fbpx

Instrucțiuni privind accesul în sediile ÎCCJ începând cu data de 15 mai

Înalta Curte a trimis instrucțiuni privind accesul în sediu ncepând cu data de 15 mai, ca urmare a Ordinului emis ieri de președintele Alina Corbu.

I.Accesul părților, martorilor și al altor persoane implicate în procedurile judiciare

– Vă rugăm respectați intervalul orar menționat pe citație, menționat pe pagina de Internet a ÎCCJ în dreptul cauzei dumneavoastră sau despre care v-a înștiințat completul de judecată la termenul trecut. Accesul în sediul ÎCCJ se face cu cel mult 20 de minute înainte de începerea judecății, astfel încât nu sosiți prea devreme. Dosarele pot fi studiate la bară doar în timpul ședinței și numai cu permisiunea președintelui completului. Prin urmare, pentru toate secțiile ÎCCJ, cu excepția secției de contencios administrativ și fiscal recomandăm folosirea aplicației de dosar electronic, operațională din 18.05.2020 (amănunte pe www.scj.ro).

– La sosirea la sediul ÎCCJ unde se va judeca cauza dumneavoastră vi se va măsura temperatura corporală (la intrarea în curtea imobilului din str.Batiștei, nr.25, respectiv la intrarea în imobilul din bd.O.Goga). Scanarea se realizează neinvaziv, cu termoscanner sau termometru cu infraroșu și nu presupune niciun fel de riscuri pentru sănătatea dumneavoastră; posibilitatea contaminării de la persoanele scanate anterior este exclusă, termoscannerul nu intră în contact cu corpul persoanei a cărei temperatură se măsoară. Vă rugăm colaborați cu organele de pază pentru ca procesul să se desfășoare cât mai rapid și respectați indicațiile acestora. Din motive de securitate sanitară, pentru evitarea riscului de îmbolnăvire cu COVID-19, vă rugăm rețineți că persoanelor care prezintă o temperatură corporală peste 37 grade Celsius nu li se va permite accesul în sediul ÎCCJ.

– După parcurgerea procedurii de măsurare a temperaturii corporale vă rugăm urmați traseul indicat pentru intrarea în clădire. La punctul de control de securitate va trebui să prezentați ofițerului de pază:

o Actul de identitate

o Citația (poate fi prezentată și exclusiv în format electronic, pe telefonul mobil sau tabletă – imaginea prezentată trebuie să fie ușor lizibilă!)

o Chestionarul-declarație privind factorii de risc cu privire la infectarea cu COVID-19

– Dacă ați primit termen în cunoștință pe parcursul judecării cauzei și, ca urmare, nu ați mai fost citat pentru termenul de astăzi, numele dumneavoastră va fi menționat pe o listă comunicată jandarmilor de către secția unde aveți înregistrată cauza. În acest caz va trebui să prezentați doar actul de identitate și chestionarul-declarație. Dacă numele dumneavoastră nu se află pe lista de acces vă rugăm să verificați din nou dacă aveți termen stabilit pentru data și ora la care v-ați prezentat la sediul ÎCCJ și că respectiva cauză se judecă cu citarea/prezența părților potrivit dispozițiilor procedurale. Dacă acesta este cazul și considerați că este o eroare, solicitați agentului de pază să contacteze telefonic prim-grefierul secției în cauză sau grefierul completului de judecată.

– Chestionarul-declarație poate fi completat pe format hârtie la momentul accesului (veți vedea marcată o zonă specială – în curtea imobilului din str.Batiștei, respectiv în holul imobilului din bd.O.Goga), însă acest lucru va presupune creșterea timpului de așteptare și o posibilă aglomerare a intrării. Ca urmare, vă recomandăm să descărcați formularul de pe site-ul ÎCCJ (www.scj.ro) și să îl printați, completați, semnați și să îl aduceți pregătit cu dumneavoastră la momentul accesului. De asemenea, aveți posibilitatea ca, după completarea formularului acasă, să îl transmiteți pe e-mail-ul registraturii secției unde aveți înregistrată cauza (pentru aceste adrese de e-mail consultați www.scj.ro), cu cel mult 24 de ore înainte de data și ora stabilite pentru judecată. În acest caz veți putea arăta declarația agenților de pază pe telefon sau tabletă, fără să fie nevoie să o dețineți asupra dumneavoastră în formă fizică. Dacă aspectele reținute în declarație au suferit modificări de la momentul transmiterii acesteia prin e-mail (spre exemplu, ați început să manifestați vreuna dintre simptomele menționate în chestionarul-declarație) aveți obligația de a completa un nou formular la momentul accesului, anunțând despre aceste modificări. Vă rugăm să aveți în vedere prevederile legale care sancționează penal conduita care conduce la răspândirea bolilor transmisibile.

Vă rugăm să rețineți că pe baza aspectelor care rezultă din declarație vi se poate solicita să părăsiți sediile ÎCCJ, exclusiv din considerente de asigurare a sănătății și securității celorlalte persoane. Într-o astfel de situație, vă rugăm să colaborați cu organele de jandarmi și să aveți o atitudine calmă, completul de judecată va fi înștiințat de îndată despre această situație și va avea în vedere respectarea drepturilor dumneavoastră procesuale.

