Ceea ce trebuia să fie o licitațe simplă pentru finalizarea unui pod lăsat neterminat la Gilău de Bechtel s-a transformat într-o mega-licitație de finalizare a nu mai puțin de 28 de pasaje, viaducte și poduri pe Autostrada Transilvania, între Câmpia Turzii și Gilău. Valoare estimată a noilor lucrări este de aproape 26 de milioane de euro. În acești bani intră și 37 de podețe, restabilirea a 53 de drumuri locale și drenaj în 28 de locuri, ce ar fi trebuit să facă Bechtel la momentul când au construit bucata de autostradă.
Cu toate că a fost poate ce mai scumpă bucată de autostradă din lume, ce a costat în final 23 de milioane de euro pe kilometru, în total 1,2 miliarde de euro, aflăm acum că nici așa nu este finalizată. Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a scos la licitație diverse lucrări de finalizare pe tot parcursul bucății de autostradă, între kilometru 2 și kilometru 52. Elementele neterminate sunt realizate în proporții între 50 și 99 %.
CNADNR a anunțat public pe site-ul propriu licitația ”Proiectare si executie pentru finalizarea Autostrazii Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, Sectiunea 2B: Campia Turzii – Gilau”. Se caută constructor pentru finalizarea celor 52 km de autostradă construiţi de Bechtel în România, deschişi circulaţiei în 2009-2010, între Câmpia Turzii şi Gilău, în vremea Guvernării Boc. Contractul a fost semnat în 2004 de Guvernarea Năstase. Pentru cei 52 de kilometri daţi în folosinţă şi pentru lucrările începute pe alte secţiuni, Bechel a primit 1,2 miliarde de euro.
Contractul are o valoare estimată fără TVA între 76,9 milioane lei și 92,3 milioane lei. Un maxim cu TVA ar fi 114,4 milioane lei (25,9 mil. euro), adică cât jumătate din costul noului tronson Gilău-Nădășelu de 8,7 km, construit de UMB Spedition și Tehnostrade. Durata acordului, finanţat cu bani de la buget, va fi de 42 de luni (3 ani și jumătate!) de la data atribuirii. Amintim că podul de la Gilău trebuie să facă legătura cu tronsonul Gilău -Nădășelu aflat în construcție și care se va finaliza în 2016.
Lucrările vor fi atribuite prin licitaţie deschisă, pentru preţul cel mai scăzut, iar constructorii interesaţi pot depune ofertele sau cererile de participare până la 9 ianuarie.
Caietul de sarcini prevede lucrări la poduri, pasaje și viaducte, avât pe autostradă și bretelele de acces la nodurile rutiere, cât și poduri și pasaje pe drumurile naționale, județene și comunale..
- Pasaj km 2 peste calea ferată Războieni-Apahida. Realizat în proporție de 99 %. Mai este de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților.
- Pasaj km 11 peste calea ferată îngustă și varianta Turda – Mihai Viteazu. Realizat în proporție de 95 %. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Pasaj km 11 peste calea ferată Turda – Abrud și DN 75 Câmpeni-Turda. Realizat 95 %. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Viaduct km 13 peste râul Arieș și drumul european Turda. Realizat în proporție de 95%. parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în fața la culeea A1.
- Viaduct km 13 peste drum și Valea Pordei. Realizat 98%. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere
- Viaduct km 15 peste drum și Valea Săndulești. Realizat 95%. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Viaduct km 18 peste vale. Realizat 95%. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Pasaj km 20 pe drumul județean DJ 103G. Realizat în proporție de 80 %. Rămas de executat: hidroizolație, cordoane de etanșare din material bituminos, beton în trotuare și în grinda parapet de siguranță, armături PC 52 în grinda parapet de siguranță, țevi PVC pentru cabluri de comunicații, asfalt turnat pe trotuar, borduri din beton c25/30 pe pod, parapet de protecție tip foarte greu, dispozitiv acoperire rosturi de dilatație, guri de scurgere, tuburi de prelungire guri de scurgere.
- Viaduct km 21. 95%. De executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Viaduct km 24 peste pârâul Micus și drum comunal. 98%. parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere
- Viaduct km 26 peste drum european și valea Seusei. 98%. parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere
- Pasaj km 27 peste drum european. 98%. Rest: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Viaduct km 27 peste Valea Fâneții. 98%. De executat: montat parapet de protecție pe banchetele cuzineților.
- Viaduct km 28 peste drum. 98%. Rest: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Viaduct km 29 peste valea Săliște și drum. 98%. Rest: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere
- Pod km 34 peste drum și vale. Realizat 98%. Rest: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Pod km 34 peste drum și pârâul Săliceu. 98%. Rest: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Pasaj km 36 peste drum. Realizat 98%. De executat: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Pasaj km 37 peste drum. Realizat 98%. De executat: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Viaduct km 39 peste drum și Vălișoara. Realizat 95 %. Rest: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Pod km 39 peste vale și drum. Realizat 98%. Rest: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Viaduct km 42 peste drum județean 703V, DJ 107M, drum european și pârâul Feneș. Realizat 98 %. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere
- Viaduct km 44 peste drum și vale. Realizat 98 %. Rest de executat: adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Viaduct km 46 peste Valea Fetei și drum. 98%. Rest: montat burlane de prelungire a gurilor de scurgere, adus teren la cota inițială în fața culeelor.
- Viaduct km 47 peste paraul Stolna și drum județean 103V. Realizat 95 %. De executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Viaduct km 49. Realizat 95%. De executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor.
- Viaduct km 50 peste drum și DN1 Cluj-Oradea. Realizat 90%. Rest de executat: parapet de protecție pe banchetele cuzineților, element final la tuburi de prelungire guri de scurgere, montat lise prefabricate, adus teren la cota inițială în jurul fundațiilor
- Pod km 52 peste canalul Hidroelectrica și râul Someșul Mic. Realizat 50 %. Rest de executat: coloane forate la patru fundații, radiere la opt fundații, elevații la 8 pile, camasuire la forma cliptică la 4 pile, rigle la 8 pile, ziduri de gardă la culeea A1 și A2, montat grinzile tip U, montat aparate de reazem pentru grinzi, placa de suprabetonare, dispozitive de acoperire a rosturilor, borduri și lise prefabricate marginale, guri de scurgere cu burlane de prelungire a lor, hidroizolație, îmbrăcăminte asfaltică, marcaje rutiere, parapet pe pod tip foarte greu, refacere pereu canal hidrotehnic, pereere sferturi de con, montat balcoane de inspecție pe rigle pile.
DEX:
Cuzinet = Element de construcție confecționat din beton armat, piatră dură etc. așezat între un bloc de fundație și un stâlp și având ca scop transmiterea greutății la blocul de fundație respectiv.
Culee= infrastructura care se execută la capătul unui pod pentru a prelua sarcinile transmise de suprastructura acestuia și a susține calea de acces pe pod
Podețe și drenaje
Potrivit aceluiași caiet de sarcini, mai sunt de făcut podețe pe drumuri locale, casetate sau tubulare între kilometrii 2 și 50 în număr de 37. Caietul de sarcini mai prevede lucrări pentru restabilirea a nu mai puțin de 53 de drumuri locale și Lucrări de drenaj în 28 de locuri. Antreprenorul va primi proiectul tehnic așa cum a fost aprobat prin avizul CNADNR nr.2722 din 15 mai 2007.