Acasă » DEZVĂLUIRI / ANCHETE » O clujeancă a luat țeapă pe cunoscuta platformă Airbnb cu o cazare în Florența

O clujeancă a luat țeapă pe cunoscuta platformă Airbnb cu o cazare în Florența

O frumoasă cazare în centrul Florenței găsită de o clujeancă pe platforma Airbnb s-a dovedit a fi o mare țeapă. Femeia a plătit aproape 750 de euro pentru închirierea unui apartament fictiv.

Cosmina C. a intrat pe site-ul Airbnb și a rezervat un apartament în Florența, Italia, pentru trei nopți în luna septembrie. La scurt timp după ce și-a manifestat intenția de a rezerva, a primit un e-mail, ce părea a fi de la reprezentanții Airbnb. În acel e-mail i s-a cerut să trimită banii – 243 euro pentru cazare și 500 de euro garanție – în contul unei persoane Handra Rozalia de la banca Intesa Sanpaolo. Deși arăta ca un e-mail de la Airbnb, acesta nu venea de pe o adresă @airbnb.com, ci de la airbnb_express@europe.com, care putea păcăli ușor multă lume.

După ce tânăra din Cluj a virat banii în acel cont, apartamentul a dispărut de pe site-ul Airbnb și așa-zisul proprietar nu a mai fost de găsit. Păgubita s-a adresat mai întâi serviciului de relații clienți de la Airbnb, care i-a răspuns că reprezentanții companiei fac tot posibilul pentru a ține comunitatea Airbnb sigură și de încredere, dar că ”în cazuri rare, tentative de fraudă se întâmplă”

Cei de la Airbnb au precizat că niciodată nu cer plata prin e-mail, iar dacă cineva primește un astfel de mail să se scrie la safety@airbnb.com. ”Oricine vă contactează printr-un site extern susținând că este un serviciu de încredere al Airbnb și care vă cere să plătiți prin transfer bancar, Western Union, MoneyGram etc ar trebuie, de asemenea, să fie considerat fraudulos. Pentru că aceasta tranzacție a avut loc înafara platformei Airbnb, nu vă putem despăgubi. Vă recomand să vă contactați banca imediat să oprească acel transfer, dacă e posibil. De asemenea, vă recomandăm să vă adresați autorităților locale”, au menționat reprezentanții Airbnb.

Păgubita le-a cerut ajutorul celor de la Airbnb, având în vedere că escrocul a avut cont de user pe platforma lor și s-a folosit de ea pentru a induce în eroare și a păcăli oameni, dar cei de la compania americană nu au mai răspuns. Între timp, clujeanca a depus o plângere penală.

Purtătorul de cuvânt al IPJ Cluj, Carmen Jucan, a confirmat că se fac cercetări în acest caz: ”La nivel Poliției municipiului Cluj-Napoca a fost depusă o plângere cu privire la savârșirea infracțiunii de inselaciune. In cauz, se efectuează cercetări pentru stabilirea exactă a stării de fapt și pentru luarea măsurilor legale.”

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați!