în etapa a doua lucrările vor fi finalizate în 4 luni. 50% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului este din fonduri europene, iar restul de 50 % este contribuția financiară a Aeroportului Internațional Cluj.

Prin construirea unei căi de rulare, în acord cu obiectivele de protecție a mediului, proiectul va contribui la obiectivele de creștere a accesibilității și mobilității regionale, prin asigurarea infrastructurii necesare deservirii operațiunilor la sol în condiții de siguranță și într-un timp redus.

Noua cale de rulare va determina o fluidizare a mișcărilor aeronavelor la sol și a echipamentelor de handling, ceea ce va conduce la optimizarea timpilor pentru efectuarea operațiunilor de la sol în condiții de siguranță și securitate crescute, asigurând-se de asemenea, cadrul optim pentru  creșterea numărului de frecvențe de operare, introducerea de noi destinații și implicit, creșterea traficului de pasageri și a traficului de marfă  pe Aeroportul Internațional Cluj.

”Pentru a realiza această lucrare din calea de rulare veche, fosta pistă de decolare-aterizare, se demolează aproximativ 700 de metri și de asemenea va fi o bretea de legătură între platforma de lângă terminal și noua pistă. Ceea ce vedeți este prima etapă, breteaua „India”, care va face legătura între pistă și calea de rulare. Întreaga lucrare are termen de realizare 9 luni, dar bineînțeles, în cazul în care sunt condiții nepotrivite în această iarnă, perioada se va extinde. Este o lucrare de 73 milioane de lei, din care 28 de milioane vom avea fonduri nerambursabile, fonduri europene.

Este o lucrare foarte importantă – până acum, calea de rulare era fosta pistă, care a fost construită în 1968, foarte deteriorată, făceam eforturi pentru menținerea ei în exploatare. De asemenea, din cauza uzurii și degradării, la anumite ore de vârf, erau restricții și anul trecut au fost întârzieri din această cauză. Noua pistă asigură condițiile fără restricții, nu vom mai avea costuri pentru întreținere și va asigura condiții corespunzătoare pentru revenirea traficului la normal”, a declarat directorul general al Aeroportului, David Ciceo.

Proiectul „Cale de rulare paralelă cu pista” – cod SMIS 2014+ 125198 este cofinanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.

Fiind aproape Someșul, apa le dă bătăi de cap constructorilor, dar aceștia spun că problema se va rezolva și lucrarea va fi finalizată la timp.

Comments

comentarii

Lasă un răspuns