De asemenea, vă rugăm să rețineți că la momentul accesului în sediile ÎCCJ aveți obligația de a purta mască de protecție și că agenții de pază nu vor permite accesul în clădire în cazul refuzului de respectare a acestei obligații. În mod excepțional, dacă faceți parte dintr-o categorie defavorizată socio-economic și nu ați avut posibilitatea de a vă achiziționa mască de protecție, dacă sunteți citat ca martor sau expert sau vă aflați într-o situație care face prezența dumneavoastră indispensabilă (spre exemplu, apărătorul inculpatului într-o cauză având ca obiect luarea unei măsuri preventive) însă nu aveți la dumneavoastră mască de protecție vă rugăm să înștiințați organul de pază despre această împrejurare pentru a vă pune la dispoziție o mască de protecție. Dacă suferiți de o afecțiune medicală care vă împiedică să aveți căile respiratorii obturate de masca de protecție vă rugăm să aduceți cu dumneavoastră un certificat medical relevant și actual și să solicitați agentului de pază să înștiințeze telefonic, de îndată, cabinetul medical al ÎCCJ, pentru evaluarea situației.

În afara măștii de protecție, care este obligatorie, pe durata prezenței în sediile ÎCCJ puteți purta orice echipamente de protecție pe care le considerați necesare. Spațiile noastre comune sunt igienizate de 3 ori pe zi, folosindu-se substanțe dezinfectante și biocide, iar sălile de ședință se igienizează suplimentar pe timpul desfășurării ședințelor de judecată mai lungi. Cu toate acestea, vă recomandăm să evitați atingerea cu mâna a suprafețelor atunci când nu este nevoie sau să purtați mănuși de protecție. Alte echipamente de protecție pe care le dețineți pot fi purtate cu condiția să nu fie de natură a afecta solemnitatea ședinței de judecată, să nu creeze o aparență amenințătoare ori mesaje extremiste sau intolerante și să permită identificarea dumneavoastră cu ușurință de către agenții de pază. Vă rugăm respectați indicațiile președintelui completului de judecată, agenților de pază sau ale personalului special desemnat în astfel de situații.

După efectuarea triajului epidemiologic descris mai sus, verificarea identității și efectuarea controlului de securitate vi se va permite accesul în sediul ÎCCJ. Vă rugăm să rețineți că accesul nu se acordă cu mai mult de 20 de minute înainte de ora fixată pentru începerea judecății cauzei dumneavoastră.

În interiorul sediilor ÎCCJ vă rugăm să urmați traseul de intrare marcat în mod corespunzător. Accesul în sala de ședință se face cu cel mult 10 minute înainte de ora începerii ședinței și numai la chemarea/invitația grefierului special desemnat. În sala de ședință vă rugăm să ocupați numai locul indicat sau unul dintre locurile marcate în mod distinct. Toate aceste măsuri au ca scop să vă protejeze sănătatea prin păstrarea unei distanțe minime de protecție de 1,5 m față de persoanele din jur, astfel încât vă rugăm să cooperați cu persoanele indicate mai sus pentru respectarea acestor reguli.

– La data judecării cauzei veți avea posibilitatea studierii dosarului doar în timpul desfășurării ședinței și doar cu permisiunea președintelui completului (dosarele nu mai pot fi studiate înainte de începerea judecării cauzei), ceea ce poate cauza întârzieri atât pentru dumneavoastră cât și pentru celelalte persoane implicate. Ca urmare, vă recomandăm să luați din timp măsurile necesare, fie prin folosirea aplicației de dosar electronic (www.scj.ro – secțiunea ”Dosar electronic”), operațională de la 18.05.2020 pentru toate secțiile ÎCCJ și completurile de 5 judecători, cu excepția Secției de contencios administrativ și fiscal, fie prin efectuarea unei programări telefonice pentru una dintre zilele anterioare, în vederea studierii dosarului la arhivă (vă rugăm consultați secțiunea corespunzătoare din prezentele instrucțiuni).

După terminarea ședinței de judecată în cauza care vă privește, vă rugăm să părăsiți sediile ÎCCJ urmând traseul de ieșire marcat în mod corespunzător.

– Pe toată durata prezenței în spațiile închise ale ÎCCJ – inclusiv în timpul deplasării pe holurile instituției, a timpului de așteptare pentru intrarea în sala de judecată etc.- este obligatorie păstrarea unei distanțe minime de protecție de 1,5 m față de persoanele din jur. Vă rugăm să respectați atenționările primite în acest sens din partea personalului de pază sau a persoanelor anume desemnate și să înțelegeți rațiunile de securitate sanitară pentru care, în cazul nerespectării acestei obligații și după atenționare, puteți fi condus de îndată de către personalul de pază în afara sediului ÎCCJ. Vă rugăm să rețineți că, inclusiv într-o astfel de situație, completul de judecată va fi informat pentru a avea în vedere respectarea drepturilor dumneavoastră procedurale.

Pe toată durata prezenței în sediile ÎCCJ este interzisă deplasarea sau staționarea în grupuri mai mari de 2 persoane, cu excepția persoanelor care locuiesc împreună. De asemenea, avocatul dumneavoastră este exceptat de la această interdicție, astfel încât să vă poată însoți pe durata prezenței la sediul ÎCCJ, însă, pentru protecția propriei dumneavoastră sănătăți, precum și a aceleia a apărătorului dumneavoastră, vă 5 recomandăm să discutați cu apărătorul dumneavoastră în prealabil, pentru a reduce numărul de interacțiuni sociale la sediul ÎCCJ.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat prin măsurile de acces și de securitate sanitară luate în sediile ÎCCJ, acestea având însă în vedere tocmai protejarea sănătății dumneavoastră și a celorlalți participanți la proces. Vă mulțumim anticipat pentru colaborare!

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Download [316.68 KB]

Comments

comentarii

Lasă un răspuns

error: Conținut protejat. Contactați-ne la office@clujust.ro dacă vreți să preluați! Apăsați CTRL+P dacă vreți să printați pagina