fbpx

Ghid practic: Cum se obține certificatul de situație de urgență (CSU)

Tânărul avocat Sergiu Căpriță din Baroul Cluj a publicat un ghid practic privind obținerea certificatului de situație de urgență (CSU), la scurt timp după publicarea în Monitorul Oficial a Ordinul ministrului Economiei privind procedura emiterii Certificatelor de situație de urgență.

Cum solicităm certificatul de situație de urgență (CSU)?

Exclusiv prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/

📘📒 Există două tipuri de certificate de situație de urgență.

• TIP 1 ( ALBASTRU) : pentru solicitanții a căror activitate a fost întreruptă total sau parțial, ca urmare a deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioda stării de urgență decretate.
• TIP 2 ( GALBEN): pentru solicitanții care dovedesc înregistrarea unei diminuări a încasărilor în luna martie 2020 cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020.

📂 Ce documente încărcăm pe platformă?

• Datele de identificare;
• Declarația pe proprie răspundere a reprezentantului legal, prin care acesta atestă că toate informațiile și documentele care stau la baza cererii pentru obținerea certificatului sunt conforme cu realitatea și respectă legislația în vigoare raportat la tipul de certificat solicitat;

‼️Important:

 Solicitanții care nu sunt înregistrați la oficiul registrului comerțului furnizează informațiile și documentele mai sus și documentele privind autorizarea activității.

🕑 În ce perioadă se pote elibera certificatul de situație de urgență?

Certificatul de Situație de Urgență se eliberează doar pe perioada stării se urgență în România.

🎟 Care este utilitatea certificatului de situație de urgență?

Certificatul de Situație de Urgență (CSU) se utilizează în relațiile cu instituțiile publice pentru obținerea de facilități/măsuri de sprijin ori în relațiile comerciale, în condițiile legii.

Av. Sergiu Căpriță

Comments

comentarii

Lasă un răspuns