Se deschid tarasele, dar una dintre condițiile impuse este să se facă rezervare pentru locuri, iar proprietarii să țină un registru cu numele celor care fac rezervări, ceea ce duce la proceduri de GDPR (Regulamentul european de protecție a datelor)
Conform Ordinului cu măsurile pentru terase , agenții economici trebuie să asigure un registru de evidență a rezervărilor clienților, astfel încât, în cazul apariției unui caz de îmbolnăvire cu virusul SARS-CoV-2 în rândul clienților unității de alimentație, să existe date concrete pe baza cărora să poată fi efectuată ancheta epidemiologică.
”Astfel, agenții economici vor colecta date cu caracter personal în registre publice. Deși obligația implementării procedurilor interne privind datele cu caracter personal ale clienților și angajaților a fost instituită încă din 25.05.2018, un număr foarte mare de baruri, terase și restaurante nu au implementat aceste proceduri GDPR.
Astfel, fără implementarea unor astfel de reguli interne , comercianții (scuzați formularea arhaică, sancționată de Codul Civil) se expun riscului unor amenzi foarte mari din partea Autoritații Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau a unor litigii cu persoanele fizice ale cărăror date le prelucrează.
Vă dorim succes tuturor celor care mâine deschideți terasele, dar atenție la GDPR sau regulamentul privind protecția datelor cu caracter personal!”, a precizat avocatul Ciprian Păun pe Facebook.