Înainte de a vă grăbi să ieșiți luni la terase, trebuie să citiți regulile publicate în Monitorul Oficial pe trei pagini. S-ar putea să nu vă mai vină să ieșiți. Nu se permite accesul clienţilor cu ”semne vizibile de infecție respiratorie”. Trebuie să vă faceți rezervare înainte și veți fi notați pe o listă, în caz de anchet epidemiologică. La o masă vor putea sta maxim patru persoane la distanță de 1,5 m, dacă nu sunt membri ai aceleiaşi familii, şi nu se vor transfera meniuri, solniţe sau alte obiecte de la o masă la alta, urmând să fie dezinfectate după plecarea clienţilor de la o masă. Între scaunele de la mese diferite trebuie să fie 2 metri. Personalul de servire trebuie să poarte măşti şi mănuşi.
Principalele măsuri de protecție sanitară a clienților pe terase:
- La intrare se va face un triaj observațional, iar accesul clienţilor cu simptome vizibile de infecție respiratorie va fi interzis;
- Operatorii economici din sectorul alimentației publice se vor asigura că la intrare și la grupurile sanitare există dispozitive cu produse biocide avizate, necesare dezinfectării mâinilor clienților, precum și informarea acestora cu privire la modul de utilizare;
- Se recomandă stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (exemplu: înspre și dinspre toaletă);
- Se va interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și a altor obiecte, de pe o masă pe alta. Acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință;
- Se asigură că la servirea mesei personalul va purta mască și mănuși, iar mănușile utilizate la servire nu vor fi utilizate la pregătirea mesei;
- Se interzice consumul de produse în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei;
- Se stabilește un număr de maxim 4 clienți care pot ocupa o masă, cu condiția respectării unei distanțe de 1,5 metri între persoane, excepție de la această regulă fac membrii aceleiași familii, care au același domiciliu;
Printre obligațiile operatorului economic este și că ”se asigură că normele de distanțare sociale sunt aplicate în mod eficient și că se evită pe cât posibil interacțiunea fizică cu și între clienți”
- Se asigură respectarea unei distanțe de minimum 2 metri între ocupanții meselor alăturate;
- Ocuparea locurilor se va face cu rezervare anterioară, astfel încât să se evite aglomerările la intrarea în unitate și să se faciliteze ancheta epidemiologică în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire între clienții localului;
- Va exista, totodată, un registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât în cazul apariției un caz de îmbolvnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să se poată efectua ancheta epidemiologică;
- Se asigură că se efectuează dezinfecția meselor, după fiecare client/grup, cu produse biocide care necesită un timp minim de contact, avizate de Comisia Națională pentru Produse Biocide.
DOCUMENTUL OFICIAL